Blu-ray review 'Escape Plan 3' - Komt Stallone zijn belofte na?

Had het bij Schwarzenegger vs Stallone gehouden...

Bekijk de afbeeldingRegie: John Herzfeld | Cast: Sylvester Stallone (Ray Breslin), 50 Cent (Hush), Dave Batista (Trent DeRosa), Jaime King (Abigail Ross), Jin Zhang (Shen), Harry Shum Jr. (Bao), e.a. | Speelduur: 97 minuten | Bioscooprelease: geen

In 2013 was de eerste Escape Plan nog een vermakelijke gevangenis-actiefilm. Het vervolg Escape Plan 2: Hades (2018) - zonder Schwarzenegger, maar wel met Stallone - bleek een afgang. Zelfs Sly kraakte de film niet veel later af. De actieheld beloofde een veel beter derde deel met Escape Plan 3: The Extractors, maar ook nu bleek de film een toch wel erg gemakkelijk vervolg. Geen wonder dan ook dit deel de wereldwijde bioscoopzalen maar amper haalde. Dutch FilmWorks bracht Escape Plan 3 onlangs uit op schijf.

In Escape Plan 3, goed voor nog geen half miljoen omzet aan wereldwijde bioscoopkassa, raakt de dochter van een machtige zakenman uit Hong Kong vermist. Het lijkt op een standaard ontvoering. Maar als Breslin en zijn team de zaak onderzoeken komen ze erachter dat Lester Clark Jr., de zoon van Breslin's voormalige vijand, achter de ontvoering zit. Lester blijkt daarnaast Abigail Ross, de geliefde van Breslin, vast te houden in een ondoordringbare Oost-Europese kerker genaamd Devil's Station. Om beide vrouwen te redden moet Breslin samenwerken met martial arts meester Shen Lo.

Bekijk de afbeeldingDiscs 1 x Blu-ray | Release: juni 2019 | Beeld: 1080p HD 16 x 9 (2.39 : 1) | Geluid: o.a. Engels DTS-HD 5.1 | Ondertitels: o.a. Nederlands | EAN: 8719372008102 | Met dank aan: Dutch FilmWorks

De schijf van deze Blu-ray uitgave van Escape Plan 3 zit vastgeklikt in een standaard blauwe Blu-ray keepcase. Op de voorkant van de uitgave staan de gezichten en namen van Stallone en Batista en de achterkant lijkt te verklappen dat we te maken hebben met een erg kale uitgave. De leeftijd: 16 jaar.

Dutch FilmWorks levert al met al een te matige transfer op. De scherpte en kleuren zijn doorgaans redelijk tot goed, maar de donkere scènes blijken dusdanig op de details in te leveren waardoor is besloten het beeld flink op te lichten. Het gevolg is dat het beeld te flets aandoet. Het voordeel is uiteraard dat de actie in de donkere scènes beter zichtbaar is. De kans is echter ook aanwezig dat de liefhebber genoegen neemt met dit beeld, want het is duidelijk geen actiefilm a la Mission: Impossible. DFW levert als verwacht een standaard DTS-HD 5.1 track mee en deze presteert verder prima.

Bonusmateriaal

Naast trailer voor de films The Poison Rose, Hellboy en The Cloverhitch Killer heeft Dutch FilmWorks helaas geen aanvullende featurettes of andere extra's op de schijf geperst. En dat is uiteraard jammer. Er is ook geen hoofdmenu.

Heb jij Escape Plan 3 gezien, en wat vond je ervan? En ben je van plan om deze film nog een keer te kijken?