Blu-ray review 'Wish Upon' - horror met Joey King

Kan nooit goed gaan zo'n wenskist...

Regie: John R. Leonetti | Cast: Joey King (Clare Shannon), Ryan Philippe (Jonathan Shannon), Ki Hong Lee (Ryan Hui), Mitchell Slaggert (Paul Middlebrook), Shannon Purser (June Acosta), Sydney Park (Meredith McNeil), Elisabeth Röhm (Johanna Shannon), Josephine Langford (Darcie Chapman), Alexander Nunez (Tyler Manguso), e.a. | Speelduur: 91 minuten | Bioscooprelease: 13.07.2017 | Recensie: 2 sterren

In een jaar waarin het genre horror de bioscoopzalen flink wist te vullen, wist Wish Upon al een van de weinige genretitels geen echte vuist te maken. Van de regisseur van Annabelle (2014) en Mortal Kombat: Annihilation (1997) verscheen deze bovennatuurlijke horrorfilm afgelopen zomer op het witte doek. In de States stond de film één week in de Box Office Top 10 en in de rest van de wereld was de score ook wat magertjes. In de Nederland werd er toch nog ruim 3,5 ton in euro's opgehaald.

In het $12 miljoen kostende Wish Upon (FT Stercijfer = 4,3) kan de 17-jarige Clare Shannon samen met haar vriendinnen Meredith en June maar nauwelijks overleven in de hel van high school. Wanneer haar vader haar een oude muziekdoos cadeau doet waarop staat dat elke wens van de bezitter uit zal komen, denkt Clare dat ze niets te verliezen heeft. Ze doet haar eerste wens en tot haar verbazing komt die uit. Eindelijk krijgt ze waar ze al zo lang naar verlangt: geld, populariteit en haar droomjongen als vriend. Alles lijkt perfect - totdat de mensen om haar heen op gruwelijke en gestoorde wijze aan hun eind komen. Nu er bloed aan haar handen kleeft moet Clare van de muziekdoos af zien te komen, voordat zij en al haar dierbaren de hoogste prijs betalen.

Splendid Film bracht Wish Upon - goed voor zo'n $20 miljoen wereldwijd - onlangs op Blu-ray schijf. Hieronder een blik op de uitgave.

Bekijk de afbeelding
Discs 1 x Blu-Ray | Retail release: november 2017 | Beeld: 1080p HD 16 x 9 (2.39 : 1) | Geluid: Engels DTS-H 5.1 | Ondertitels: Nederlands, Engels | EAN: 8717418520083 | Ook verkrijgbaar op: Dvd | 3D Blu-ray | Met dank aan: Walt Disney Studios Home Entertainment

De Blu-ray schijf van Wish Upon zit vastgeklikt in een standaard Blu-ray keepcase. Bij het starten van de schijf verschijnt het logo van Splendid Film en de taalselectie. Daarna duiken de trailers op van The Forst en Home Again en het hoofdmenu voor onder meer de extra's.

Beeld
Splendid Film heeft deze horrorfilm een prima High Def-uitgave meegegeven. Het beeld is zeer strak en vrij van enige belemmering zoals ruis of andere storende zaken. Wel doet het geheel wat flets aan, maar dit kan ook een keuze zijn geweest van de makers. Het voordeel is dat de donkere scènes erg sterk ogen, al is het jammer dat het niveau daarin niet naar het juiste horrorgehalte stijgt. Al met al dus een prima beeldweergave.

Geluid
Er is een standaard DTS-HD 5.1 track meegeleverd. Ook in het Duits. Net als het beeld doet deze track prima zijn ding. De geluidseffecten zijn vooral heel erg gericht op het shock/schrikeffect, al is het allemaal wel van een heel standaard niveau. De dialoog is uiteraard prima te volgen, maar verwacht geen uitbundige surround effecten. Basic op dit punt.

Bonusmateriaal
Splendid heeft een drie featurettes op de schijf gezet. De eerste Attic Tour zoomt in op de zolder waar de nachtmerrie zo'n beetje begint begint. Ondanks dat het erg kort is - nog geen 2 minuten - wel een leuke snelle blik met de hoofdrolspeelster Joey King op hoe het is opgebouwd en wat er allemaal is neergezet. De twee Box of Wishes gaat over de krachten van het wenskistje. De laatste video zoomt in de Horror in de film. Daarna volgen er twee delen van de motion comic: Lu Mei's Curse en Arthur Sands. De liefhebber kan ook de HD-trailer van de hoofdfilm bekijken.

Basic horrorthriller; nette Blu-ray uitgave

Met Wish Upon haal je geen verrassende horrorfilm in huis, maar een wat voorspelbare en brave bovennatuurlijke film die veel wegheeft van een film als Final Destination. Het is niet meer dan een snelle snack voor tussendoor. Hieronder de trailer voor de film die van Splendid overigens een prima Blu-ray uitgave heeft gekregen.