'Justin Bieber Believe' documentaire vestigt laagterecord

Nooit eerder bracht een concertfilm zo weinig op.

De vorige documentaire over Justin Bieber, Never Say Never, was een groot success en dat hadden de makers ook wel verwacht van deze tweede documentaire, Believe. Helaas is de documentaire zo’n grote flop, dat hij een laagterecord heeft gevestigd. Nooit eerder bracht een documentaire over een concertreeks zo weinig geld op in de Amerikaanse bioscopen.

De film verdiende in zijn eerste vijf dagen slechts 4,5 miljoen dollar. Never Say Never, de eerste film over Bieber, verdiende in zijn openingsweek zon 29,5 miljoen dollar in de Verenigde Staten. Een groot verschil dus. De verwachting is dat de totale opbrengst van Believe niet eens in de buurt zal komen van dit bedrag: eerder zal de opbrengst stokken zo rond de tien miljoen dollar, stellen analisten. Daarmee zullen de makers overigens wel het budget terugverdienen: de documentaire kostte ongeveer vijf miljoen dollar om te maken.

In een reactie op dit bericht wees Open Road Films op het feit dat Believe op slechts 1,037 schermen in première ging, waar Never Say Never op 3,100 schermen in première ging. Toch gingen andere concertfilms in première op nog minder schermen, en verdienden ze veel meer.

Hannah Montana / Miley Cyrus: Best of Both Worlds Concert Tour opende bijvoorbeeld op 683 schermen, en verdiende 31,1 miljoen dollar. Jonas Brothers: The 3D Concert Experience opende op 1,271 schermen en verdiende in zijn openingsweek 12,5 miljoen dollar. Gedacht wordt daarom dat ouders hun kinderen massaal weghouden van de bioscopen, omdat Bieber de afgelopen maanden zijn brave imago heeft afgeschud.



NieuwsFilm

meest populair