De recensies van 'Last Night in Soho' van 'Baby Driver'-regisseur Edgar Wright zijn binnen: is het de moeite waard?

De recensies van 'Last Night in Soho' van 'Baby Driver'-regisseur Edgar Wright zijn binnen: is het de moeite waard?

Of moeten we Last Night in Soho laten zitten?

Edgar Wright is zo'n regisseur waar je altijd wel op moet letten. Vooral sinds hij met Baby Driver kwam, kijken heel wat mensen heel erg uit naar zijn volgende nieuwe project.

Dat nieuwe project is Last Night in Soho, en die was te zien tijdens het filmfestival van Venetië. Zodoende hebben we vandaag de eerste recensies voor je.

De recensies
In de film volgen we Eloise, gespeeld door actrice Anya Taylor-Joy. Op mysterieuze wijze kan zij de jaren zestig betreden. Daar ontmoet ze een wannabe zangeres, Sandie genaamd. Maar de glamour is niet wat het lijkt en dromen van het verleden beginnen te versplinteren en ruimte te maken voor iets duisterders.

Time Magazine: "De eerste helft van de film is een droom waar je niet uit wil ontwaken. De tweede helft is de nachtmerrieprijs die je betaalt voor de droom."

Telegraph: "Wright is een begaafd stilist en technicus. Soho beweegt zo smooth als een Maglev-trein, en weet op een onzichtbaar kussen te zweven."

IndieWire: "Niet alle grappen zijn gloednieuw en niet alle plotpunten weten echt overeind te blijven als je wat beter ernaar kijkt. Maar de vaardigheid waarmee Wright tussen toon en tijdsperiodes wisselt is exceptioneel."

Independent: "Dit is een onevenwichtige film met een ongemakkelijk en zwaar narratief."

Deadline: "Een levendigere en opwindendere toevoeging aan het genre is moeilijk om te vinden."

NieuwsFilm

meest populair