Netflix groeit hard. Heel hard. Afgelopen kwartaal kwamen er maar liefst 53 nieuwe klanten per minuut bij. Daarmee doet de streamingdienst het bijzonder goed en zijn er meer dan 130 miljoen mensen met een abonnement. Afgelopen kwartaal kwamen er bijna zeven miljoen bij - een toename van 31 procent ten opzichte van hetzelfde kwartaal een jaar eerder, toen er 5,3 miljoen bij kwamen.
Ceo Reed Hastings erkende in een brief dat zijn bedrijf de groei had onderschat. Het had verwacht dat er hooguit vijf miljoen nieuwe abonnees bij zouden komen, maar daarmee vooral de sterke groei in Azië onderschat. Komend kwartaal worden er betere resultaten verwacht en denkt Netflix nog eens 9,4 miljoen mensen aan de abonneelijst toe te kunnen voegen.
De vraag is dan ook vooral of Netflix al deze mensen weet vast te houden. Volgens het bedrijf zelf lukt dat door vooral originele content te blijven maken en te zorgen dat er voor elk wat wils is. Tegelijk denken sommige analisten en kenners dat Netflix ook flink moet investeren in nieuw type aanbod, zoals sportevenementen. Dat doet het nog niet, waar Amazon bijvoorbeeld in het Verenigd Koninkrijk de exclusieve rechten op de US Open heeft.