Wall Street Journal-journalist Joe Flint meldt dat AT&T CEO John Stankey heeft gezegd dat de keuze om de bioscoopfilms gelijk op HBO Max te zetten, werd genomen om de films bij het publiek te krijgen. Dit doordat er een weerstand zou zijn om terug te keren naar de bioscoopzalen.
Ook zou de keuze ervoor zorgen dat er toch een deel van publiek naar de bioscopen blijft gaan én dat er waarde wordt toegevoegd aan de streamingdienst HBO Max, uiteraard één van de grootste belangen van WarnerMedia en de moederorganisatie.
AT&T CEO John Stankey says HBO Max movie move is about getting product out to consumer at a time when many will still be reluctant to return to theaters. Yes, there is some noise (from Hollywood) about this but this brings value-add to Max and keeps flow to theaters going.
-- Joe Flint (@JBFlint) December 8, 2020
Bioscopen krijgen weer een kans
Uiteindelijk (als de crisis is gaan liggen) zal volgens AT&T CEO de consument laten zien wat de impact op de lange termijn is. En die keuze ligt volgens hem dus niet bij de bioscopen, de producenten of de streamingdiensten. Het publiek zal bepalen.
AT&T CEO John Stankey says customers will drive what occurs in the market (subtext: not movie theaters or producers, etc).
-- Joe Flint (@JBFlint) December 8, 2020
En hieronder nogmaals de enorme reeks met films van Warner Bros. die in 2021 gelijk op HBO Max verschijnen én op het witte doek. Overigens staan de films "slechts" één maand op de streamingdienst.
Bekijk de afbeelding
Each of these films will now simultaneously debut in theaters and on HBO Max when they release.
-- Rotten Tomatoes (@RottenTomatoes) December 6, 2020
For more details on Warner Bros' big change: https://t.co/QhgK2NN84s pic.twitter.com/S1DrjAKLQK