Bizar: Duitse Burger King deelt Whoppers uit voor spoilen 'The Rise Of Skywalker'

Bizar: Duitse Burger King deelt Whoppers uit voor spoilen 'The Rise Of Skywalker'

Geen hoax, dit bericht berust op waarheid.

De echte die-hard fans weten het natuurlijk al maanden, maar nog even ter herinnering: vanaf aanstaande woensdag draait dan eindelijk Star Wars - Episode IX - The Rise Of Skywalker in de bioscopen. Maar! Als je meer houdt van hamburgers, het verpesten van mensen hun filmervaring en een tripje Duitsland ervoor over hebt, is er nu een (bizarre) aanbieding van Burger King.

In een nieuwe marketingcampagne van de fastfoodketen maak je helemaal gratis kans op de bekende Whopper. Jawel, zo'n heerlijk mals gegrild stukje rundvlees op een broodje sesamzaad, overgoten met sla, tomaten, augurken, mayonaise, ketchup en gesneden ui. Het enige wat je moet doen, is de moed bijeenrapen om in een volle vestiging op luide toon een cruciale spoiler te verraden uit de afsluitende SW-film.

De marketingdirecteur zegt in een persverklaring: "We willen testen waar mensen hun echte loyaliteit ligt. Is het de liefde voor de Whopper of is het de liefde voor een van de meest epische sciencefiction-franchises ooit"?

Hoewel studio DISNEY niets bevestigd heeft en het merk STAR WARS nooit letterlijk bij naam genoemd wordt, herkennen fans duidelijk verwijzingen. In de campagne worden karakters aangeduid als 'de jongedame met het zwaard' of 'schurk met de dode kap'. Ook de letters in het onderstaande logo vertonen wel heel veel overeenkomsten met de spin-off Solo, om nog maar te zwijgen over de slogan May The Whopper Be With You.

Bekijk de afbeelding
Avengers: Endgame
Alles bij elkaar opgeteld is dit best een geniale, doch controversiële campagne die meteen opvalt. De vraag is echter of je (mocht je het lef hebben) daarna nog tanden over hebt om de Whopper mee te nuttigen. Het spoilen van Avengers: Endgame eerder dit jaar liep op zijn zachtst gezegd niet goed af voor een man in Hong Kong en ook onder SW-fans kunnen behoorlijk wat intens gevoelige personen zitten...

NieuwsFilm

meest populair