Onderzoek: Er zijn teveel streamingdiensten

Onderzoek: Er zijn teveel streamingdiensten

Consumenten zijn niet blij.

We wisten allemaal dat dit moment zou komen. Deloitte meldt op basis van zijn jaarlijkse Digital Media Trends onderzoek dat 47 procent van de consumenten vindt dat er teveel streamingdiensten zijn. Ze worstelen vooral met de vraag op welke streamingdienst ze zich het beste kunnen abonneren, van Netflix tot HBO, CBS All Access en Amazon Prime Video.

Variety meldt de resultaten van het onderzoek. De komende tijd lanceren zowel Apple als Disney ook een eigen streamingdienst. Verder is WarnerMedia van plan om op termijn ook een eigen streamingdienst te lanceren. Er komen er dus steeds meer en dat maakt het voor consumenten steeds moeilijker om te kiezen.

Teveel aanbod
Kevin Westcott, de vicevoorzitter van Deloitte, vertelt over het onderzoek dat consumenten wel een keuze willen, maar tot op zekere hoogte. Het lijkt er volgens Westcott steeds meer op dat er een oversaturatie op de markt is en dat mensen moe worden van alle mogelijkheden. 57 procent van de consumenten zegt dan ook boos te zijn als een dienst een serie stopzet of content laat verdwijnen.

De gemiddelde Amerikaanse consument heeft drie streamingdiensten. In Nederland zijn de meeste mensen geabonneerd op Netflix en Videoland, maar ook Disney Plus maakt kans groot te worden. De vraag is dus of de streamingdiensten straks nog wel het antwoord vormen op internetpiraterij, of dat piraterij juist weer in de hand gewerkt wordt.

NieuwsFilm

meest populair