Eerste recensies 'Deadpool 2': meer van hetzelfde

De film doet wat je ervan verwacht.

De eerste recensies van Deadpool 2 zijn online verschenen. Waar de eerste reacties op sociale media erg positief waren, bieden de recensies een veel genuanceerder beeld. De film van David Leitch met hoofdrol voor Ryan Reynolds borduurt voort op de indrukwekkende elementen van de eerste film. Mocht die je bevallen hebben, dan zal het vervolg ook in jouw straatje liggen, anders allicht niet zozeer.

Collider
"Deadpool 2 is een vreemde film. Enerzijds is het de film die je verwacht: droge grappen die non-stop met gruwelijk geweld op je afgevuurd worden. Anderzijds, verborgen onder al die F-bommen en referenties naar superhelden, ligt een echt verhaal over Deadpool, die moet leren voor iemand anders dan hemzelf te vechten en zijn hart te openen. Het is een eerlijk verhaal, dat de film zo graag lijkt te willen bespotten."

The Wrap
"De beste komische vervolgen geven je, zoals 22 Jump Street, precies hetzelfde, maar dan met iets meer erin, zodat het bestaan ervan ook gerechtvaardigd is. Ergens in het midden ligt Deadpool 2. Dat verraadt de belofte van de eerste film nooit; het bouwt er niet alleen op, maar speelt de beste hits nog eens af. Als je daar fan van bent, zal je deze film geweldig vinden, maar had je dat gevoel niet zo, dan is deze herhalingsoefening misschien niets voor jou."

Variety
"Op zijn beste momenten, is de film niets minder dan een ultragewelddadige spin-off van de Looney Toons, waarin Reynolds zich helemaal als Bugs Bunny gedraagt, of dat nou verborgen achter een masker of onder een berg make-up is. Zijn ledematen gaan alle kanten op, zijn komische geblaat komt van alle kanten en is precies irritant genoeg. Op zijn slechtste momenten is het een zelf-complimenterende brij die tussen een Farrelly Brothers-film en een Mountain Dew commercial ligt."

Entertainment Weekly
"Deadpool 2 is niet echt het vervolg dat we nodig hebben, maar voelt als het vervolg dat we verdienen. De eerste film was een grappige blik op het superheldengenre, de tweede doet dat dunnetjes over. [...] Er zit weer veel bloedvergieten in, zoveel dat de kijker soms zal hopen op die rustige momenten uit het origineel. "

Screen Daily
"Deadpool 2 verandert niets aan de formule. Wederom zit hij vol one-liners waarvan sommigen slagen en anderen niet. Daar onder liggen een en al goede bedoelingen, maar waar de film slaagt in zijn grappige Marvel-referenties, zou het plot verfijnder kunnen zijn. Het zit vol met het idee om een nieuw team van krijgers te scheppen, die verwarrend genoeg de X-Force heten. Als mensen ooit moe worden van superhelden (iets dat tegelijk onvermijdelijk en onwaarschijnlijk lijkt), is dit het moment."