Blu-ray review 'Ocean's 8' - op naar meer vrouwelijke misdaad?

Met onder meer Bullock, Blanchett, Hathaway, Paulson, Rihanna en Bonham Carter.

Regie: Gary Ross | Cast: Sandra Bullock (Debbie Ocean), Cate Blanchett (Lou), Anne Hathaway (Daphne Kluger), Sarah Paulson (Tammy), Rihanna (Nine Ball), Helena Bonham Carter (Rose Weil), Mindy Kaling (Amita), Awkwafina (Constance), Richard Armitage (Claude Becker), e.a. | Speelduur: 110 minuten | Bioscooprelease: 21.06.2018 | FilmTotaal recensie: 3 sterren

Nadat in acteur Bernie Mac in 2008 overleed zou er nooit meer een Ocean's-film gemaakt worden. De cast uit die film hield woord, aangezien Ocean's Thirteen tot dit jaar de laatste in de reeks was. Toch besloot Warner Bros. de franchise nieuw leven in te blazen, met een "vrouwelijke" reboot. Met de titel Ocean's 8 lijkt het de start van een nieuwe trilogie rond personages van Sandra Bullock, Cate Blanchett en Anne Hathaway.

Warner Bros Home Entertainment bracht Ocean's 8 - goed voor $296,9 miljoen wereldwijd - onlangs uit op Blu-ray. Hieronder een blik op die uitgave, inclusief het bonusmateriaal.

In het $70 miljoen kostende Ocean's 8 heeft Debbie Ocean vijf jaar, acht maanden en twaalf dagen zitten broeden op de grootste overval uit haar carrière. Om haar plan te laten slagen, moet ze samenwerken met de allerbeste criminelen, onder wie haar voormalige partner in crime Lou, en een team van specialisten. Hun doel: 150 miljoen dollar aan diamanten, die zullen schitteren om de hals van een wereldberoemde actrice tijdens hét event van het jaar, het Met Gala. Het plan is uitgewerkt tot in de kleinste details, maar de dames mogen geen enkele steek laten vallen - en dat terwijl de hele wereld toekijkt.

Bekijk de afbeelding
Discs 1 x Blu-Ray | Retail release: oktober 2018 | Beeld: 1080p HD 16 x 9 (2.40 : 1) | Geluid: o.a. Engels Dolby Atmos | Ondertitels: o.a. Nederlands | EAN: 5051889622550 | Ook verkrijgbaar op: Dvd | Met dank aan: Warner Bros Home Entertainment

De schijf van deze Blu-ray uitgave van Ocean's 8 zit verpakt in een standaard blauwe keepcase. De cover toont acht belangrijke personages en twee keer het cijfer 8, de achterkant belooft een viertal extra's. De leeftijd: 6 jaar.

Beeld

Het beeld van deze Blu-ray uitgave van Ocean's 8 is top! Vooral de scherpte valt op, en deze weet ook prima de filmische sfeer vast te houden. Van ruis is niet of amper sprake en dat zorgt voor een prima kijkervaring. De setting van de film komt prachtig tot uiting, van sets tot de kleding van de uiteenlopende personages. De kleur is erg dynamisch en dat zorgt voor nog meer kijkplezier. Top uitgave op dit punt!

Geluid

De spraak, het geluid en de muziek worden aangestuurd door een Dolby Atmos track welke zich laat vertalen naar een Dolby True-HD 7.1 geluidstrack. De passende Ocean's-muziek werd verzorgd door Daniel Pemberton, bekend van titels als King Arthur: Legend of the Sword en All the Money in the World. Verder een moderne en pakkende track die aansluit op de hierboven beschreven beeldkwaliteit.

Bonusmateriaal

Warner heeft wat aardige extra's aan 8 meegegeven. Hieronder een overzicht.

A Heist in Heels: In ruim tien minuten wordt er gegeven naar de aankleding in de film, en dan vooral de kleding van de actrices.

Ocean's Team 3.0: Een blik met de cast & crew op de verschillende personages in het nieuwe Ocean's-team. Aardig.

Reimagining the Met Gala: Dit is één van de belangrijkste scènes van de film. Cast & crew laat wat details vallen over de opnames. Leuk om dit kleine kwartier te zien!

Deleted Scenes: Slechts twee minuten aan verwijderde scènes. Het zijn twee korte clips.

Vermakelijke misdaadfilm; ook een Ocean's 9?

Met een wereldwijde opbrengst van bijna $300 miljoen was Ocean's 8 een financieel succes. Toch was de ontvangst mogelijk iets te mager en lijkt het geen gemakkelijke opgave om de cast opnieuw bij elkaar te krijgen. Een vervolg zou waarschijnlijk pas over enkele jaren kunnen verschijnen, als die ook komt.