Blu-ray review 'hate it or love it'-film 'Bad Times at the El Royale'

Grote namen, Tarantino-achtig verhaal.

Bekijk de afbeeldingRegie: Drew Goddard | Cast: Chris Hemsworth (Billy Lee), Dakota Johnson (Emliy Summerspring), Jon Hamm (Laramie Seymour Sullivan), Jeff Bridges (Father Daniel Flynn), Cynthia Erivo (Darlene Sweet), Cailee Spaeny (Ruth Summerspring), Lewis Pullman (Miles), e.a. | Speelduur: 142 minuten | Bioscooprelease: 11.10.2018 | FilmTotaal recensie: 2,5 sterren

Soms zijn er van die 'hate it or love it'-films. Drew Goddard, eerder verantwoordelijk voor het verrassende The Cabin in the Woods, leverde zo'n film af met Bad Times at the El Royale. De mysterieuze misdaadthriller met een Tarantino-achtig verhaal toont karakteristieke personages voor een aantal bekend acteurs, maar heeft ook een bepaald ondertoontje; weinig serieus, maar wel bikkelhard. Tel daar de plotwendingen bij op en je hebt een film waar de meningen flink over uiteenlopen.

20th Century Fox Home Entertainment bracht het 32 miljoen dollar kostende Bad Times At The El Royale - goed voor slechts 31,9 miljoen dollar wereldwijd - onlangs uit op Blu-ray. Hieronder een blik op de uitgave.

In Bad Times At The El Royale komen zeven vreemden samen in een duister en vervallen hotel in de buurt van Lake Tahoe in Californië. Deze zeven vreemdelingen, die ieder een geheim met zich meedragen, elkaar in El Royale. Dit vervallen hotel in Lake Tahoe heeft een zeer donker verleden. In de loop van één noodlottige nacht zal iedereen nog een laatste kans krijgen op verlossing, voordat de hel losbreekt.

Bekijk de afbeelding
Discs 1 x Blu-Ray | Retail release: februari 2019 | Beeld: 1080p HD 16 x 9 (2.39 : 1) | Geluid: o.a. Engels DTS-HD 7.1 | Ondertitels: o.a. Nederlands | EAN: 8712626064336 | Met dank aan: 20th Century Fox Home Entertainment

De schijf van deze Blu-ray uitgave van Bad Times At The El Royale zit vastgeklikt in een standaard blauwe Blu-ray keepcase. De voorkant toont de zeven hoofdpersonages en het hotel. De achterkant kondigt een beperkt aantal extra's aan. De leeftijd: 16 jaar.

Beeld

Met een mooie beeldverhouding van 2.39 : 1 weet deze Blu-ray uitgave niet de kwaliteit op te leveren die je mogelijk zou wensen. De kleuren doen niet enorm natuurlijk aan, maar eerder iets gedateerd - al toch best warm. Ook ligt er een flinke laag ruis over het beeld. Gezamenlijk zorgt het voor een wat wisselend geheel. Enerzijds lijkt dit opzettelijk om de filmische, gedateerde sfeer aan te zetten, anderzijds had dit misschien niet (zo sterk) gehoeven. Gelukkig blijft de scherpte ruim voldoende en is de ruis zeker niet onoverkomelijk.

Geluid

Muziek speelt een belangrijke rol in deze film. De verantwoordelijke man achter het geheel is niet de minste. Oscarwinnaar Michael Giacchino was de componist. De muziek en de vele geluids-/surroundeffecten worden aangestuurd door een DTS-HD 7.1 geluidstrack. En deze doet het uitstekend. Naast de vele rustigere scènes pakt de film af en toe uit met flink wat geweld, met bijbehorend geluid. Zeker eentje die het oor verdient.

Bonusmateriaal

Naast een galerij en twee trailers vind je op de schijf maar één featurette terug, met de titel Making Bad Times At The El Royale. In bijna een half uur wordt er gekeken naar hoe de film tot stand is gekomen. Interessant zijn de vele sets en keuzes in de manier van filmen. Uiteraard zit de extra vol met interviews met de bekende namen. Prima bonusmateriaal als je van de film hebt genoten.

Uiterst vermakelijk als je bereid bent de personages te accepteren

Vanaf de start belooft Bad Times een opmerkelijke film te worden over het gespleten hotel, met net zo gespleten personages. De vele grote namen doen veel goed, en Cynthia Erivo (Widows) heeft misschien wel de opvallendste rol als Darlene Sweet. Mocht je van de jammerlijke flop hebben genoten, dan kom je waarschijnlijk al snel uit op 4 sterren of hoger. Vond je het maar niks, dan heb je de 142 minuten mogelijk niet uitgezeten. Aan welke kan sta jij?