Hoewel het zevende deel een prima openingsweek beleefd en enkele prijzenswaardige aspecten heeft, begaat deze misschien wel de grootste misdaad van alle recente 'Jurassic'-films: geldklopperij. Dit is echter de mening van Amerikaanse bronnen en dus niet van ondergetekende.
Let op: SPOILERS!
Veel films weten hun product placement meestal op een knappe manier te verbergen, maar Rebirth doet het gewoon heel flagrant. Het ergste is nog wel de beginscène waarin een simpel 'Snickers'-snoeppapiertje erin slaagt om een compleet hightech onderzoekslab plat te leggen.
Een ander voorbeeld is de spannende scène in het tankstation (volgens critici een slappe herhaling van de keukenscène met de Raptors). De camera glijdt tergend langzaam langs meerdere zakken met 'Lays'-chips en blijft zelfs even hangen op een groot 'Dr. Pepper'-bord met slogan.
Dinosaurussen gebruiken om speelgoed te promoten
Tot slot een dinosaurus die eigenlijk niks toevoegt aan het verhaal, de baby Aquilops die het personage Isabella volgt. Deze dino lijkt enkel bedoeld om te laten zien hoe schattig knuffelbaar de wezens kunnen zijn, een voorspelbare zet om merchandise te verkopen (een Lego-set is er al).