'Deadpool'-scenaristen schrijven film over marketingramp New Coke

Deze zoetere variant van Coca-Cola bleek één van de grootste marketingblunders ooit.

Ondanks het onovertroffen succes van de wereldberoemde frisdrank is de Coca-Cola Company tegelijkertijd verantwoordelijk voor één van de grootste marketingblunders ooit. In de jaren tachtig introduceerde de fabrikant New Coke, een zoetere variant van het drankje waarmee de jongere consumenten zouden moeten worden aangesproken. Dit was zo'n fiasco, dat er nu een film over wordt gemaakt.

Deadpool-scenaristen Paul Wernick en Rhett Reese zijn bezig met een script gebaseerd op The Real Coke, The Real Story, een boek van Thomas Oliver. Laatstgenoemde was een journalist bij de Atlanta Journal Constitution die destijds verslag deed van de New Coke-ramp.

De reden dat New Coke werd geïntroduceerd, was dat Pepsi het steeds beter begon te doen. Hoewel Coca-Cola nog steeds ruimschoots de baas was, werd besloten om een nieuwe formule op de markt te brengen. In eerste instantie leek men de zoetere smaak van New Coke te prefereren, maar na de daadwerkelijke lancering van het product bleek het een catastrofe. Een paar maanden later werd de oude formule alweer teruggebracht, ditmaal onder de naam Coca-Cola Classic.



NieuwsFilm

meest populair