Algemeen

'Jurassic World' nu best verdienende film 2015 in NL Box Office

Maar de Minions lijken hard op weg de dinosaurussen te verslaan.

Beste filmliefhebber,

Wij zien dat je een adblocker gebruikt. Dit vinden wij jammer, want FilmTotaal is dankzij onze advertenties gratis toegankelijk. Graag willen we je vragen een uitzondering te maken voor FilmTotaal. Hoe je dat moet doen lees je hier.

M.v.g FilmTotaal

door Jim Pedd op 24.07.2015 om 11:29 in Algemeen
Het was weer een mooie week voor de Nederlandse box office. In totaal werd er maar liefst 4.932.403 euro omgezet, een lichte daling ten opzichte van vorige week, toen er zo'n 5,7 miljoen euro verdiend werd. De film die het meeste verdiende was animatiefilm Minions, die na drie weken nog altijd op 1,6 miljoen euro staat en in totaal al op een uitzonderlijk hoge 7,1 miljoen euro staat. De kans dat de film de best verdienende van het jaar wordt is daarmee groot, terwijl Jurassic World deze week net de best verdienende van het jaar geworden is. De dinosaurussen staan nu op 8.627.229, net iets meer dan Furious 7, dat op 8.400.655 euro stond.

Verder waren er maar liefst vier nieuwe films in de top tien: Inside Out, De Reünie, Self/Less en Mr. Holmes. De eerste, Pixar-film en goed ontvangen komedie, opende op maar liefst 274 schermen, waar per scherm 3.054 euro opgehaald werd. Daarmee beleefde Inside Out een prima première, hoewel het gemiddelde eigenlijk niet eens zo gek hoog is. Hieronder de complete top tien, die volgende week vermoedelijk aangevoerd zal worden door Marvels Ant-Man.

1. (1) Minions


Wk 3Deze weekVorige weekVerandering
Box office1.694.1052.511.457-32,5%
Schermen132132/
Gemiddelde12.83419.026-6.192
Totaal7.161.2055.460.426




2. (-) Inside Out


Wk 1Deze weekVorige weekVerandering
Box office836.813
Schermen274
Gemiddelde3.054
Totaal1.030.921




3. (2) Jurassic World


Wk 6Deze weekVorige weekVerandering
Box office599.534877.862-31,7%
Schermen125125/
Gemiddelde4.7967.022-2.226
Totaal8.627.2298.026.754




4. (3) Terminator: Genisys


Wk 2Deze weekVorige weekVerandering
Box office431.827687.064-37,1%
Schermen9595/
Gemiddelde4.5457.232-2.687
Totaal1.191.070759.243




5. (4) Magic Mike XXL


Wk 3Deze weekVorige weekVerandering
Box office362.172551.531-34,3%
Schermen117117/
Gemiddelde3.0954.713-1.618
Totaal1.927.8341.565.298




6. (-) De Reünie


Wk 1Deze weekVorige weekVerandering
Box office191.212
Schermen83
Gemiddelde2.303
Totaal200.652




7. (-) Self/Less


Wk 1Deze weekVorige weekVerandering
Box office137.490
Schermen46
Gemiddelde2.988
Totaal155.754




8. (5) Spangas in Actie


Wk 5Deze weekVorige weekVerandering
Box office85.397149.168-42,8%
Schermen110114-4
Gemiddelde7761.308-532
Totaal674.553588.686

» Geen recensie beschikbaar



9. (-) Mr. Holmes


Wk 1Deze weekVorige weekVerandering
Box office79.474
Schermen32
Gemiddelde2.483
Totaal95.535




10. (7) The Age of Adaline


Wk 5Deze weekVorige weekVerandering
Box office77.744138.644-43,9%
Schermen7186-15
Gemiddelde1.0941.612-518
Totaal880.164801.943



36 Reacties

account_circleLog in of registreer om mee te praten.

adofmirosch

Avatar

Vermakelijke film maar snap niet wat iedereen bijzonder vind aan de Minions film.

benjamin

Avatar

Ik weet eigenlijk nog niet of Ant-Man die eerste plaats zal pakken, Minions zijn een wel heel sterke tegenstander. Kan dus nog nipt worden hoor...

horizon

Avatar

Tja, minions zijn gewoon ontzettend populair. De film zelf is gewoon erg zwak. Maar dat zal de gezinnen er niet vanaf houden. Zeker met de zomer vakantie en regenachtige dagen.
Inside out zal nooit in de buurt van minions komen. De trailers spreken gewoon veel minder tot de verbeelding van kinderen.

En ant man, tja, ook een film die bij de meesten weinig tot de verbeelding spreekt en de trailer maakt je niet wild om te gaan. Behalve Thomas de trein scène.

marcjeb

Avatar

Http://9gag.com/gag/am82Do4

warcraft film behind scene

Scheerzeep

Avatar

Gisteren tijdens de laatste voorstelling om 21:15 in mijn stambioscoop, was de zaal bij 'Ant-Man' nauwelijks gevuld. Ik gok net aan een man of 30? En dat op de dag van de première in Nederland. Normaal zitten de zalen dan veel voller. Zonde, want ik vond 'Ant-Man' een prima film, veel beter dan 'The Avengers: Age of Ultron'!

Bij 'Minions' zat de zaal echt bijna helemaal vol een poosje terug en dat terwijl de film al even draaide. Het was trouwens wel de late voorstelling in het Engels, dus de zaal was rijkelijk gevuld met volwassenen en pubers. En ja, ik moet toegeven, dat ik 'Minions' een van de meest geslaagde films vond die ik ooit heb gezien. De film is niet geschikt voor de stugge bioscoopbezoeker, maar wie wel bereid is on even het verstand op nul te zetten, zal terechtkomen in een zeer aanstekelijk en doldwaas avontuur, met perfect getimede humor en passende emoties, gevormd in een kleurvolle en rijke animatie. Door de échte critici zal 'Minions' worden afgeschreven, maar de doelgroep van de film, geniet massaal van deze kleine, gekke gele wezentjes. Dat ze zo populair zijn is dan ook niet gek. Ik zelf zit ook helemaal in de hype! Ik ga er bijna geel van zien.

YOLO

Avatar

Jurassic World, Minions, Pitch Perfect 2 & Furious 7. Universal draait een topjaar! T+) Mits Star Wars megacash gaat binnenhalen, zal Disney het toch het nakijken hebben.

Ereptile

Avatar

marcjeb "http://9gag.com/gag/am82Do4

warcraft film behind scene"


Niet helemaal waar. Het is een standbeeld dat ze hebben gebruikt voor Comic-Con Smiley face Maar wel tof. T is wel off-topic eerder.

Ant-Man vond ik vermakelijk, maar inderdaad, Minions zijn best populair! Ik vind het super dat Jurassic World zoveel aandacht krijgt! :D

benjamin

Avatar

Scheerzeep "De film is niet geschikt voor de stugge bioscoopbezoeker, maar wie wel bereid is on even het verstand op nul te zetten"
En waarom vond diezelfde "stugge bioscoopbezoeker" dan de Despicable Me-films wel een pak beter? Of ga je nu beweren dat dat in jouw ogen zo'n moeilijke films waren dat de "verstand op nul"-aanpak niet opging?

Scheerzeep

Avatar

benjamin "En waarom vond diezelfde "stugge bioscoopbezoeker" dan de Despicable Me-films wel een pak beter? Of ga je nu beweren dat dat in jouw ogen zo'n moeilijke films waren dat de "verstand op nul"-aanpak niet opging?"


Persoonlijk vind ik 'Minions' toch wel een gradatie hoger.

thehungergames

Avatar

Ik zou afgelopen zaterdag naar Inside Out gaan, maar kwam te laat en ben toen naar Terminator: Genisys gegaan.

zeer spijtig

horizon

Avatar

Scheerzeep " De film is niet geschikt voor de stugge bioscoopbezoeker, maar wie wel bereid is on even het verstand op nul te zetten, zal terechtkomen in een zeer aanstekelijk en doldwaas avontuur, met perfect getimede humor en passende emoties, gevormd in een kleurvolle en rijke animatie. Door de échte critici zal 'Minions' worden afgeschreven, maar de doelgroep van de film, geniet massaal van deze kleine, gekke gele wezentjes. Dat ze zo populair zijn is dan ook niet gek. Ik zelf zit ook helemaal in de hype! Ik ga er bijna geel van zien."

Het vreemde is dat Minions door de critici best goed ontvangen is. Snap ik totaal niet. De meeste reacties over de film van het publiek zijn dan gemiddeld genomen ook erg..ehm..gemiddeld.
En zelf ben ik best animatie film liefhebber en ga dan ook geregeld met de kinderen naar de bioscoop maar Minions was toch echt een van de zwakste animatie films die ik de afgelopen jaren heb gezien.
Dat de Minions populair zijn is nogal logisch, de marketing erachter ook. Als film werkte het niet omdat het na het historische begin verzand in een saaie cliche volle slechte schurkenfilm die niets nieuws onder de zon brengt na DM1 en DM2. Toegegeven er zitten nog wat leuke momenten tussen maar over het geheel genomen zwaktebod van jewelste.

horizon

Avatar

airbender "Marvel ook."

Ant-Man is dan weer totaal niet populair.

WeaponX

Avatar

airbender "Bovendien waren de Guardians of the Galaxy ook niet populair, vooral minder dan Ant-Man, maar die heeft toch flink wat meer opgeleverd."


Guardians daar wist niemand iets van, zoals Airbender zegt het is Marvel dus mensen gaat het toch checken, en omdat het zo goed werd ontvangen gaat het voor een film makkelijk als het mond tot mond reclame krijgt.
Wat met Ant-Man het geval is, is dat het rond een tijd uitkomt waar veel concurrentie is, wat bij Guardians niet echt het geval was. Ook word helaas Ant-Man niet serieus genomen. (Wat waarschijnlijk wel gaat gebeuren nadat mensen hem in Civil War zien, dan veranderd zijn status) Van Guardians wisten mensen niks, dus dan kan het tegenvallen of juist goed zijn, maar bij de naam Ant-Man moeten mensen al lachen. Wat ik ook begrijp want dit was ook de enigste Marvel film waar ik mijn twijfels over had maar ik ben niet teleurgesteld Smiley face

Al in al, Ant-Man is een goede film, maar Guardians is net een niveautje hoger.
Ant-Man, ookal is het Marvel en krijgt het goede recensies is blijkbaar niet overtuigend genoeg om menig bioscoopganger naar de bios te lokken misschien omdat het een standaard Marvel filmpje is? En ik vind zo'n fun film wel fijn na al dat grote gedoe in oa Age Of Ultron, maar ik denk dat voor mensen het meer een "kijk ik later wel op Netflix" filmpje is dan een biosfilm. Wat ik niet vind want de film is geweldig in IMAX 3D :D

Scheerzeep

Avatar

WeaponX "Guardians daar wist niemand iets van, zoals Airbender zegt het is Marvel dus mensen gaat het toch checken, en omdat het zo goed werd ontvangen gaat het voor een film makkelijk als het mond tot mond reclame krijgt.
Wat met Ant-Man het geval is, is dat het rond een tijd uitkomt waar veel concurrentie is, wat bij Guardians niet echt het geval was. Ook word helaas Ant-Man niet serieus genomen. (Wat waarschijnlijk wel gaat gebeuren nadat mensen hem in Civil War zien, dan veranderd zijn status) Van Guardians wisten mensen niks, dus dan kan het tegenvallen of juist goed zijn, maar bij de naam Ant-Man moeten mensen al lachen. Wat ik ook begrijp want dit was ook de enigste Marvel film waar ik mijn twijfels over had maar ik ben niet teleurgesteld Smiley face

Al in al, Ant-Man is een goede film, maar Guardians is net een niveautje hoger.
Ant-Man, ookal is het Marvel en krijgt het goede recensies is blijkbaar niet overtuigend genoeg om menig bioscoopganger naar de bios te lokken misschien omdat het een standaard Marvel filmpje is? En ik vind zo'n fun film wel fijn na al dat grote gedoe in oa Age Of Ultron, maar ik denk dat voor mensen het meer een "kijk ik later wel op Netflix" filmpje is dan een biosfilm. Wat ik niet vind want de film is geweldig in IMAX 3D :D"


Welke concurrentie?

Glennekeeeee

Avatar

Scheerzeep "Welke concurrentie?"


ted, terminator, minions, pixels, mission impossible etc
ze versmachten volrlopig elkaar door de snelle opeenvolging, elke week een nieuwe 'grote' film en een mens maakt keuzes.

WeaponX

Avatar

Glennekeeeee "ted, terminator, minions, pixels, mission impossible etc
ze versmachten volrlopig elkaar door de snelle opeenvolging, elke week een nieuwe 'grote' film en een mens maakt keuzes."


Klopt en dan krijg je die Fantastic Four reboot ook nog ertegenaan over 2 weken, denken mensen dat dat van Marvel is omdat die spot heel vaak op tv komt met het Marvel logo voorbij. Denken ze dat Marvel een film om de maand uitbrengt is niet gunstig voor Marvel Studio's lijkt mij...Want gaat ten koste van Ant-Man.

WeaponX

Avatar

Scheerzeep "Welke concurrentie?"


Nou wat Glennekeeeee zegt. Guardians kwam in een mooie tijd uit met weinig concurrentie, midden in de zomer. Guardians stond op 1, met Teenage Mutant Ninja Turtles op 2....Dat moet al genoeg zeggen qua concurrentie lijkt mij..

benjamin

Avatar

WeaponX "Nou wat Glennekeeeee zegt. Guardians kwam in een mooie tijd uit met weinig concurrentie, midden in de zomer. Guardians stond op 1, met Teenage Mutant Ninja Turtles op 2....Dat moet al genoeg zeggen qua concurrentie lijkt mij.."
Ik weet niet of dat zoveel zegt als jij wil want Ninja Turtles lijkt een sterkere concurrent dan enkele films die nu als concurrentie er zijn.

WeaponX

Avatar

airbender "Dit is wat ik denk, wat betreft Ant-Man en GotG:

Guardians verscheen na The Winter Soldier, een erg goede Marvel film.
Ant-Man verscheen na Age of Ultron, een ietwat teleurstellende Marvel film.

Dit zal vast een belangrijk factor zijn geweest bij de opbrengsten van beide films.

Mee eens?"


Dat speelt zeker ook een rol, 2014 was winst winst, maar aangezien ze alles hebben gepland en Doctor Strange word een flop ofzo (ik kijk even alles vanuit een jaar later aangezien het mij sterk lijkt dat Civil War gaat floppen) en stel Guardians 2 stelt ook niks voor dan kan het zomaar voorbij zijn. Ik zie dit niet gebeuren want het is Marvel maar zie maar hoe snel iets afgelopen kan zijn, ze hebben nu gewoon alles vooruit gepland omdat ze lekker lopen maar Guardians was een risico dat goed afliep, maar ooit zullen ze een risico nemen dat minder goed afloopt. Dat is Ant-Man eigenlijk al aangezien het de laagst opgebrachtte Marvel opening was sinds The incredible Hulk.

Marvel denkt we brengen Avengers uit, giga film voor hun, en een wat kleinere film (ant-man)..Die gaat profiteren door Avengers. Maar zoals jij al zegt vond jij hem wat tegenvallen, ik zelf vond hem goed dus de reacties zijn mixed, en de gevoelens mixed om naar Ant-Man te gaan.

Ik zie alleen die vergelijking niet zo van Cap naar Guardians. Cap 2 had minder bezoekers dan Guardians, Cap is niet de film zoals Avengers waar iedereen naar toe gaat. Winter Soldier was meer plezieriger voor de echte Marvel fan & de filmfans dan de normale bioscoopbezoeker (daarmee bedoel ik de jeugd). Guardians was humor, aktie & entertainment, de pure zomerblockbuster. Cap was de serieuze Marvel film met een zelfs wat dieper verhaal dan wat we gewend zijn van Marvel (helaas trekken de betere films als dit en dat is best sneu minder bioscoopgangers door de serieusheid).

WeaponX

Avatar

benjamin "Ik weet niet of dat zoveel zegt als jij wil want Ninja Turtles lijkt een sterkere concurrent dan enkele films die nu als concurrentie er zijn."


Ninja Turtles sterker dan Jurassic World, Minions, Terminator etc? Zou kunnen hoor maar het lijkt me gewoon sterk aangezien ik weet dat die film niet echt goed scoorde.

WeaponX

Avatar

airbender "Ik bedoel kwaliteit. Cap 2 was sterke film waar wel bijna iedereen blij mee was. Ik vind het na Iron Man de beste Marvel film."


Ben ik het helemaal mee eens maar ik weet niet of het mede verantwoordelijk was voor het succes van GotG.

benjamin

Avatar

WeaponX "Ninja Turtles sterker dan Jurassic World, Minions, Terminator etc? Zou kunnen hoor maar het lijkt me gewoon sterk aangezien ik weet dat die film niet echt goed scoorde."
De recensies waren zeker niet overdreven positief, maar commercieel gezien (waar het hier toch over gaat) was Ninja Turtles een vrij succesvolle film. Zeker sterker dan Terminator, niet zo sterk misschien als die andere twee maar Jurassic World draait al even en Minions heeft toch nog niet helemaal dezelfde doelgroep.

WeaponX

Avatar

airbender "Ik denk van wel. En ik geef de schuld van Cap 2's opbrengst aan The Dark World want die vond ik zó slecht dat het me niet zal verbazen dat Cap 2 daarom niet meer heeft opgeleverd. Ja 714 miljoen is niet niks maar als Iron Man 3 1,2 miljard kan opleveren dan hoort de veel betere Cap 2 op zijn minst een miljard op te brengen.

Over Iron Man 3 gesproken; denk ook dat die zoveel heeft opgeleverd omdat ie na het succes van The Avengers uitkwam. Zie je al een patroon? :P"


Ja makes sense inderdaad.

WeaponX

Avatar

benjamin "De recensies waren zeker niet overdreven positief, maar commercieel gezien (waar het hier toch over gaat) was Ninja Turtles een vrij succesvolle film. Zeker sterker dan Terminator, niet zo sterk misschien als die andere twee maar Jurassic World draait al even en Minions heeft toch nog niet helemaal dezelfde doelgroep."


Klopt maar wij zijn filmfans en aangezien ik 17 ben en ik zie waar de jeugd heen gaat, geloof of t of niet maar mensen van mijn eigen leeftijd gaan liever naar Minions dan Ant-Man...

Ed Crane

Avatar

Glennekeeeee "ted, terminator, minions, pixels, mission impossible etc
ze versmachten volrlopig elkaar door de snelle opeenvolging, elke week een nieuwe 'grote' film en een mens maakt keuzes."


Ja dag. Mission Impossible en Pixels zijn nog niet eens uit en Pixels doet het in de VS al niet eens goed. Ted draait al niet eens meer en deed het slecht en Terminator Genysis doet het niet geweldig (helemaal in de VS, waar Terminator al niet eens meer in de top 10 staat; sequels zijn al afgeblazen) en draait al een poos. Minions is slechts gedeeltelijk hetzelfde publiek denk ik. Er is juist relatief weinig concurrentie, Ant-Man is vooral vanuit zichzelf een minder groot succes. Al kan, zoals Airbender al zegt, het teleurstellende Age Of Ultron ook een zekere factor zijn.

Ed Crane

Avatar

airbender "Ik denk van wel. En ik geef de schuld van Cap 2's opbrengst aan The Dark World want die vond ik zó slecht dat het me niet zal verbazen dat Cap 2 daarom niet meer heeft opgeleverd. Ja 714 miljoen is niet niks maar als Iron Man 3 1,2 miljard kan opleveren dan hoort de veel betere Cap 2 op zijn minst een miljard op te brengen.

Over Iron Man 3 gesproken; denk ook dat die zoveel heeft opgeleverd omdat ie na het succes van The Avengers uitkwam. Zie je al een patroon? :P"


'Beter' is een veel minder belangrijke factor dan 'commercieel aantrekkelijker': Iron Man is ook de populairste held en zeker bij kinderen, voor wie Cap2 veel minder aantrekkelijk is/ was: Iron Man 3 trekt dus ook gewoon een breder bestel van doelgroepen aan en heeft een commercieel aantrekkelijkere formule (veel humor, veel meer een familiefilm etc.)

Glennekeeeee

Avatar

Ed Crane "Ja dag. Mission Impossible en Pixels zijn nog niet eens uit en Pixels doet het in de VS al niet eens goed. Ted draait al niet eens meer en deed het slecht en Terminator Genysis doet het niet geweldig (helemaal in de VS, waar Terminator al niet eens meer in de top 10 staat; sequels zijn al afgeblazen) en draait al een poos. Minions is slechts gedeeltelijk hetzelfde publiek denk ik. Er is juist relatief weinig concurrentie, Ant-Man is vooral vanuit zichzelf een minder groot succes. Al kan, zoals Airbender al zegt, het teleurstellende Age Of Ultron ook een zekere factor zijn."


uit je reactie geef je me eigenlijk gelijk maar kom. Elke week een nieuwe grtote film en buiten minions presteren ze allemaal ondermaats. En pixels is uit sinds dit weekend, ted speelt nog en terminator is toch echt wel dezelfde doelgroep, zeker genesys

WeaponX

Avatar

Ed Crane "'Beter' is een veel minder belangrijke factor dan 'commercieel aantrekkelijker': Iron Man is ook de populairste held en zeker bij kinderen, voor wie Cap2 veel minder aantrekkelijk is/ was: Iron Man 3 trekt dus ook gewoon een breder bestel van doelgroepen aan en heeft een commercieel aantrekkelijkere formule (veel humor, veel meer een familiefilm etc.)"


Ja dit bedoelde ik dus alleen zeg jij het beter :E Iron Man had het geluk dat 't eerste deel gelijk een knaller was en al geliefd maar Avengers heeft veel gedaan voor hem. Iron Man is geen kinderfilm, het werd bij el vervolg luchtiger en meer humor wat jij zegt, Spider-Man is geliefd bij kinderen wat ik begrijp en Iron Man had altijd de humor en al maar in deel 1 gevangen door terroristen enzo is niet echt kindermateriaal dus ik denk dat Iron Man 2 & Avengers toch wel dat beeld een beetje veranderd hebben (helaas want Iron Man (2008) was wel qua serieusheid bij Winter Soldier in het rijtje) dus ik denk dat Ant-Man het wel beter gaat doen na Civil War, het word nooit Iron Man 2.0 but still...

nieuwslaatste nieuws

meest populair