Algemeen

Paramount opteert 'Transformers: Age of Extinction' als Oscarwinnaar

De studio ziet ook kansen voor Noah, Men, Women & Children, Interstellar, The Gambler and Selma.

door Bram de Groot op 08.12.2014 om 08:00 in Algemeen
Over ruim twee maanden worden de jaarlijkse Oscars uitgereikt tijdens de 87e Academy Awards-ceremonie. De afgelopen periode worden er al wat titels aan de hoofdprijs verbonden, maar Paramount Pictures heeft nu een wel heel opmerkelijke titel in gedachte voor 'Best Picture Of The Year': Transformers: Age of Extinction.

Als er gekeken wordt naar de bezoekersaantallen, dan zou de vierde Transformers-film van Michael Bay inderdaad een kanshebber moeten kunnen zijn. De film scoorde eerder dit jaar de hoogste omzet van 2014 tot op heden, $1.087,4 miljoen. Als er wordt gekeken naar het ontvangst, dan dalen de kansen aanzienlijk - zelfs tot een nulpunt. De zachte reboot Age of Extinction komt op Rotten Tomatoes namelijk niet verder dan 18%. Hiermee is het de slechtst ontvangen Transformers-film tot op heden.

Hieronder de "For Your Consideration"-slide van Paramount Pictures, gevolgd door een dezelfde soort overzichtjes voor de kwalitatief (veel) betere films Interstellar van Christopher Nolan en Noah van Darren Aronofsky. Ook Men, Women & Children, The Gambler en Selma worden op een speciaal gelanceerde website aangedragen voor 'Best Picture Of The Year'.










45 Reacties

account_circleLog in of registreer om mee te praten.

JamesBond

Avatar

'Transformers: Age Of Extinction' beste film van het jaar? O, die vind ik goed! :D

Frietgezicht

Avatar

Moet Transformers nog zien maar is die echt slechter dan de vorige films?En al die praatjes van Bay vooraf over een nieuw begin en de fanboys hier die weer hoop hadden en kwijlend uitkeken ernaar,ga het bijna lullig voor ze vinden.

Nielsgibby10

Avatar

Paramount houd wel van geintjes dus. Ik zou zeggen dat ik AOE slechter vond dan The legend of hercules

Gigan72

Avatar

Beste film zeker niet maar ik geef ze wel kans bij de beste SFX

Gigan72

Avatar

Frietgezicht "Moet Transformers nog zien maar is die echt slechter dan de vorige films?En al die praatjes van Bay vooraf over een nieuw begin en de fanboys hier die weer hoop hadden en kwijlend uitkeken ernaar,ga het bijna lullig voor ze vinden."


Ik heb me best vermaakt hoor is wel een lange film 170 min geen hoogvlieger maar voor een x ach waarom niet vindt je het niets zet je hem toch af.

Nielsgibby10

Avatar

OP het moment dat ik dacht dat AOE voorbij was was ik fout. zo. zo. fout. Ik was nog maar op de helft. Geen plot, slap dialoog, zwakke personages, slecht acteerwerk en de cgi is slechter dan de vorige films. O ja en onwijs domme momenten zoals wanneer dat wijf van The last airbender in die auto zit en het glas makkelijk kapot kan trappen maar compleet afhankelijk is van Markiemark. God fuck deze film

Roeltje

Avatar

Nee, Transformers mag geen oscarwinnaar worden!
Interstellar komt dichter in de buurt! Noah kan, maar er zijn betere films uitgekomen.

horizon

Avatar

Frietgezicht "Moet Transformers nog zien maar is die echt slechter dan de vorige films?En al die praatjes van Bay vooraf over een nieuw begin en de fanboys hier die weer hoop hadden en kwijlend uitkeken ernaar,ga het bijna lullig voor ze vinden."

Nee, het is geen reboot. Het is gewoon een vervolg.

Hij is beter dan deel 2 & 3 maar minder dan deel 1.

Dikke aanrader. En zeker bij beste drie films van 2014.

De film is een mooie geste aan de comiclezers uit de jaren '80 en de huidige comic lezers. Eindelijk een verhaal waar Megatron een plan heeft...
Redelijk vermakelijk plot. Goed opgebouwd. Acteer werk is wat je mag verwachten in een no-nonsense Blockbuster (dus geen oscar materiaal maar dit is dan ook niet nodig voor zo'n film). Actie is dik in orde.

Wat betreft de Transformers films heb ik gewoon gelijk en de rest niet. Behalve als ze het met me eens zijn. Dit is een feit.

heh heh heh

;)

Pete_027

Avatar

Ze hebben een goed gevoel voor humor daar bij Paramount Pictures, maar volgens mij zijn ze in de war met de Golden Raspberry Awards als het gaat om Transformers en de zogenaamde regisseur van 'wereld klasse' :rmichael bay.

Pete_027

Avatar

horizon "Dikke aanrader. En zeker bij beste drie films van 2014.
"


O+

Ik gun iedereen zijn guilty pleasures, maar om dit een van 'de beste' films van 2014 te noemen:|

DeMuizenkoning

Avatar

Pete_027 "O+

Ik gun iedereen zijn guilty pleasures, maar om dit een van 'de beste' films van 2014 te noemen:|"


Hetzelfde hier, een van de beste films van 2014 is een grote grap. Als het de oscar krijgt maakt Bay er straks nog eens twintig.. Ik vind sowieso dat 'Intersteller' hem meer verdient.

horizon

Avatar

Interstellar was beter. Mee eens. Maar er zijn ook mensen die Interstellar waardeloos vonden.
Dus het blijft ten alle tijden subjectief.

En guilty pleasures zijn altijd goed. Films moeten me sowieso vermaken. AoE deed dat. Nu ben ik dan ook echte fanboi van Transformers. Guilty as charged. Smiley face


Wat in de film ook goed gedaan is door Bay, Hasbro en Paramount is de geweldigde product placement. En natuurlijk om focus op China te leggen. Dat is gewoon slimme marketing.
Twee films in een franchise die achter elkaar boven de miljard komen. Lijkt me niet dat Paramount veel anders gaat doen.

Ook respect voor Steven Spielberg en de andere producers natuurlijk die Transformers ook mogelijk maken en in deze richting sturen.

benjamin

Avatar

horizon "Acteer werk is wat je mag verwachten in een no-nonsense Blockbuster (dus geen oscar materiaal maar dit is dan ook niet nodig voor zo'n film)."
Want er is uiteraard geen enkele middenweg tussen 'oscar materiaal' en 'razzie materiaal': films van Marvel zou ik nu ook als no-nonsense blockbusters plaatsen en daar is het acteerwerk toch van een hoger niveau.

En verder zal Transformers wel meer kans maken op de Razzies

Pete_027

Avatar

horizon "Wat in de film ook goed gedaan is door Bay, Hasbro en Paramount is de geweldigde product placement. En natuurlijk om focus op China te leggen. Dat is gewoon slimme marketing.
Twee films in een franchise die achter elkaar boven de miljard komen. Lijkt me niet dat Paramount veel anders gaat doen.

Ook respect voor Steven Spielberg en de andere producers natuurlijk die Transformers ook mogelijk maken en in deze richting sturen."


Opbrengst zegt niks over de kwaliteit van een film, maar je deze film natuurlijk wel in je persoonlijke 'best of 2014' plaatsen.

Angelater

Avatar

'Wtf-nieuws' van de dag. Want ze hadden geen andere keuzes? En ze wilden ook niet buiten de boot vallen? Is dat het? Sjezus... 'Transformers'... O+

StarLord

Avatar

Best director 'Michael Bay' (hahahahaha)

patrick_h

Avatar

Wat moeten ze dan neerzetten? "Jongens, alsjeblieft niet op Age of Extinction stemmen voor beste film van het jaar, want hoewel wij de film hebben geproduceerd vinden wij hem hartstikke ruk?"

Transformers AoE is sowieso een grote oscar-kanshebber (voor visual effects, sound editing en sound effects) en om in zo'n advertentie dan niet neer te zetten dat de film opteert voor beste film is onzin.

Roeltje

Avatar

Pete_027 "Ik gun iedereen zijn guilty pleasures, maar om dit een van 'de beste' films van 2014 te noemen:|"


Als Transformers de enige film van 2014 zou zijn die je hebt gezien, dan zou het logisch zijn toch? ;)

Pete_027

Avatar

Roeltje "Als Transformers de enige film van 2014 zou zijn die je hebt gezien, dan zou het logisch zijn toch? ;)"


Voor je persoonlijke 'best of' overzicht van 2014 misschien wel ja, maar anders hoort die thuis in de 'worst of' overzicht.

Pete_027

Avatar

patrick_h "Wat moeten ze dan neerzetten? "Jongens, alsjeblieft niet op Age of Extinction stemmen voor beste film van het jaar, want hoewel wij de film hebben geproduceerd vinden wij hem hartstikke ruk?""


Dat zou dan wel getuigen van een goede zelfreflectie bij Paramount.

Gigan72

Avatar

horizon "Interstellar was beter. Mee eens. Maar er zijn ook mensen die Interstellar waardeloos vonden.
Dus het blijft ten alle tijden subjectief.
"

Zelf vindt ik hem heel goed maar toen in de bios zat gingen er zeker 20 mensen tijdens de film weg.

PRIME

Avatar

Haha, sorry hoor. Maar als je Nolan's laatste paar films tegenover Bay's laatste paar films zet zijn ze bijna net zo slecht. Bij Nolan valt het minder op want hij heeft de status omdat hij The Prestige en bijv TDK heeft gemaakt, maar ga mij niet komen uitleggen dat TDKR, Inception en Interstellar niet flawed zijn. Met name Interstellar nog het meest.

Alleen is de productie bij Nolan meestal beter. Een verhaal waarbij je moet nadenken en dus over bepaalde plotpoints heen kijkt, een betere cast met betere acteerprestaties en abnormale SFX zoals die up-side down dingen, terwijl Bay alleen maar crappy acteurs neemt, waardoor het meer opvalt.


En ach ja, als iemand het een van de beste drie films vind, mag dat toch?

En oh ja, ''PWAAAAAAAAAAAAAAAAHHP''

Muufley

Avatar

PRIME "Haha, sorry hoor. Maar als je Nolan's laatste paar films tegenover Bay's laatste paar films zet zijn ze bijna net zo slecht. Bij Nolan valt het minder op want hij heeft de status omdat hij The Prestige en bijv TDK heeft gemaakt, maar ga mij niet komen uitleggen dat TDKR, Inception en Interstellar niet flawed zijn. Met name Interstellar nog het meest.

Alleen is de productie bij Nolan meestal beter. Een verhaal waarbij je moet nadenken en dus over bepaalde plotpoints heen kijkt, een betere cast met betere acteerprestaties en abnormale SFX zoals die up-side down dingen, terwijl Bay alleen maar crappy acteurs neemt, waardoor het meer opvalt.


En ach ja, als iemand het een van de beste drie films vind, mag dat toch?

En oh ja, ''PWAAAAAAAAAAAAAAAAHHP''"



He mensen, kom dit eens lezen. We hebben een echte kenner hier.
O+

benjamin

Avatar

PRIME "Bij Nolan valt het minder op want hij heeft de status omdat hij The Prestige en bijv TDK heeft gemaakt, maar ga mij niet komen uitleggen dat TDKR, Inception en Interstellar niet flawed zijn. "
Nolan z'n status komt juist ook voor een groot deel door Inception - en o ja, 'flawed' en 'heel slecht' zijn niet precies hetzelfde.

PRIME "Een verhaal waarbij je moet nadenken (...)een betere cast met betere acteerprestaties (...) abnormale SFX "
Dus ze zijn bijna even slecht, maar je noemt wel zo maar even drie vlakken op waarbij de films van Nolan beter zijn en geen onbelangrijke vlakken.

DeMuizenkoning

Avatar

Muufley "He mensen, kom dit eens lezen. We hebben een echte kenner hier.
O+"


Inderdaad, kan het nog dommer.. :}

Frietgezicht

Avatar

PRIME "Haha, sorry hoor. Maar als je Nolan's laatste paar films tegenover Bay's laatste paar films zet zijn ze bijna net zo slecht. Bij Nolan valt het minder op want hij heeft de status omdat hij The Prestige en bijv TDK heeft gemaakt, maar ga mij niet komen uitleggen dat TDKR, Inception en Interstellar niet flawed zijn. Met name Interstellar nog het meest.

Alleen is de productie bij Nolan meestal beter. Een verhaal waarbij je moet nadenken en dus over bepaalde plotpoints heen kijkt, een betere cast met betere acteerprestaties en abnormale SFX zoals die up-side down dingen, terwijl Bay alleen maar crappy acteurs neemt, waardoor het meer opvalt.


En ach ja, als iemand het een van de beste drie films vind, mag dat toch?

En oh ja, ''PWAAAAAAAAAAAAAAAAHHP''"



afbeelding

YOLO

Avatar

PRIME "Alleen is de productie bij Nolan meestal beter. Een verhaal waarbij je moet nadenken en dus over bepaalde plotpoints heen kijkt, een betere cast met betere acteerprestaties en abnormale SFX zoals die up-side down dingen, terwijl Bay alleen maar crappy acteurs neemt, waardoor het meer opvalt."

Dus jij noemt Kelsey Grammer, Titus Welliver en Stanley Tucci crappy acteurs.
Of Sean Connery, John Turturro, Ewan McGregor, Scarlett Johansson, Djimon Hounsou, Steve Buscemi, Michael Clarke Duncan, Will Smith, Joe Pantoliano. Aan de acteurs ligt het niet. Een regisseur zoals Nolan zal meer uit hun acteerprestaties kunnen halen dan Bay.

Bay is als regisseur gewoon te beperkt. Visueel weet hij het mooi te verpakken (vooral met actie, anders met vrouwen en/of auto's) en daar houdt het mee op. Dat is op zich niet erg, want bij een actie film kan je beter bij Bay zijn.

The main difference between MICHAEL BAY and CHRISTOPHER NOLAN'S film making
afbeelding
afbeelding

jaime91

Avatar

Hahahaha! Super grappig dit! :W

horizon

Avatar

benjamin "Want er is uiteraard geen enkele middenweg tussen 'oscar materiaal' en 'razzie materiaal': films van Marvel zou ik nu ook als no-nonsense blockbusters plaatsen en daar is het acteerwerk toch van een hoger niveau.

En verder zal Transformers wel meer kans maken op de Razzies"

Acteerwerk van Marvel films is soap kwaliteit in de meeste gevallen. AoE had tenminste nog Tucci.

Toegegeven, in X-Men First Class werd door Fassbender en McCavoy erg sterk geacteerd. Net als Stewart en McKellen in X-Men. Dat was hoger niveau. Maar dat is dan geen Marvel studio. ;)

Ja, Bay zal wel wat Razzies kunnen ophalen.

DMaarten

Avatar

Oscar.. ja tuurlijk :')
Hooguit misschien voor de GCI maar qua film dacht ik het toch ff niet

benjamin

Avatar

horizon "Acteerwerk van Marvel films is soap kwaliteit in de meeste gevallen. "
..wat het dus alleen nog erger maakt voor Transformers, waar het niveau dus lager ligt.

jefreum

Avatar

horizon "Interstellar was beter. Mee eens. Maar er zijn ook mensen die Interstellar waardeloos vonden.
Dus het blijft ten alle tijden subjectief.

En guilty pleasures zijn altijd goed. Films moeten me sowieso vermaken. AoE deed dat. Nu ben ik dan ook echte fanboi van Transformers. Guilty as charged. Smiley face


Wat in de film ook goed gedaan is door Bay, Hasbro en Paramount is de geweldigde product placement. En natuurlijk om focus op China te leggen. Dat is gewoon slimme marketing.
Twee films in een franchise die achter elkaar boven de miljard komen. Lijkt me niet dat Paramount veel anders gaat doen.

Ook respect voor Steven Spielberg en de andere producers natuurlijk die Transformers ook mogelijk maken en in deze richting sturen."


Ben dit volledig met je eens. Transformers heb ik me zeker mee vermaakt, zeker in IMAX. Ook ik moet toegeven dat interstellar mij gewoon niet kon boeien. zeker op de helft zat ik vaak gapend in mijn stoel naar mijn horloge te kijken wanneer het eindelijk eens klaar zou zijn.

Ik vind het erg jammer, maar ik denk dat ik interstellar toch mijn nummer 1 plek grootste teleurstellingen van 2014 zou moeten geven met cijfer 2,5/10 Nets om te haten, maar een film moet gewoon leuk voor je zijn om te kijken, waarbij je geniet van de kleine details (zoals in guardians of the galaxy)dat deed interstellar gewoon niet voor mij.

Frietgezicht

Avatar

Dacht ff dat ik die onzin geschreven had ^

Pete_027

Avatar

horizon "AoE had tenminste nog Tucci."



Ja ik zou ook zeer verbaast zijn als Tucci geen Oscar nominatie krijgt voor zijn rol in aoe:P

afbeelding

M0vieFreak

Avatar

Interstellar wint wel een paar denk ik. Geweldige film! :W

Olrik

Avatar

Wat een lachertje!:E

jefreum

Avatar

Frietgezicht "Dacht ff dat ik die onzin geschreven had ^"


sorry frietgezicht, maar het is mijn mening. ik kan best begrijpen dat anderen interstellar konden waarderen, maar ik kon er niet warm van worden. het is wat het is

Frietgezicht

Avatar

Haha ik zeg het alleen omdat je mijn avatar gepikt hebt die ik lang had,Interstellar nog niet gezien en alsnog ieder zijn mening dan :P

ridjieddo

Avatar

jefreum "Ben dit volledig met je eens. Transformers heb ik me zeker mee vermaakt, zeker in IMAX. Ook ik moet toegeven dat interstellar mij gewoon niet kon boeien. zeker op de helft zat ik vaak gapend in mijn stoel naar mijn horloge te kijken wanneer het eindelijk eens klaar zou zijn.

Ik vind het erg jammer, maar ik denk dat ik interstellar toch mijn nummer 1 plek grootste teleurstellingen van 2014 zou moeten geven met cijfer 2,5/10 Nets om te haten, maar een film moet gewoon leuk voor je zijn om te kijken, waarbij je geniet van de kleine details (zoals in guardians of the galaxy)dat deed interstellar gewoon niet voor mij."


kan je dan de 'kleine details' van GotG opnoemen?

jefreum

Avatar

ridjieddo "kan je dan de 'kleine details' van GotG opnoemen?"


het waren vooral die dingen in de achtergrond, zoals de poster in ruimteschip van starlord ruimteschip, (van die alien uit de jaren 80 serie, al kom ik op het moment even niet meer op zijn naam) of de knipoog naar trolz, en natuurlijk laika die bij the collector zit het zijn gewoon dat soort momento's die knipogen naar de tijd van het begin van de film (jaren 80 stuk) wat het gewoon zo leuk maakte

KeesjeNL

Avatar

Frietgezicht "Moet Transformers nog zien maar is die echt slechter dan de vorige films?En al die praatjes van Bay vooraf over een nieuw begin en de fanboys hier die weer hoop hadden en kwijlend uitkeken ernaar,ga het bijna lullig voor ze vinden."
Ja. Hij is echt heel slecht, voorspelbaar en bij vlagen zelfs tenenkrommend geacteerd. Komt nog eens bij dat je alles van mijlen ver ziet aankomen, en te pas en te onpas wordt bij elke explosie dat typische bay-vuurwerk de lucht in wordt geschoten. Sommige momenten zijn wel genietbaar, maar al met al vond ik het niet veel beter dan deel 2 uit de serie. Ik vindt die Mark Wahlberg ook totaal niet te genieten, en zijn dochtertje loopt er maar bij als eye-candy.

Ohja, dit is niet een al te grote spoiler: Ze schieten allemaal constant mis...iedereen...behalve als het in een scene past, dan wordt er opeens met uiterste precisie raak geschoten. Zo'n film dus:P.

bigmichiel

Avatar

Des te meer kans de overige films hebben. Alsof een gedrocht als Transformers AoE ook maar een klein kansje zou hebben. We hebben immers The Academy als juryleden, en die neigen altijd eerder naar serieuze films dan deze uitmelkerij.

Roeltje

Avatar

Frietgezicht "Dacht ff dat ik die onzin geschreven had ^"


Ik trap er ook elke keer weer in! :D
Heerlijk om te lezen deze discussie!

nieuwslaatste nieuws

meest populair