Algemeen

SBS6 zendt slechtste films uit

door FilmTotaal op 17.10.2006 om 16:50 in Algemeen
SBS6 onderbreekt de films die ze uitzenden niet alleen door Hart van Nederland, de zender zendt ook nog eens de slechtste films uit van alle Nederlandse zenders. Marketingfacts deed van 22 juli tot en met 29 september onderzoek naar 462 films die op de Nederlandse televisie werden uitgezonden, en keek daarbij naar de cijfers die de films op IMDb hebben gekregen.

Met een gemiddeld cijfer van 5,34 is SBS6 de leverancier van de slechtste films. Op de eerste plek staat de de Publieke Omroep, die op een gemiddelde uitkomt van 6,70.

33 Reacties

account_circleLog in of registreer om mee te praten.

Planethugo

Avatar

Net5 en veronica dus ook, die zenden namelijk precies dezelfde films uit een paar maanden later ;)

Jildert

Avatar

Tja, hersenloze actiefilms en slappe comedy's zijn ook wat het SBS-publiek willen...

hettar

Avatar

Planethugo "net5 en veronica dus ook, die zenden namelijk precies dezelfde films uit een paar maanden later ;)"

Nee dus; die komen een stuk beter uit dit testje (vooral net5).

En dan gooit SBS6 ook nog Hart van Nederland in de helft van de films, om maar niet te spreken van de manier waarop ze de film voor reclames onderbreken..

Galerius

Avatar

Ze kunnen beter een onderzoek doen naar de films die het meest op TV komen. Af en toe wordt je er echt ziek van. Zo heb je van standaard films in de winter zoals Home Alone en Die Hard...

Jildert

Avatar

Galerius "Ze kunnen beter een onderzoek doen naar de films die het meest op TV komen. Af en toe wordt je er echt ziek van. Zo heb je van standaard films in de winter zoals Home Alone en Die Hard..."


Of Blue Streak :N

gandalf the white

Avatar

Je oordeelt een film toch niet om z'n imdb cijfer. Want wat stelt die cijfer nou eigenlijk voor. Sommige top films krijgen een veel te lage cijfer, terwijl andere zwaar overgewaardeerd zijn.
Effe een paar voorbeelden:

ondergewaardeerd
Titanic 7.0
Armageddon 5.7
Life as a House 7.4

Overgewaardeerd
Citizen Kane 8.6
der untergang 8.4
2001: A Space Odyssey 8.3
Oldboy 8.3

Rubbert

Avatar

Galerius "Ze kunnen beter een onderzoek doen naar de films die het meest op TV komen. Af en toe wordt je er echt ziek van. Zo heb je van standaard films in de winter zoals Home Alone en Die Hard..."


Home Alone is dan nog wel gezellig, maar inderdaad, Die Hard, eigenlijk alleen Die Hard: With a Vengeance word echt te vaak uitgezonden.

WoUtoMatiC

Avatar

gandalf the white "je oordeelt een film toch niet om z'n imdb cijfer. Want wat stelt die cijfer nou eigenlijk voor. Sommige top films krijgen een veel te lage cijfer, terwijl andere zwaar overgewaardeerd zijn.
Effe een paar voorbeelden:

ondergewaardeerd
Titanic 7.0
Armageddon 5.7
Life as a House 7.4

Overgewaardeerd
Citizen Kane 8.6
der untergang 8.4
2001: A Space Odyssey 8.3
Oldboy 8.3"

Ik zal het doorgeven. Dan kunnen ze de volgende keer jouw opinie als maatstaf gebruiken. :E

asoka

Avatar

gandalf the white "je oordeelt een film toch niet om z'n imdb cijfer. Want wat stelt die cijfer nou eigenlijk voor. Sommige top films krijgen een veel te lage cijfer, terwijl andere zwaar overgewaardeerd zijn.
Effe een paar voorbeelden:

ondergewaardeerd
Titanic 7.0
Armageddon 5.7
Life as a House 7.4

Overgewaardeerd
Citizen Kane 8.6
der untergang 8.4
2001: A Space Odyssey 8.3
Oldboy 8.3"


Dat is jouw mening. Tientallen miljoenen mensen hebben gestemd op IMDB en hebben gemiddeld een andere mening dan jij. Ik ben het ook niet eens met sommige cijfers op IMDB (Star Wars en LOTR bijvoorbeeld) maar van alle lijstjes op internet is het wel één van de betere en in ieder geval de meest gebruikte. Dus het is voor een onderzoek een prima referentie-kader.

Ik ben erg blij met dit onderzoek en ik hoop dat vanaf nu alleen nog maar films met een cijfer hoger dan 7.5 te zien zullen zijn op de Nederlandse televisie >Smiley face . Want er zijn ontzettend veel goede films die je nooit ziet.

Wesley18M

Avatar

KLOTE ZENDER!!! STEEDS DIE STOMME HART VAN NEDERLAND!! Er door wanneer je een film kijkt... ZEER Iritant!

hermit elephant

Avatar

gandalf the white "je oordeelt een film toch niet om z'n imdb cijfer.

Overgewaardeerd
2001: A Space Odyssey 8.3
Oldboy 8.3"


Persoonlijk geef ik beide een nog hoger cijfer, dus daar gaat jou mening als maatstaf...

Thijs,

Avatar

Hmz, je kunt ook zeggen dat SBS6 gewoon de meeste films uitzendt. Er komt vaker op sbs een film dan elders..dan blijven er na verloop van tijd ook alleen maar slechte films over. Ik ben het er dan ook wel mee eens ja,

Random

Avatar

gandalf the white "

ondergewaardeerd
Titanic 7.0
Armageddon 5.7
Life as a House 7.4

Overgewaardeerd
Citizen Kane 8.6
"

Best grappig die films die jij juist ondergewaardeerd vind, vind ik overgewaardeerd. en over Citizen Kane ben ik het eens Smiley face.

Het aanbod op de nederlandse tv is gewoon bedroefend, ik heb het hier niet alleen over de film programmering dan.
Series download je gewoon en films kijk ik liever op tv, nou dan blijft discovery channel nog over, wat jammer genoeg tegenwoordig ook meer reality tv is.

tukkerstein

Avatar

Sbs 6 had vaak premieres, tegenwoordig ook niet meer. Af en toe een redelijk actiefilmpje meer ook niet.
Showtime, die film met Eddie Murphy, is nu in iets meer dan 1 jaar 3 keer uitgezonden bij SBS6!

Atlas

Avatar

Blijkt maar weer dat je voor de kwaliteit bij de publieken moet zijn. Smiley face

Deweb

Avatar

Planethugo "net5 en veronica dus ook, die zenden namelijk precies dezelfde films uit een paar maanden later ;)"


Ik vind dat de 3 zenders toch allemaal hun eigen kwaliteit hebben. Veronica en SBS6 zijn vergelijkbaar, maar SBS gaat meer voor blockbusters en Veronica voor de wat oudere actiefilms.
Net5 daarintegen bied een ander soort films aan, meer drama en geen snoeiharde actiefilms. Zo zijn ze ook in hun tvprogramma's: Het zijn meestal dramaseries.

Ik zou nu ook kunnen gaan zeuren over HvN, maar dat is al genoeg gedaan. Dat veranderd niet en ik ga er dus ook verder geen aandacht meer aan besteden.

Dr. Strangeno

Avatar

gandalf the white "Effe een paar voorbeelden:

ondergewaardeerd
Titanic 7.0
Armageddon 5.7
Life as a House 7.4

Overgewaardeerd
Citizen Kane 8.6
der untergang 8.4
2001: A Space Odyssey 8.3
Oldboy 8.3"


Je hebt duidelijk geen verstand van zaken.

Maestro

Avatar

Dr. Strangeno "Je hebt duidelijk geen verstand van zaken."


Ben ik het geheel mee eens.

Citizen Kane is geniaal. Het enige drama uit de VS uit die tijd (samen met Mr Smith goes to Washington) dat nu nog goed te bekijken is zonder dat je het ''in de tijd'' moet zien, omdat ze hun tijd zover vooruitwaren (zeker citizen kane).
der untergang is gewoon briljant acteerwerk. 2001 vind ik niet kubricks beste film maar zeker goed met 8,3.

titanic is goed gewadeerd met een 7, sentimenteel is ie zeker maar dat is niet noodzakelijk erg. Armageddon is een aardige film voor een looze vrijdag avond op de bank met vrienden.

Meninho

Avatar

Ik nomineer voor de meest uitgezonden film van de afgelopen 4-5 jaar: enemy of the state. lijkt wel of die film wekelijks te zien is.

Meninho

Avatar

Overigens toen ik de titel las van dit topic, had ik gehoopt dat sbs echt slechte films ging uitzenden, zoals Ed Woods films. Gewoon als thema, slechte films allertijden maand ofzo.

Steve Harwin

Avatar

gandalf the white "je oordeelt een film toch niet om z'n imdb cijfer. Want wat stelt die cijfer nou eigenlijk voor. Sommige top films krijgen een veel te lage cijfer, terwijl andere zwaar overgewaardeerd zijn.
Effe een paar voorbeelden:

ondergewaardeerd
Titanic 7.0
Armageddon 5.7
Life as a House 7.4

Overgewaardeerd
Citizen Kane 8.6
der untergang 8.4
2001: A Space Odyssey 8.3
Oldboy 8.3"


Hmmm... als je het zo bekijkt ben ik het juist steeds meer wel met de imdb-cijfers eens. Al vind ik Armageddon nogal overgewaardeerd in dit rijtje

13204

Avatar

Dit was toch al algemeen bekend?

Enig probleem is dat men wel moet werken met of nieuwe bagger films ( nieuwe segals en van damme's) of blockbusters die eerst in waarde moeten dalen voordat ze betaalbaar zijn voor een SBS of Veronica om uit te zenden. Waarom denk je dat je je helemaal scheel betaald voor film 1 .
Armageddon is helemaal niet overgewaardeerd. Het is precies wat je kan verwachten van M Bay en Bruckheimer. Heerlijk pop corn vermaak. Whats the big deal? Als je de stijl van de film niet trekt geef hem dan geen cijfer en druk je je Hitchcock collectie in de DVD-speler.

Dat gezever ook altijd over flitsende actie films. Zelfs als de film goed in elkaar steekt qua actie is het nog niet goed.

WizardOfOss

Avatar

Leuk dat de publieke omroepen de beste films uitzenden, nu graag nog op een normaal tijdstip. Ik kan niet zoveel met films die op zondagavond rond middernacht beginnen, vind m'n baas niet zo leuk.

gandalf the white

Avatar

Maestro "Ben ik het geheel mee eens.

Citizen Kane is geniaal. Het enige drama uit de VS uit die tijd (samen met Mr Smith goes to Washington) dat nu nog goed te bekijken is zonder dat je het ''in de tijd'' moet zien, omdat ze hun tijd zover vooruitwaren (zeker citizen kane).
der untergang is gewoon briljant acteerwerk. 2001 vind ik niet kubricks beste film maar zeker goed met 8,3.

titanic is goed gewadeerd met een 7, sentimenteel is ie zeker maar dat is niet noodzakelijk erg. Armageddon is een aardige film voor een looze vrijdag avond op de bank met vrienden."


Citzen Kane is de saaiste film allertijden. Ik heb em 3 keer proberen te zienen viel ook keer in slaap. Kortom, 3 keer niks.

ASHWIN102

Avatar

Als er een film op de belgennet wordt uitgezonden kijk ik daar eerder naar, omdat er daar geen reclames tussen zitten. En als er bij sbs6 ook nog eens hart van nederland tussen zit, dan huur ik de film nog liever dan dat ik daar naar moet gaan kijken.

Rarara

Avatar

Sjonge jonge cijfers naar aanleiding van imdb ranking. kan het nog goedkoper? wat een stel amateurs. geen aandacht aan besteden

Steadicam

Avatar

Rarara "sjonge jonge cijfers naar aanleiding van imdb ranking. kan het nog goedkoper? wat een stel amateurs. geen aandacht aan besteden"
Waar maak je je druk om! Dit 'onderzoekje' is natuurlijk helemaal niet wetenschappelijk of baanbrekend bedoeld. Onmogelijk, want hoe waardeer je kwaliteit? Het is dus vooral een leuk weetje. En aangezien zo''n beetje de hele wereld de IMDb-cijfers als uitgangspunt neemt, is dat helemaal niet erg. Ik vind het wel lollig dat iemand de moeite heeft genomen om al die cijfers per zender op te zoeken.

Queenfan

Avatar

gandalf the white "
Effe een paar voorbeelden:

ondergewaardeerd
Titanic 7.0
Armageddon 5.7
Life as a House 7.4

Overgewaardeerd
Citizen Kane 8.6
der untergang 8.4
2001: A Space Odyssey 8.3
Oldboy 8.3"

dan oet je ook wel met voorbeelden komen die je verhaal ondersteunen natuurlijk.... :B

geertvdheide

Avatar

Wat een gelul hier in de reacties zeg. Natuurlijk is zo'n onderzoek niet perfect, over smaak valt nu eenmaal niet te twisten. Toch vind ik het een zeer interessant onderzoek, die toch behoorlijk goed is uitgevoerd. Naar mijn mening is het gebruik van IMDB.com juist het beste aan dit hele onderzoek. Die cijfers zijn niet alleen door film-nerds gegeven, maar door miljoenen mensen uit alle landen, en op een serieuze en zo mogelijk objectieve manier. Beter kan niet.

Het niveau van de Nederlandse commerciele zenders is bedroevend: Het aantal echt goede films ligt op ongeveer 5-10 per jaar en alle goede series lopen meerdere seizoenen achter, met vele onderbrekingen en constante herhalingen. Telkens worden goede series van de buis gehaald of herhaald, terwijl ze in de VS gewoon nieuwe afleveringen uitzenden. Downloaden is de enige optie om een serie goed te kunnen volgen in nederland. Bedroevend!

Goede films kijk ik alleen op de publieke zenders, of op belgië. Daar is meer kwaliteit te vinden, en geen reclames tussentijds. En de rest koop ik natuurlijk op dvd.

M1r4

Avatar

Soms zijn er best goede films op sbs6, maar als ze door dat vervloekte HvN worden onderbroken, dan kijk ik toch gewoon niet.
Dan wacht ik liever tot ik de film gewoon zonder die onderbrekingen kan zien.

slindenau

Avatar

gandalf the white "Citzen Kane is de saaiste film allertijden. Ik heb em 3 keer proberen te zienen viel ook keer in slaap. Kortom, 3 keer niks."

Right. Dus als jij wegens gebrek aan actie en SFX in slaap valt is het een slechte film :')?

En dan jou belachelijke lijstje, met klassieke meesterwerken je die 'overgewaardeerd' vindt...pfff. En zo'n sentimentele film als Titanic verdient ook niet meer dan een 7 :P.

Wel ben ik het eens dat Armageddon ietwat ondergewaardeerd is, een prachtige film over hoe groot Amerika zichzelf acht :').

HertogJan

Avatar

Niet zo moeilijk dat de publieke omroepen hoog scoren hoor, die zenden sporadisch film uit. SBS en de rest doen dat vrijwel dagelijks. Als de commercielen even vaak als de publieken films uit zouden zenden, zouden ze natuurlijk ook de betere uitkiezen.

Meninho

Avatar

Meninho "Ik nomineer voor de meest uitgezonden film van de afgelopen 4-5 jaar: enemy of the state. lijkt wel of die film wekelijks te zien is."


a.s. Maandag wederom weer eens op TV. I rest my case..

NieuwsFilm