Eerste recensies 'Justice League'!

En wat wordt het wereldwijde openingsweekend?

Niet alleen zijn vandaag de eerste recensies van Zack Snyders Justice League op het internet verschenen, ook is er een box office voorspelling van Deadline. Die zal Warner Bros. vermoedelijk behoorlijk tevreden stellen.

Eerst die voorspelling. Daaruit blijkt dat de DC-film met de grootste helden, Batman (Ben Affleck), Wonder Woman (Gal Gadot), Superman (Henry Cavill), Cyborg (Ray Fisher), Aquaman (Jason Momoa) en The Flash (Ezra Miller), de tweede beste opening van een DCEU-film tot nu toe zal beleven. Wereldwijd wordt er 325 tot 355 miljoen dollar verdiend komen weekend. Daarvan komt 120 miljoen dollar uit de Verenigde Staten en 215 tot 235 miljoen dollar uit de rest van de wereld.

Entertainment Weekly

"Justice League is beter dan de sombere en niet leuke generale repetitie die Batman v Superman: Dawn of Justice was. En dan nu de maar, want je wist dat die zou komen toch? Het is tegelijk ook behoorlijk minder goed, vergeleken met Wonder Woman. Toen Gal Gadots proto-feministische Amazonische avenger eerder dit jaar haar solofilm kreeg, waren er genoeg DC-lui die optimisme over de toekomst voelden. Sinds het vertrek van Christian Bale in 2012, was dit de eerste keer dat fans weer hoop kregen dat de studio de goede richting gekozen had. De toekomst zag er mooi uit. Justice League houdt die hoop in stand. Maar het is ook geen regelrechte overwinning. Het is een placeholder, waar de franchise er daar al te veel van heeft gehad."

The Hollywood Reporter

"De in toenemende mate opgeblazen verhalen van Batman en Superman, die (helaas voor haar) tegenwoordig vergezeld worden door Wonder Woman, gaan met Justice League verder. Het is een lelijke film, die de bezieling die Wonder Woman zo leuk maakte mist. Tegelijk is het wel de meest meeslepende DC-extravaganza tot nu toe. Deze samenwerping van een stel superhelden geeft je niet perse het gevoel dat je er meer van wil zien, maar ook niet dat je er genoeg van hebt. Simpel gezegd: de film is niet zo leuk."

Variety

"Als een superheldenfilm precies levert wat je verwacht, kan je dat al een goed gevoel geven. Justice League doet dat. De film is de definitie van een adequate studiofilm: niets meer, niets minder dan wat nodig is. Als fans er blij van worden, is dat waarschijnlijk vooral omdat ze opgewonden worden van opgewondenheid. Tegelijk is het wel een smaakvolle voortzetting van de franchise."

IndieWire

"Haalt behoorlijk wat inspiratie uit Marvels eerste Avengers-film. Tegelijk is het een verzameling van de huidige actieve DC-helden en is het resultaat een 119-minuten durende verzameling van showdowns en oneliners die onmiskenbaar strakker en leuker is dan de Marvel-tegenhanger. Het is tegelijk ook een vermoeiende, weinig originele poging om volgens de regels te spelen en zit vol momenten waarbij de actie stilgelegd wordt voor een leuke grap. Het is een concessie waarmee men erkent dat de Marvel-formule werkt, en een schaamteloze poging om die formule na te bootsen."

The Wrap

"Waar Wonder Woman het gevoel gaf dat DC-films er wat anders uit zouden zien en anders zouden voelen dan eerst, keert Justice League volop terug naar het Batman v Superman: Dawn of Justice terrein, maar dan met iets meer humor en menselijkheid. Maar als je houdt van superheldengevechten in diepe donkere tunnels of onder paarse hemelen, dan zit je goed, want Zack Snyder levert precies dat. Wel zien we iets meer lichtheid en toont hij iets meer interesse in de personages, al kan je je afvragen of dat niet te danken is aan Joss Whedons extra opnames. Tegelijk zit teveel van deze team-up vol met belachelijk poserende personages, terwijl onze helden vechten met een niet heel interessante schurk, waarbij - je raadde het al - het lot van de wereld op het spel staat. "

IGN

"Warner Bros. en DC Films moesten twee doelen realiseren met Justice League. Allereerst diegenen weer aantrekken die het grimmige BvS niks vonden; en ten tweede moesten ze ervoor zorgen dat kijkers weer meer van deze helden zouden willen zien. Justice League slaagt grotendeels in die opzet, al is het wat slordig. Het is een rommelige film, die ook fouten maakt, maar is tegelijk is hij erg onderhoudend, mede door de personages, en daarom de moeite waard."