Blu-Ray Review: Kung Fu Panda 3

Blu-Ray Review: Kung Fu Panda 3

Adembenemende Po-animaties in High Definition.

Regie: Allesandro Carloni | Jennifer Yuh Nelson | Cast: Jack Black (Po), Bryan Cranston (Li), Dustin Hoffman (Shifu), Angelina Jolie (Tigress), J.K. Simmons (Kai), Jackie Chan (Monkey), Seth Rogen (Mantis), Lucy Liu (Sniper), David Cross (Crane), Kate Hudson (Mei-Mei), James Hong (Mr. Ping), e.a. | Speelduur: 95 minuten | Bioscooprelease: 13 april 2016 | Recensie: 3 sterren

Na de twee succesvolle delen uit 2008 en 2011 verscheen begin dit jaar Kung Fu Panda 3 in de bioscoop. DreamWorks Animation deed er dus redelijk lang over om het tweede vervolg op te leveren. Mogelijk ook mede door de hevige concurrentie op animatievlak wist de titel van Allesandro Carloni en Jennifer Yuh Nelson de voorgangers financieel niet de benaderen. De ontvangst was wel weer dik in orde, met 86% op Rotten Tomatoes.

In de derde Kung Fu Panda, goed voor bijna $520 miljoen aan de Box Office, duikt Po's lang vermiste vader op en reizen vader en zoon af naar een geheim pandaparadijs. Hier ontmoet onze favoriete vechter tientallen soortgenoten met een grote dosis aan humor en klunzigheid. Po heeft het erg naar zijn zin, totdat hij hoort dat slechterik Kai door China afreist en alle kungfu-meesters verslaat. Van Po wordt het onmogelijke verwacht: hij moet zijn luie en onhandige pandavrienden klaarstomen tot een leger van kungfu-panda's.

Film: Kung Fu Panda 3 | Discs 1 x Blu-Ray | 1 x 3D Blu-Ray | Retail release: augustus 2016 | Beeld: 1080p HD 16 x 9 (2.40 : 1) | Geluid: o.a. Engels DTS-HD 7.1 | Nederlands DTS 5.1 | Ondertitels: o.a. Nederlands | EAN: 8712626093244 | Ook verkrijgbaar op: Dvd | Blu-Ray | Met dank aan: 20th Century Fox

De schijven van deze "Awesome Edition" Blu-Ray uitgave van Kung Fu Panda 3 zit vastgeklikt in een iets dikkere Blu-Ray keepcase. De schijf start met Fox logo en na de skippen trailers van Ice Age: Collision Course en Netflix' Voltron en wat waarschuwingen verschijnt het hoofdmenu voor de play knop, set up, scèneselectie en de extra's.

Beeld

Het zal niet als een verrassing komen; dit is weer een visueel prachtige uitgave. Enigszins opvallend is wel dat bij deze animatiefilm is gekozen voor een beeldverhouding van 2.40 : 1, waardoor er twee grote zwarte balken zichtbaar zijn. Dit is verhouding die veel gebruikelijker is bij live action-films en minder vaak voorkomt bij animatiefilms. De getoonde scherpte is erg fraai en dit is te zien in de mooie close-ups met de bekende personages. Haartjes en andere details bewegen zeer natuurlijk. De vele gevarieerde omgevingen zijn eveneens adembenemend. Fraaie schijf!

Geluid

De Engelstalige geluidstrack wordt opgeleverd door krachtig DTS-HD 7.1 geluid. De muzikale ondersteuning van Hans Zimmer klinkt weer fantastisch en de vele vechtscènes leveren mooie surround effects op via de verschillende surround kanalen. De dialoog is uiteraard prima te volgens. Iets minder is de Nederlandse DTS 5.1 geluidstrack. Deze klinkt gelijk al minder vol en is simpelweg wat minder aanwezig. De jongere kijkers zullen dit waarschijnlijk niet zo erg vinden, aangezien ze ongetwijfeld ook van een stereoversie zouden kunnen genieten.

Bonusmateriaal

• The Origin of "Skadoosh": Net als het overige bonusmateriaal duurt deze extra vrij kort; er wordt gekeken naar de oorsprong van de voor Po ooit zo succesvolle "Skadoosh."
  • Everybody Loves a Panda Party (Karaoke with Po): Twee extra's over dansen op "Kung Fu Fighting."
  • Play Like a Panda: Een featurette over de kleine panda's uit de film, met interviews met de regisseurs.
  • Faux Paws: Deleted Scenes: Een aantal verwijderde - niet allen afgeronde - scènes, geintroduceerd door de regisseurs.
  • Overig: En dan zijn er nog wat andere extra's, bijvoorbeeld over Hoe je een panda vouwt met het reclamefoldertje uit de hoes, de trailer, een fotogalerij en wat posters.

Prima derde deel! Op een visueel sterke uitgave

Voor wie zich met de eerdere avonturen van Po heeft kunnen vermaken, zal dit ook weer doen bij dit derde deel. De film ziet er fantastisch uit en voor de liefhebbers is het hopen dat het "nieuwe" DreamWorks Animation door blijft gaan met deze reeks. Deze Blu-ray uitgave is in beeld en geluid uitstekend. De bonusmaterialen zijn veelal voor de jongere liefhebber.