Regisseur over hoe het tegenvallende 'Warcraft' verder had moeten gaan

Regisseur over hoe het tegenvallende 'Warcraft' verder had moeten gaan

Er zouden meerdere thema's centraal komen te staan die momenteel ook in de realiteit spelen.

In 2016 verscheen de gameverfilming Warcraft die wereldwijd 433 miljoen dollar opbracht. Op zich een redelijke score, maar als je bedenkt dat slechts 47,5 miljoen daarvan uit de States afkomstig was, is het niet zo heel gek dat Hollywood uiteindelijk weinig heil zag in een vervolg. Regisseur Duncan Jones gaf aan Collider wat meer duidelijkheid over wat we hadden kunnen verwachten:

Voor mij ging het verhaal over Gul'dan en het nemen van valse muren. Het symbool of de stam waar hij de baas van was, weggenomen van de wereld die stierf door het opzetten van een nieuw thuis op de planeet Azeroth. En dat ging gebeuren door zijn zoontje, die zou opgroeien om het personage Thrall te zijn. Waar al het andere over ging, was hoe de Orks hun eigen wereld verlieten en hun nieuwe thuis voor zichzelf in Azeroth opeisten. Dat waren de 3 filmbogen die ik wilde blijven volgen.

Het is actueel en klinkt als een immigratieverhaal waarvan ik denk dat het behoorlijk relevant is. Zelfs binnen die hoge fantasietolkeringen. Het zou echt heel speciaal zijn geweest. Ik heb de film zo goed mogelijk gemaakt in de hoop dat deze in contact zou komen met een breed publiek. Ik denk dat achteraf gezien en naarmate de tijd is verstreken, mensen de film meer zijn gaan waarderen dan dat misschien de critici toentertijd deden, maar helaas verwacht ik niet dat we het nog gaan maken.

Mocht de sequel er toch ooit wel van gaan komen, dan lijkt de kans groter dat de Chineze markt belangrijker wordt dan de Amerikaanse, aangezien bijna de helft van de winst (213 miljoen) daar vandaan kwam.

NieuwsFilm

meest populair