Video

Waarde promotiecampagne 'Spider-Man: Homecoming': $140 miljoen

Bekijk de gave tie-in commercials.

Beste filmliefhebber,

Wij zien dat je een adblocker gebruikt. Dit vinden wij jammer, want FilmTotaal is dankzij onze advertenties gratis toegankelijk. Graag willen we je vragen een uitzondering te maken voor FilmTotaal. Hoe je dat moet doen lees je hier.

M.v.g FilmTotaal

door Bram de Groot om 12:38 in Video
Voor Spider-Man: Homecoming heeft Sony Pictures echt alles uit de kast gehaald als het gaat om de promotiecampagne. De superheldenfilm kostte de studio al zo'n $175 miljoen om te maken en daar zijn nog enkele tientallen miljoenen aan toegevoegd om de film onder de aandacht te brengen. De waarde van die campagne blijkt bijzonder hoog te worden gewaardeerd.

Volgens analisten zou de mediawaarde van de campagne uitkomen op zo'n $140 miljoen. Dit is fors hoger dan bij Guardians of the Galaxy Vol. 2, die campagne had een waarde van $80 miljoen. Meest opvallende uitingen van de campagne zijn commercials voor Dell en Audi en een speciale NBO promo-spot. In totaal zijn er meer dan dertig merken betrokken bij de promotie. Homecoming-regisseur Jon Watts was zelf de regisseur bij bepaalde video's.

"We ontwikkelen onze promotiecampagnes veel grootser dan de 30 seconden tv-spots," aldus de campagneleider Jeffrey Godsick. "De content wordt langer, er zijn digitale games en publiciteitsstunts en -evenementen. Spider-Man: Homecoming laat de evolutie zien van het campagnevoeren."

Waarschijnlijk worden de kosten van de commercials gedeeld tussen de partijen, aangezien beiden van elkaar bekendheid profiteren. Een waarde van $140 miljoen is uitzonderlijk hoog. Campagnes van de twee recente Bond-films Skyfall en Spectre werden ook op een dergelijk bedrag gewaardeerd. Hieronder wat goed bekeken voorbeelden van de campagne voor Homecoming:

Audi - Driver's Test



NBA - Watch the Game



Dell Inspiron 15 7000 Gaming Laptop



TIM Smart Commercial



Hasbro Hero Gear



Doritos



Fight Drunk Driving!



10 Reacties

account_circleLog in of registreer om mee te praten.

Banned

Avatar

Had serieus wat minder gemogen. Ik haat deze film nog harder door de irritante stortvloed aan beelden en reclamespots van de afgelopen weken.

nooffencetaken

Avatar

Ben het helemaal met je eens Banned. Overkill in campagnes betekend niet automatisch meer bezoek. Ben helemaal klaar met Spinnenkind atm. En 140 miljoen, doe even normaal. En na de lancering je afvragen waarom je nog geen winst maakt.

eltorro

Avatar

En nog steeds zoveel slechte posters opleveren. Maar goed, je ziet wel dat het werkt.

Hyenas

Avatar

Geen trailer, geen clips, helemaal niet bekeken van deze film. Gelukkig maar want hij stelde me niet teleur! Heel goed uitgevoerd

Sunspot

Avatar

@Banned

Yep, overkill inderdaad, irritant na zo een overload.

Banned

Avatar

Feit is dat ze zelf zo'n gigantische campagne niet nodig hadden. Iedereen loopt toch blind naar de bioscoop om de zoveelste Marvel film te zien en Spiderman zal altijd volk trekken.

Dinomite

Avatar

Blijkbaar ging al dit geld naar tv clips en YouTube want dat zijn de twee dingen waar ik niet naar kijk. En ik heb werkelijk waar elders geen Spider-Man commericial voorbij zien komen. Op de slechte posters na dan.

Gigan72

Avatar

Van dat geld had je ook Dredd 2 kunnen maken.

Ed Crane

Avatar

@Dinomite:
Cheers! Zelf heb ik het ook nauwelijks voorbij zien komen. I'm blessed.

nieuwslaatste nieuws

meest populair