Hackers onthullen salaris Seth Rogen en James Franco bij 'The Interview'

En de medewerkers van de studio zijn niet blij met wat er gemaakt wordt.

De hack die Sony Pictures Entertainment getroffen heeft, onthult een aantal interessante zaken rond de filmstudio. Zo zijn de salarissen van Seth Rogen en James Franco voor hun film The Interview onthuld en blijkt de studio te maken te hebben met een aantal zeer ontevreden werknemers.

Volgens Bloomberg kostte de film The Interview ongeveer 44 miljoen dollar om te maken. Daarvan zou 8,4 miljoen dollar naar Seth Rogen, die mede verantwoordelijk is voor het scenario, een rol speelde en regisseerde, zijn gegaan. Nog eens 6,5 miljoen dollar ging naar co-ster James Franco.

Andere bedragen die genoemd worden zijn bijvoorbeeld 241 dollar een ”een tafel vol wiet, cocaïne, pillen en slipjes.” Verder kreeg de ex van Britney Spears, Kevin Federline, 5.000 dollar bijgeschreven voor een cameo in de film.

Maar er zijn ook wat berichten over onvrede onder het personeel gelekt. Dit blijkt uit een bericht op Gawker, waar enkele citaten te lezen zijn. Zo valt te lezen dat mensen ontevreden zijn met de films van Adam Sandler: ”Ondanks dat we zo nu en dan een innovatieve film maken, zoals The Social Network, Moneyball en The Girl with the Dragon Tattoo, worden we ook continu opgezadeld met saaie formule-achtige Adam Sandler-films. Laten we de lat hoger leggen en werknemers inspireren tot het maken van de volgende Social Network.”

En: ”er is veel personeel met langetermijncontracten, maar toch hebben we maar een dozijn Columbia Pictures-films. En betalen we nog altijd voor Adam Sandler? Waarom?” Ook is men niet blij met het aantal Spider-Man-films dat uitkomt. ”Ben je er bewust van dat SPE maar één franchise heeft? Spiderman. Toch duurde het vijf jaar voordat er een vervolg uitkwam. Spidey 3 werd in de zomer van 2007 uitgebracht, #4 in 2012. Komen er niet elke 2-3 jaar nieuwe Harry Potters? […] Heb je het jaarlijkse SEC rapport gelezen? Disney verdient dit jaar alleen al 300 miljoen dollar met Spidey merchandise. Wij niet!”

En tot slot heeft Deadline een interne memo in handen van Sony Pictures, waaruit blijkt dat de studio er alles aan doet zijn medewerkers te beschermen. "De privacy en veiligheid van onze werknemers zijn van groot belang voor ons en we vinden het treurig dat deze poging ons bedrijf te beschadigen, ons moraal ondermijnt en ons ontmoedigt. We zijn bijzonder trots op de weerbaarheid die jullie onder deze aanval tonen. Het bedrijf is drukker dan ooit en we blijven doorgaan, bedankt voor jullie enorme inzet."

Voor de bijna vierduizend medewerkers van wie gegevens gelekt zijn hebben CEO Michael Lynton en co-voorzitter Amy Pascal een samenwerking met beveiligingsbedrijf AllClear ID gesloten.



NieuwsFilm

meest populair