Blu-ray review 'Avengers: Infinity War' - Beste trailer voor 'Avengers 4'!

Anthony Russo & Joe Russo leveren superheldengeweld van bovenste plank.

Regie: Anthony Russo & Joe Russo | Cast: Josh Brolin (Thanos), Robert Downey Jr. (Tony Stark / Iron Man), Chris Hemsworth (Thor), Benedict Cumberbatch (Stephen Strange), Chris Evans (Steve Rogers / Captain America), Scarlett Johansson (Natasha Romanoff / Black Widow), Tom Holland (Peter Parker / Spider-Man), Chris Pratt (Peter Quill / Star-Lord), Zoe Saldana (Gamora), Chadwick Boseman (T'Challa / Black Panther) e.a. | Speelduur: 150 minuten | Bioscooprelease: 25.04.2018 | FilmTotaal recensie: 3,5 ster

Na lang wachten was daar eindelijk de film die alle eerdere delen in het Marvel Cinematic Universe met elkaar verbond. Op een paar personages na (bijvoorbeeld Ant-Man, Hawkeye) is de derde Avengers-film een aaneenschakeling van pleasers, met Avengers/Guardians-team ups, waanzinnige clashes op de aarde en in de ruimte, onverwachte personages, heel wat "doden" en uiteraard de onverslaanbare Thanos en zijn Infinity Gaunlet. Iedereen kent het succes van Avengers: Infinity War ondertussen... Nog zo'n 7,5 maand tot Avengers 4!

In het $300 (misschien wel $400) miljoen kostende Avengers: Infinity War slaan Peter Quill en de Avengers de handen in elkaar om een nieuw gevaar tegen te gaan. Een gevaar in de gedaante van de gestoorde titaan Thanos die alle zes Infinity Stones, artefacten met onvoorstelbare krachten, wil verzamelen voor een gauntlet. Deze zullen hem toestaan overal zijn wil op te leggen. Het lot van de aarde en van het bestaan zelf is nog nooit zo onzeker geweest.

Walt Disney Studios Home Entertainment bracht Avengers: Infinity War - goed voor zo'n $2.046,4 miljoen wereldwijd - onlangs uit op Blu-ray schijf. Hieronder een blik op de uitgave, inclusief het bonusmateriaal.

Bekijk de afbeelding
Discs 1 x Blu-Ray | Retail release: september 2018 | Beeld: 1080p HD 16 x 9 (2.39 : 1) | Geluid: o.a. Engels DTS HD 5.1 | Ondertitels: o.a. Nederlands | EAN: 8712626073321 | Ook verkrijgbaar op: Dvd | Met dank aan: Walt Disney Studios HE

De schijf van deze Blu-ray uitgave van Avengers: Infinity War zit verpakt in een standaard keepcase. De hoes toont de herkenbare filmposter en op de achterkant staan de helden nog een keer afgebeeld, inclusief een overzicht van de extra's. De leeftijd: 12 jaar.

Beeld

Bij het starten van de film is een intro te bekijken van de regisseurs om vervolgens snel te starten met 150 minuten visueel superheldengeweld. Met de prima 2.39 : 1 beeldverhouding is er helemaal niets mis met deze High Definition-transfer. De kleuren zijn werkelijk geweldig en de scherpte is misschien nog wel beter. Uiteraard staat de film bol van de visuele effecten, met misschien wel de compleet geanimeerde slechterik. En hij is (ook) visueel gezien het hoogtepunt; Thanos ziet er indrukwekkend uit, helemaal in de close-ups.

Geluid

Met muziek van Alan Silvestri (Ready Player One, The Polar Express) is er weer veel stevige muzikale ondersteuning wat het tempo flink in de film houdt. Walt Disney heeft aan deze Blu-ray schijf een DTS-HD Master Audio 7.1 geluidstrack toegevoegd en deze pakt prima uit, met ruim voldoende surround effects via de verschillende speakers. Een Atmos track zat er voor die fans van dat format dus helaas niet in. Wel even je volume iets hoger!

Bonusmateriaal

Walt Disney heeft naast de hoofdfilm van 2,5 uur ook een aantal extra's op de schijf gezet. Hieronder datgene wat je kunt verwachten:

Deleted Scenes: Met de titels Strange Alchemy, The Mad Titan, Beyond the Battle: Titan en Beyond the Battle: Wakanda zijn er vier featurettes te bekijken. Er wordt achtereenvolgend gekeken naar de verschillende koppels in de film, Thanos, Titan en Wakanda. De laatste twee featurettes gaan vooral over de grootse eindgevechten.

Deleted Scenes: Er zijn vier verwijderde scènes met de titels Happy Knows Best, Hunt for the Mind Stone, The Guardians Get Their Groove Back en A Father's Choice en hierin zie je de bekende personages nog eens extra. Zeker even kijken. Ze geven onder meer een blik op hoeveel computeranimaties er gebruikt worden. Helaas is er geen commentaar van de regisseurs.

Overig: Uiteraard is er een Gag Reel aan te zetten en voor de die hards is er een audiotrack met commentaar van regisseurs Anthony en Joe Russo en scriptschrijvers Christopher Markus en Stephen McFeely.

De beste teaser voor Avengers 4!

Infinity War schiet van het ene naar het andere hoogtepunt en het barst van uiteenlopende confrontaties, en erger. Regisseurs Anthony en Joe Russo geven alles voldoende ruimte in eigenlijk maar slechts 2,5 uur. De film doet één ding het allerbeste: het is de beste teaser die je maar kunt bedenken voor het afsluitende Avengers 4.

Check hieronder nogmaals die pakkende teaser trailer die opvallend genoeg start met het laatste shot van Tony Stark: