Celebrity

Emily Blunt: Films promoten via sociale media is nutteloos

"Om eerlijk te zijn denk ik dat het geen klote uithaalt."

Beste filmliefhebber,

Wij zien dat je een adblocker gebruikt. Dit vinden wij jammer, want FILMTOTAAL is dankzij onze advertenties gratis toegankelijk. Graag willen we je vragen een uitzondering te maken voor FILMTOTAAL. Hoe je dat moet doen lees je hier.

M.v.g FT

door Rik Timmer om 15:07 in Celebrity
In het aankomende februarinummer van Vanity Fair onthult Emily Blunt (Edge of Tomorrow) het één en ander over hoe ze met fans omgaat en wat ze van sociale media vindt. De 34-jarige actrice heeft per slot van rekening geen Facebook-, Twitter- of Instagram-account. Tijdens het gesprek kwam naar voren dat de Engelse weleens door een filmstudio gevraagd is om dat te doen, zodat ze reclame kon maken voor een project dat uit zou komen. Waarom Blunt dat niet heeft gedaan, legt ze hieronder uit.

"Om eerlijk te zijn denk ik dat het geen klote uithaalt," begint ze. "Een film boekt succes middels de trailer en mond-tot-mondreclame. Ik heb gezien hoe mensen continue via sociale media campagne zaten te voeren en de film alsnog flopte, dus ik zie geen verband. Ik ben er sterk van overtuigd dat het mijn taak is om jou te overtuigen dat ik iemand anders speel. Dus te veel van mijn persoonlijkheid weggeven is iets waar ik niet achter sta."

Over haar carrière is de actrice verdeeld. Zo zegt ze: "Ik ben altijd in de veronderstelling dat ik gek werk doe voor de kost. Maar van tijd tot tijd kom ik iemand tegen die mijn gevoelens uitdiept. Soms zeggen ze dat ze kanker hadden en dat 'The Office' het enige was waar hun familie om kon lachen tijdens die periode. Ik realiseer me dan dat hetgeen dat mensen raakt, mij een uitweg biedt."

Kennelijk heeft ze zulke rustpauzes nodig, want Blunt weet dat de filmindustrie niet één en al lol is. "Het lijkt erop dat het uit regenbogen en zonnestralen bestaat, maar dan realiseer je, je dat het showbusiness is. Want het is een business. In mijn privéleven ben ik niet cynisch. Ik voel me zelfs erg optimistisch. Maar wat betreft het zakenleven - je moet het strenger benaderen. Ik denk dat je een helm moet dragen. Je bent namelijk onderdeel van een alsmaar bewegende machine die jou zal overweldigen en verdrinken als je niet taai bent. Het is een gevaarlijke industrie die vaak verpletterend optreedt. Dus als ik advies zou moeten geven aan mensen die willen beginnen: 'Ga iets anders doen.'"

7 Reacties

account_circleLog in of registreer om mee te praten.

GreenHornet

Avatar

Filmtotaal is ook Social Media, heb nooit wat aangetrokken wat ik hier lees. Dus ze heeft wel een puntje.

ThomasOMalley

Avatar

Ze heeft totaal geen punt. Ze snapt gewoon niets van social media.

Natuurlijk presteren slechte films niet goed dankzij social media. Social media wordt gebruikt om mensen te bereiken. Ook is de inhoud van je content belangrijk. Als je een bagger trailer verspreidt via Facebook werkt dat uiteraard niet lekker mee. De kunst is om social media in je voordeel te gebruiken. Het meten van bereik, sentiment, doelgroep, reacties, likes en ga zo maar door, kan een geweldig middel zijn om tijdig bij te sturen en je content aan te passen. Hoe meer mensen je kan enthousiasmeren, hoe meer mensen je film gaan kijken.
Zo moeilijk is dat niet.

Ereptile

Avatar

+2 ThomasOMalley

Master Of Films

Avatar

Frietgezicht "Ze heeft goede 2 punten"
Die draagt ze altijd met haar mee, maar dat is het punt niet van dit verhaal ;)

ridjieddo

Avatar

+1 Thomas en +1 Friet: ik vind haar tevens badass

nieuwslaatste nieuws