Ted Sarandos, de Chief Content Officer van Netflix, vertelde tijdens een interview nog dat hij zich geen zorgen maakt om de groeiende concurrentie. "We zijn op dit moment volledig gericht op het tevreden maken van zo'n 160 miljoen mensen van over heel de wereld. Daar houden wij ons altijd mee bezig."
Meer content
"Je hebt de afgelopen tijd kunnen zien dat we veel meer Original Films hebben uitgebracht en belangrijker nog, ook aan de kwaliteit van die films hebben gewerkt. De komende tijd kan je nog veel meer van dat soort content verwachten," vertelde Sarandos geruststellend. Maar toch is dit een zwaar jaar voor Netflix, dat veel content heeft zien verdwijnen naar rivaliserende diensten.
Afgelopen jaar werden verder Disney+ en Apple TV+ gelanceerd en er komen nog meer diensten aan. Denk aan HBO Max en Peacock. Die diensten zullen allemaal content opslokken die normaal op Netflix had gestaan en daarmee verschraalt het aanbod van klassieke series op Netflix. Maar belangrijk blijft wel dat de catalogus van Netflix groter is dan die van iedereen. De echte test is dus of de Originals goed genoeg zijn om publiek te houden.