Waarde promotiecampagne 'Spider-Man: Homecoming': $140 miljoen

Bekijk de gave tie-in commercials.

Voor Spider-Man: Homecoming heeft Sony Pictures echt alles uit de kast gehaald als het gaat om de promotiecampagne. De superheldenfilm kostte de studio al zo'n $175 miljoen om te maken en daar zijn nog enkele tientallen miljoenen aan toegevoegd om de film onder de aandacht te brengen. De waarde van die campagne blijkt bijzonder hoog te worden gewaardeerd.

Volgens analisten zou de mediawaarde van de campagne uitkomen op zo'n $140 miljoen. Dit is fors hoger dan bij Guardians of the Galaxy Vol. 2, die campagne had een waarde van $80 miljoen. Meest opvallende uitingen van de campagne zijn commercials voor Dell en Audi en een speciale NBO promo-spot. In totaal zijn er meer dan dertig merken betrokken bij de promotie. Homecoming-regisseur Jon Watts was zelf de regisseur bij bepaalde video's.

"We ontwikkelen onze promotiecampagnes veel grootser dan de 30 seconden tv-spots," aldus de campagneleider Jeffrey Godsick. "De content wordt langer, er zijn digitale games en publiciteitsstunts en -evenementen. Spider-Man: Homecoming laat de evolutie zien van het campagnevoeren."

Waarschijnlijk worden de kosten van de commercials gedeeld tussen de partijen, aangezien beiden van elkaar bekendheid profiteren. Een waarde van $140 miljoen is uitzonderlijk hoog. Campagnes van de twee recente Bond-films Skyfall en Spectre werden ook op een dergelijk bedrag gewaardeerd. Hieronder wat goed bekeken voorbeelden van de campagne voor Homecoming:

Audi - Driver's Test




NBA - Watch the Game



Dell Inspiron 15 7000 Gaming Laptop



TIM Smart Commercial



Hasbro Hero Gear



Doritos



Fight Drunk Driving!



NieuwsFilm

meest populair