De film past binnen een bredere trend binnen Hollywood waarin bekende merken hun nostalgische waarde gebruiken voor filmprojecten. Na het succes van de Barbie-film zijn er meerdere Mattel-films in de maak, waaronder een serieuze Hot Wheels-film.
Bekendheid uitbreiden
Eerder kwam Toys 'R' Us al met een bijzondere film op de proppen op het Cannes Lions Festival, getiteld The Origin of Toys 'R' Us. De film vertelt het verhaal van oprichter Charles Lazarus en zijn droom om een magische speelgoedwinkel te maken. Het opmerkelijke was dat de film grotendeels werd gemaakt met behulp van OpenAI's Sora.
Maar de speelgoedwinkel wil zijn bekend in de entertainmentwereld verder uitbreiden. Daarom werkt het merk ook aan een nieuwe realityserie genaamd Toys 'R' Us Family Facoff. Hierin moeten de deelnemers strijden tegen elkaar in een gigantische speelgoedwinkelomgeving, geïnspireerd op zowel klassieke als moderne spellen en speelgoed.
Videogame ervaring
Het project over het merk, dat al 70 jaar actief is in de speelgoedindustrie, bevindt zich nog in de vroege ontwikkelfase. De producenten zijn momenteel in gesprek met filmmakers. Details over casting en release volgen later.
Story Kitchen heeft al de nodige ervaring in het verfilmen van video games, zoals Sonic the Hedgehog-filmadaptatie, en andere concepten. Op dit moment werkt het aan de verfilming van onder andere It Takes Two, Sega's Streets of Rage en adaptaties van Tomb Raider voor Netflix en Amazon MGM Studios.