Blu-Ray Review: The Magnificent Seven

Blu-Ray Review: The Magnificent Seven

Remake die bij vlagen magnificent is.

Regie: Antoine Fuqua | Cast: Denzel Washington (Chisolm), Chris Pratt (Josh Faraday), Ethan Hawke (Goodnight Robicheaux), Vincent D'Onofrio (Jack Horne), Byung-hun Lee (Billy Rocks), Manuel Garcia-Rulfo (Vasquez), Martin Sensmeier (Red Harvest), Haley Bennett (Emma Cullen), Peter Sarsgaard (Bartholomew Bogue), e.a. | Speelduur: 133 minuten | Bioscooprelease: 22.09.2016 | FT recensie: 3 sterren

Sinds films als Olympus Has Fallen, The Equalizer en Southpaw is Training Day-regisseur Antoine Fuqua op de weg terug. Het deed hem zelfs doen besluiten om de westernklassieker The Magnificent Seven te remaken. Met namen als Denzel Washington, Chris Pratt en Ethan Hawke wist hij de geschiedenis niet doen herleven. Net als de andere 2016-remakes werd ook deze - ondanks enkele aardige scènes - geen kassucces.

In The Magnificent Seven (FT Stercijfer = 6,3), goed voor $160,4 miljoen wereldwijd, staat de stad Rose Creek onder het dodelijk toezicht van goudbaron Bartholomew Bogue. De wanhopige stedelingen besluiten ter bescherming een groep huurlingen in te schakelen. Het betreft een groep van zeven buitenstaanders en premiejagers die de namen Sam Chisolm, Josh Faraday, Goodnight Robicheaux, Jack Horne, Billy Rocks, Vasquez en Red Harvest dragen. Terwijl de groep zich opmaakt voor de gewelddadige confrontatie, blijkt dat het gevecht niet enkel om het geld draait.

Onlangs verscheen de Blu-ray uitgave van The Magnificent Seven in de schappen. Een uitgave met zelfs wat "exclusieve" Blu-ray extra's. Check de details hieronder.

Bekijk de afbeelding
Film: The Magnificent Seven | Discs 1 x Blu-Ray | Retail release: januari 2017 | Beeld: 1080p HD 16 x 9 (2.39 : 1) | Geluid: o.a. Engels DTS-HD 7.1 | Ondertitels: o.a. Engels, Nederlands, Frans | EAN: 8712609607789 | Ook verkrijgbaar op: Dvd | Met dank aan: Sony Pictures Home Entertainment

De schijf van deze Blu-Ray uitgave van The Magnificent Seven zit vastgeklikt in een standaard Blu-ray keepcase. Bij het opstarten van de Blu-ray schijf verschijnt als eerst het logo van Sony Pictures Home Entertainment in beeld om vervolgens gelijk over te schakelen naar een basic hoofdmenu.

Beeld

De beeldkwaliteit van deze Blu-ray uitgave wordt keurig afgeleverd door Sony Pictures. En dat mag ook wel bij een budget van $90 miljoen. De kleuren blijken duidelijk bewerkt, maar passen prima bij een western. Ook de toegevoegde ruis zorgt voor een iets wat gedateerd filmisch effect. De scherpte lijkt soms niet helemaal optimaal, zeker in de close-ups. Verder een prima uitgave, met ook heel wat prachtige beelden van de Amerikaanse natuur.

Geluid

Het geluid wordt aangeleverd door een 7.1 DTS-HD geluidstrack en deze doet net als het beeld zijn best. De herkenbare filmmuziek, door James Horner (Titanic) gecomponeerd, komt voor grote delen overeen met de muziek uit de film uit 1960. Simon Franglen rondde de muziek af die Horner deels opzette voordat de opnames voor de remake waren gestart. Horner overleed in 2015 tijdens een vliegtuigongeluk. Verder bevat deze track de nodige surround effects en prima omgevingsgeluiden.

Bonusmateriaal

Vengeance Mode: De tweede afspeelmodus voor de hoofdfilm. Tijdens deze optie worden bepaalde scènes toegelicht door cast & crew. De film wordt dan onderbroken en er volgt een gesprekje tussen de bekende gezichten. Een optie die overigens steeds minder vaak wordt gebruikt als 'bonusmateriaal' op een Blu-ray.

The Seven: Een reeks snelle interviews van cast & crew over de zeven hoofdrolspelers. Allemaal erg basic, al zijn er soms aardige inside facts en vermakelijke grappen van de eigenlijk altijd grappige Chriss Pratt.

Directing The Seven: Dit is een standaard featurette waarin de regisseur de hemel in wordt geprezen. Dit soort featurettes mogen gerust wat minder Amerikaans...

The Taking of Rose Creek: In de film nemen de zeven de stad over en laten ze zien wat hun vaardigheden zijn. In deze featurette weer de nodige interviews en wat beelden van achter de schermen over deze vaardigheden.

Rogue Bogue: Dit keer wordt er gekeken naar de slechterik Bartholomew Bogue, gespeeld door Peter Saarsgard.

Gunslingers: Eigenlijk een nog best aardige blik op hoe de cast getraind werd om met pistolen om te gaan. De training werd verzorgd door expert Thell Reed. Er zijn ook wat beelden te zien.

Magnificent Music: Een snelle featurette over de filmmuziek van James Horner (Titanic, Avatar, Braveheart), de componist die voor de verschijning van de film omkwam tijdens een vliegtuigongeluk.

Deleted Scenes: Vier scènes met een speelduur van 8 minuten. Het zijn bovengemiddelde verwijderde scènes met de zeven cowboys en de inwoners van het stadje. Helaas is er geen audiocommentaar. Waarschijnlijk zijn de scènes verwijderd om de speelduur van de film in te korten. Deze duurt toch al 133 minuten.

Bij vlagen 'Magnificent'; nette Blu-ray schijf

The Magnificent Seven komt helaas nergens echt uit de verf, al weet Haley Bennett het oog van de camera wel te vinden. De mannelijke sterren lijken vooral op de automatische piloot te acteren en richting het einde van de film is de geloofwaardigheid zo goed als verdwenen. Erg jammer, aangezien moderne westerns zeker kunnen slagen. Regisseur Fuqua deed er onlangs vermoedelijk slim aan om de regie van de Scarface-remake aan zich voorbij te laten gaan.