Deze remake vult nu bioscopen en had 20 jaar geleden al een geniale marketingcampagne

En ook de remake paste de strategie onlangs met succes weer toe...

Disney boekt gelukkig sinds vorige week weer een groot succes met hun live-action remake Lilo & Stitch en dit hadden ze financieel ook zéker nodig na de record brekende flop die Snow White heette.

Ter promotie "vernietigde" het blauwe wezentje al diverse franchises, maar toen de animatieklassieker in 2002 uitkwam, was het 'Huis van de Muis' ook niet te beroerd om een paar eigen hits te grazen te nemen.

Inbreken bij vier klassiekers
Zo zien we Stitch de dans uit Beauty and the Beast onderbreken door een kandelaar te slopen en weet hij, met een stoerder vervoersmiddel, prinses Jasmine bij haar geliefde Aladdin en zijn vliegende tapijt weg te lokken.

Verder verpest hij al surfend op een vloedgolf het emotionele lied van Ariël in The Little Mermaid en neemt hij op komische wijze de plaats van het welpje Simba in tijdens de ceremoniële geboorte uit The Lion King.

Bekijk de oude teaser(s) hieronder
De live-action remake, geregisseerd door Dean Fleischer Camp, draait momenteel in de Nederlandse zalen en heeft rollen voor Maia Kealoha (Lilo), Sydney Agudong (Nani) en opnieuw Chris Sanders als Stitch.



NieuwsFilm

meest populair