Netflix gooit het roer om: "klanten op een andere manier benaderen"

Netflix gooit het roer om: "klanten op een andere manier benaderen"

Netflix legt de focus op het merk.

Netflix heeft naar verluidt een groot deel van hun reclamemensen de laan uit gestuurd. Met een nieuwe frisse wind moet de promotie van Netflix op een andere manier worden aangepakt. Dit wordt duidelijk via The Hollywood Reporter.

Volgens THR wil de streamingreus in de promotie minder gaan focussen op de individuele series en films en juist meer op de streamingdienst als een geheel. Het gevolg is dat Netflix vijftien van hun marketingmensen heeft ontslagen.

Nieuwe marketingstrategie
De koers van de nieuwe marketingafdeling is bekend: de streamingdienst neerzetten als het platform met duizenden kwaliteitsfilms en prijswinnende series. Er zijn in Hollywood al geluiden dat acteurs en filmmakers er niet zo heel blij mee zijn, aangezien zij graag zien dat hun afzonderlijke producties voldoende in beeld komen.

Sinds enige tijd is Jackie Lee-Joe de baas over de promotionele zaken bij Netflix en hij wil graag op een efficiëntere manier van de marketing inrichten. In 2018 spendeerde Netflix naar verluidt meer dan 1,8 miljard dollar aan marketing.

NieuwsFilm

meest populair