In het aankomende februarinummer van Vanity Fair onthult Emily Blunt (Edge of Tomorrow) het één en ander over hoe ze met fans omgaat en wat ze van sociale media vindt. De 34-jarige actrice heeft per slot van rekening geen Facebook-, Twitter- of Instagram-account. Tijdens het gesprek kwam naar voren dat de Engelse weleens door een filmstudio gevraagd is om dat te doen, zodat ze reclame kon maken voor een project dat uit zou komen. Waarom Blunt dat niet heeft gedaan, legt ze hieronder uit.
"Om eerlijk te zijn denk ik dat het geen klote uithaalt," begint ze. "Een film boekt succes middels de trailer en mond-tot-mondreclame. Ik heb gezien hoe mensen continue via sociale media campagne zaten te voeren en de film alsnog flopte, dus ik zie geen verband. Ik ben er sterk van overtuigd dat het mijn taak is om jou te overtuigen dat ik iemand anders speel. Dus te veel van mijn persoonlijkheid weggeven is iets waar ik niet achter sta."
Kennelijk heeft ze zulke rustpauzes nodig, want Blunt weet dat de filmindustrie niet één en al lol is. "Het lijkt erop dat het uit regenbogen en zonnestralen bestaat, maar dan realiseer je, je dat het showbusiness is. Want het is een business. In mijn privéleven ben ik niet cynisch. Ik voel me zelfs erg optimistisch. Maar wat betreft het zakenleven - je moet het strenger benaderen. Ik denk dat je een helm moet dragen. Je bent namelijk onderdeel van een alsmaar bewegende machine die jou zal overweldigen en verdrinken als je niet taai bent. Het is een gevaarlijke industrie die vaak verpletterend optreedt. Dus als ik advies zou moeten geven aan mensen die willen beginnen: 'Ga iets anders doen.'"