Universal Pictures pakt uit voor 100-jarig bestaan

Met fraaie korte docu’s, een informatieve website, gerestaureerde klassiekers en een speciaal nieuw logo.


Dit jaar bestaat Universal Pictures 100 jaar. Ter gelegenheid van dit jubileum heeft de filmmaatschappij een aantal leuke activiteiten op het programma staan. Als eerste heeft Universal onlangs een nieuw logo onthuld. Het is ondertussen al het zevende logo van de bekende filmstudio.

Ron Meyer, de hoge pief bij Universal Studios: "Onze honderdste verjaardag is de perfecte gelegenheid om een nieuw logo te creëren dat tegelijk onze toekomst weerspiegelt en ons verleden erkent. Universals nieuwe logo is een eerbetoon aan de buitengewone erfenis van de studio, een nalatenschap van blijvende filmherinneringen die alle kijkers ter wereld met elkaar verbinden."

Hieronder het nieuwe logo:



Naast het nieuwe logo heeft Universal nog tal van andere grootse initiatieven in petto: een grootschalig restauratieproject van filmklassiekers, een flinke reeks documentaires over de geschiedenis, speciale home entertainment releases met de win-actie "Honderd Jaar Hollywood" en nog veel meer activiteiten. Centrale hub voor alle online-activiteiten is de website Universal100th.com.

In 2012 verschijnen een aantal filmklassieker in een speciale gerestaureerde Limited Collector's Editions op Blu-Ray. Binnenkort verschijnen All Quiet on the Western Front (1930) en To Kill a Mockingbird (1962) en later dit jaar krijgen ook Jaws (1975) en E.T. (1982) een historische Blu-Ray uitgave. Mogelijk nog in 2012 of anders 2013 volgen opgelapte versie van de klassiekers The Birds, Buck Privates (1941), Dracula (1931), Dracula Spanish (1931), Frankenstein (1931), Schindler's List (1993), Out of Africa (1985), Pillow Talk (1959), Bride of Frankenstein (1935) en The Sting (1973).

Ook de filmstudio Paramount Pictures bestaat dit jaar 100 jaar. Warner Bros. Pictures (2018) en Columbia Pictures (2019) vieren komende jaren hun 100-jarig bestaan. De bekende studio's MGM (2024), die onlangs bijna failliet ging, en 20th Century Fox (2035) moeten nog even wachten op hun feestje.

Het nieuwe logo van Paramount:



NieuwsFilm

meest populair