Foutje op posters 'The Northman': Is dit nou een blunder van jewelste of juist geniale marketing?

Foutje op posters 'The Northman': Is dit nou een blunder van jewelste of juist geniale marketing?

Iedereen heeft het er nu wel over...

Een virale tweet toont een bijzondere promotiecampagne in een New Yorkse metro voor Robert Eggers aanstaande epos The Northman.

In de ondergrondse tunnels is een hele rits affiches opgehangen waarop de vier hoofdrolspelers Alexander Skarsgård, Nicole Kidman, Ethan Hawke en Anya Taylor-Joy schitteren. Ook de tagline "Verover je lot" en de releasedatum van 22 april zijn netjes gedrukt.

Er ontbreekt echter één cruciaal element, namelijk de titel! De Twitteraar typt in het onderschrift een fictieve dialoog tussen twee PR-medewerkers:

"Dus je hebt die poster klaar voor The Northman?"
"Ja, chef! We hebben ze zelfs al geprint en overal in de metrostations van New York geplakt!"
"En je hebt toch wel gezorgd dat de titel erop staat?"
"Uhhhhhhhh..."


Een andere gebruiker grapt: "Eén ticket alstublieft."
"Voor welke film?"
"Euhm... 22 April?"

Iedereen heeft het er nu wel over
Terwijl de meeste mensen denken dat het simpelweg een menselijke fout is, wordt er ook gesuggereerd dat dit onderdeel is van een opzettelijk marketingplan met de bedoeling om aandacht te genereren.

En die strategie lijkt te werken, want op social media geven veel mensen aan dat ze tot op heden nog nooit van The Northman gehoord hadden.

NieuwsFilm

meest populair