Blu-ray review 'Wonder Woman' - Gal Gadot maakt het waar!

En uiteraard ook Patty Jenkins.

Regie: Patty Jenkins | Cast: Gal Gadot (Diana Prince), Chris Pine (Steve Trevor), Connie Nielsen (Hippolyta), Robin Wright (Antiope), Danny Huston (Ludendorff), David Thewlis (Sir Patrick), Saïd Taghmaoui (Sameer), Ewen Bremner (Charlie), Eugene Brave Rock (The Chief), Lucy Davis (Etta), Elena Anaya (Dr. Maru), Lilly Aspell (Young Diana), e.a. | Speelduur: 140 minuten | Bioscooprelease: 15.06.2017 | Recensie: 4 sterren

Haar aandeel in Batman v Superman: Dawn of Justice werd al geprezen en met haar eigen film kon heldin Wonder Woman eindelijk haar vrouwelijke krachten langere tijd laten zien. Het is Gal Gadot die de rol met overtuiging speelt en regisseuse Patty Jenkins wist al het goede in haar naar boven te halen. Wonder Woman bleek dé titel van afgelopen zomer, iets dat vooraf niet verwacht werd na de mager ontvangen voorgangers Batman v Superman en Suicide Squad.

In het $150 miljoen kostende Wonder Woman (FT Stercijfer = 7,3) zien we hoe de getrainde, onoverwinnelijke krijger / prinses Diana een Amerikaanse piloot redt nadat hij in de zee aan haar paradijselijk eiland neerstort. Hij komt met een verontrustende boodschap over een enorm conflict dat in de buitenwereld gaande is. In haar overtuiging dat ze deze dreiging kan stoppen, besluit ze haar eiland te verlaten. Vechtend in een allesvernietigende oorlog, zal Diana haar volledige krachten en haar ware lot ontdekken.

Warner Home Video bracht Wonder Woman, goed voor $821,4 miljoen wereldwijd, onlangs uit op Blu-ray. Hieronder een blik op de uitgave, inclusief het bonusmateriaal.

Bekijk de afbeelding
Discs 1 x Blu-Ray | Retail release: oktober 2017 | Beeld: 1080p HD 16 x 9 (2.40 : 1) | Geluid: Engels Dolby Atmos-TrueHD | Ondertitels: o.a. Nederlands, Frans, Engels | EAN: 5051888227909 | Ook verkrijgbaar op: Dvd | 3D Blu-ray | Met dank aan: Warner Home Video

De Blu-ray schijf van Wonder Woman zit vastgeklikt in een standaard Blu-ray keepcase. Bij het opstarten van de Blu-ray schijf verschijnt het Warner Bros. logo, met daarna direct het basic hoofdmenu om door te kunnen skippen naar bijvoorbeeld de 'special features'.

Beeld

De weergave van deze superheldenfilm is zeer netjes. De kleuren zijn wat grauw en realistisch, maar ook weer heel filmisch. Dit past vooral goed bij de oorlog-setting. De scènes op het eiland van de Amazones had misschien iets kleurrijker gekund. De vraag is of dit direct aan de transfer ligt. De eindscène met de confrontatie met Ares is doorgaans erg duister en in High Definition pakt deze zeker fraai uit. De visuele effecten zijn wat overdadig, maar wel erg mooi gemaakt en door de combinatie met het vele vuur is het geheel helemaal een feest voor het oog.

Geluid

De geluidstrack vult het beeld prima aan, zeker als je beschikt over een Dolby Atmos set. Heb je deze niet, dan vertaalt de track zich naar Dolby TrueHD geluidstrack. De actiescènes worden ondersteund met prachtige geluidseffecten die zich verspreiden via de verschillende surround-kanalen. De muzikale ondersteuning werd aangeleverd door Rupert Gregson-Williams. Hij maakte onder meer gebruik van "Is She with You" uit Batman v Superman: Dawn of Justice, van Hans Zimmer en Junkie XL.

Bonusmateriaal

Op de schijf staan heel wat featurettes die je meer informatie geven over de realisatie van de film, maar ook over het personage Wonder Woman. Hieronder een overzicht:

Epilogue: Etta's Mission: Dit is een korte video waarin het personage Etta (Lucy Davis) de mannen verzameld voor een nieuwe missie. Een missie die hen zal moeten leiden naar een voorwerp; eentje die een belangrijke rol gaat spelen in de eerstvolgende DC-film.

Crafting the Wonder: In ruim een kwartier wordt er gekeken naar de eerste keer dat Wonder Woman een film krijgt. Er zijn veel interviews en beelden van achter de schermen.

A Director's Vision: Dit zijn vijf korte featurettes waarin regisseuse Jenkins het voor het zeggen heeft. De video's heten Themyscira: The Hidden Island, Beach Battle, A Photograph Through Time, Diana in the Modern World en Wonder Woman at War.

Warriors of Wonder Woman: In 10 minuten wordt er ingezoomd op de Amazones, en de training die daarvoor is verricht.

The Trinity: Wonder Woman maakt deel uit van DC's 'drie-eenheid', met Superman en Batman. In deze featurette van ruim een kwartier een blik op de verschillen en overeenkomsten.

The Wonder Behind the Camera: Een blik op de vrouwelijke krachten achter de schermen. De film werd klaarblijkelijk gemaakt door ook heel veel vrouwelijke spierballen.

Finding the Wonder Woman Within: Een uitgebreide blik op het DC-personage Wonder Woman en haar effect op de wereld.

Extended Scenes: Vijf verlengde scènes, met de titels Boat Conversation, Selfridges Shopping, Parliament Steps, Morning at the Train Station en Charlie Never Sleeps.

Alternate Scene: Walk to No Man's Land: Een alternatieve versie - van nog geen minuut -van de scène dat Wonder Woman met haar mannen naar het slagveld loopt.

Blooper Reel: Grappen en grollen vanaf de set.

Prima superheldenfilm met een krachtige Gadot; uitstekende Blu-ray

Wonder Woman weet zich vooral te onderscheiden in het eerste deel en via Gal Gadot. De actie in de oorlog-setting is fraai, maar richting het einde vertaalt de film zich naar een groots visueel spektakel dat rechtstreeks uit de computer komt, en dat is de grootste smet op deze verder prima eerste film rond de bekende vrouwelijke superheld. Gadots Wonder Woman is binnenkort te zien in Justice League en keert daarna waarschijnlijk pas terug voor Jenkins' Wonder Woman 2. De laatste verschijnt eind 2019.