Warner Bros. gebruikt diversiteit als nieuw verdienmodel

Warner Bros. gebruikt diversiteit als nieuw verdienmodel

Kevin Tsujihara gaat de bekende filmstudio nog diverser maken en roept zijn collega's op hetzelfde te doen.

Tijdens een gala waar werd getoost op de succesvolle samenwerking tussen Amerikaanse en Chinese filmstudio's heeft Kevin Tsujihara, voorzitter en president van Warner Bros., een krachtige speech gegeven over diversiteit. Volgens Tsujihara voelt meer diversiteit niet alleen goed, maar bewijzen recente kaskrakers als The Meg en Crazy Rich Asians dat diversiteit ook nog eens een interessant verdienmodel is.

"Om relevant te blijven en op creatief gebied te excelleren, moeten we gaan samenwerken met nieuwe talenten die een ander geluid durven te laten horen bij het vertellen van hun verhalen - verhalen die passen bij een globale blik", zei Tsujihara - de eerste Amerikaan met Aziatische roots die aan het hoofd staat van een grote Hollywoodstudio - tijdens zijn speech. "Het gaat niet alleen om de mensen die we zien op het scherm, maar ook om degenen die magische dingen doen achter de schermen".

Volgens Tsujihara is het dus belangrijk dat de filmindustrie veel diverser wordt en dat er meer kansen worden gecreëerd voor minderheden. "We moeten er allemaal voor zorgen dat vrouwen, gekleurden, leden van LHBT-gemeenschap, gehandicapten en alle andere ondervertegenwoordigde groepen meer voor en achter de camera komen te staan", vervolgde hij. "Dat is het juiste om te doen, dat weet iedereen. Bovendien werkt het ook gewoon". Ook vindt de studiobaas dat Hollywood zou moeten stoppen met het aanpassen van films voor specifieke markten.

NieuwsFilm

meest populair