Blu-ray review 'Snatched' - waardige comeback voor Goldie Hawn?

Met Amy Schumer als haar co-ster.

Regie: Jonathan Levine | Cast: Amy Schumer (Emily Middleton), Goldie Hawn (Linda Middleton), Ike Barinholtz (Jeffrey Middleton), Tom Bateman (James), Wandy Sykes (Ruth), Joan Cusack (Barb), e.a. | Speelduur: 90 minuten | Bioscooprelease: 11.05.2017 | Recensie: 2,5 ster

Oscarwinnares Goldie Hawn was jarenlang niet te zien op het witte doek, maar voor de komedie Snatched keerde zich terug. In de maar liefst $42 miljoen kostende film van Jonathan Levine (50/50, Warm Bodies) is ze te zien naast de Amerikaanse komediekoningin Amy Schumer en helaas voor de makers bleek de team-up geen doorslaand succes. Snatched werd niet alleen redelijk afgebrand door critici en publiek, ook de opbrengst aan de wereldwijde bioscoopkassa's bleek tegen te vallen.

In het prijzige Snatched (FT Stercijfer = 4,7) wordt de koppige dromer Emily Middleton aan de vooravond van hun exotische vakantie gedumpt door haar vriend. Ze haalt haar overbezorgde moeder Linda over om haar te vergezellen naar het paradijs. De twee tegenpolen komen er op onverwachte en hilarische wijze achter dat het overkomen van hun verschillen de enige manier is om te ontsnappen uit het wilde en waanzinnige jungle-avontuur waarin ze terecht zijn gekomen.

20th Century Fox Home Entertainment bracht Snatched, goed voor ruim $60 miljoen wereldwijd, onlangs uit op Blu-ray. Hieronder een blik op de uitgave, inclusief het bonusmateriaal.

Bekijk de afbeelding
Discs 1 x Blu-Ray | Retail release: september 2017 | Beeld: 1080p HD 16 x 9 (2.40 : 1) | Geluid: Engels DTS-HD 7.1 | Ondertitels: o.a. Nederlands, Frans, Engels | EAN: 8712626089278 | Ook verkrijgbaar op: Dvd | Met dank aan: 20th Century Fox Home Entertainment

De Blu-ray schijf van Snatched zit vastgeklikt in een standaard Blu-ray keepcase. Bij het opstarten van de Blu-ray schijf verschijnen het logo van 20th Century Fox Home Entertainment, de trailers van Why Him? en Mike and Dave Need Wedding Dates en de kijkwijzer (12 jaar). Via het geanimeerde hoofdmenu zijn onder meer de film en de extra's te starten.

Beeld

Fox heeft voor een prima beeldkwaliteit gezorgd. De kleuren zijn werkelijk fantastisch, zeker als je de scènes in de jungle ziet. Het ziet er mooi natuurlijk uit, waarbij de kleuren van de kleding van het hoofdduo er flink uitspringen. Dit neemt niet weg dat het geheel er goed filmisch uitziet. Met de 2.40 : 1 verhouding en een lichte laag filmruis is de vertoning compleet. Een prima beeld dus!

Geluid

Snatched heeft een 7.1 DTS-HD geluidstrack meegekregen en dit is ook te horen. De actiescènes bevatten prima surround effecten. In de buitenwereld zijn er ook heel wat achtergrond geluiden vanuit bijvoorbeeld de natuur te horen. Een heerlijke track op dit punt. De muziek werd opgeleverd door de ervaren Theodore Shapiro (Collateral Beauty, Ghostbusters) en Chris Bacon (Space Chimps, Source Code).

Bonusmateriaal

Fox heeft een aardige reeks extra's op de schijf gezet. Zo kun je kijken naar flink wat verwijderde, verlengde en alternatieve scènes van in totaal ruim 26 minuten. Ook is er een korte Gag Reel en audiocommentaar van regisseur Jonathan Levine. Helaas zijn er geen featurettes te zien. Een featurette met Goldie Hawn had geen overbodige luxe geweest.

Komedie met hoogtepunten; basic, maar nette uitgave

Snatched is een redelijk aardige komedie geworden, maar je moet wel van de platte humor van Amy Schumer houden. De toevoeging van Hawn is niet de meest pakkende en soms lijkt Schumer zich dit te realiseren. Ze overstemt de Oscarwinnares namelijk graag. Gelukkig zijn er enkele lachwekkende hoogtepunten, maar helaas te weinig om door te gaan voor een geslaagde komedie. De Blu-ray uitgave van Snatched is niet enorm opvallend, maar verder prima te doen wat betreft beeld en geluid. De trailer: