Felbekritiseerde Netflix Original scoort toch goed bij de kijker

Felbekritiseerde Netflix Original scoort toch goed bij de kijker

Persuasion scoort in 37 landen de nummer 1-plek.

Netflix is een bedrijf dat elke keer weer een product probeert te slijten aan een uiterst breed publiek. Sommige producties worden gemaakt voor miljoenen abonnees, anderen voor een relatief specifieke niche.

Dat geldt bijvoorbeeld ook voor de nieuwste verfilming van een boek van Jane Austen: Persuasion. De makers gaven voor die film het bronmateriaal een moderne twist, maar behield de setting en de personages bleven ook goeddeels gelijk.

Persuasion scoort
Uiteindelijk is het nog best moeilijk om fans te vinden van Persuasion. De film scoorde op Rotten Tomatoes slechts 36 procent.

Daar is de consensus als volgt: "Alle pogingen van Dakota Johnson ten spijt, het chaotisch anachronistische Persuasion weet niemand te overtuigen als een Austen-verfilming die de moeite waard is."

Maar tegelijk wist Persuasion wel te scoren bij de kijker als je kijkt naar de kijkcijfers. Persuasion heeft volgens FlixPatrol in 37 landen een nummer 1 plekje veroverd en in 85 landen ten minste de top tien bestormd.

Dat is een prima prestatie voor een film die enorm bekritiseerd werd. Persuasion zie je dus nu op Netflix.

NieuwsFilm

meest populair