Hastings wil dat Netflix "zoveel hits heeft" dat klanten "van hit naar hit kunnen gaan" en "nooit meer denken aan andere diensten". De ceo vreest dan ook nog niet echt voor concurrenten als Disney+, Apple TV+, HBO Max en Peacock. Hastings vindt Netflix een betere uitvalsbasis voor mediaconsumenten dan die partijen. "We willen je eerste keuze zijn, je beste vriend, de service die je aanzet", zegt hij.
In zijn boodschap aan de investeerders omschrijft Hastings de relatie van Netflix en zijn klanten als een "semi-open relatie, waarin af en toe vreemdgaan geen probleem is". De topman haalt ter illustratie van die opmerking onder meer het recente succes van de musicalfilm Hamilton op Disney+ aan.
"Er is natuurlijk af en toe iets uitzonderlijks zoals Hamilton waarvoor je naar een andere aanbieder gaat", vertelt Hastings. "Maar wij willen voor het grootste deel de aangenaamste en gemakkelijkste keuze zijn, de keuze die je altijd zal vermaken".
PRIME
Tsja, dat doen ze goed. Maar daarom is de meeste content middelmatig.
Dawgruule
Prima strategie
Fluffer
Dan zullen ze veel beter moeten worden dan nu.
Marklar
helaas lijkt het wel alsof de echt uitzonderlijke hits steeds minder worden. Dingen van de proportie van bijv Stranger Things of House of Cards zijn er al een tijdje niet meer geweest
McKelly
Ik moet wel zeggen dat ik Netflix het meest gebruikersvriendelijk vind. Ik heb ook Disney+ en Amazon Prime, maar met menu's e.d. vind ik die nog ver achter lopen op Netflix. Daarnaast is een beetje gezonde concurrentie niet verkeerd natuurlijk en gelukkig zien zij dat ook in.
Arnold_FF7
Denk niet dat Netflix bang hoef te worden door de concurrentie die ze hebben.
Er is elke week wel op zijn minst 1 of 2 dingen die nieuw zijn die ik wil zien. Vergeleken met Disney gaat er soms wel een maand voorbij voordat er wat nieuws is wat ik wil zien