Blu-ray review 'Molly's Game' - Jessica Chastain laat het zien!

En Idris Elba is de coole advocaat.

Regie: Aaron Sorkin | Cast: Jessica Chastain (Molly Bloom), Idris Elba (Charlie Jaffey), Kevin Costner (Larry Bloom), Michael Cera (Player X), Jeremy Strong (Dean Keith), Chris O'Dowd (Douglas Downey), e.a. | Speelduur: 141 minuten | Bioscooprelease: 26.12.2017 | FilmTotaal recensie: vier sterren

Met twee Oscarnominaties op zak voor haar rollen in The Help (2011) en Zero Dark Thirty (2012) mag actrice Jessica Chastain zich tot de top van Hollywood rekenen. Met vaak opvallende keuzes en weinig echt grote blockbusters was ze afgelopen jaar te zien in de prima titels The Zookeeper's Wife en Molly's Game. In de laatste vult ze de rol van Molly Bloom, de pokerkoningin van Hollywood.

In het 30 miljoen kostende Molly's Game wordt de voormalig professionele skiester Molly Bloom gedwongen te stoppen met sporten en rolt ze de mysterieuze gokwereld in. In deze wereld waar geld en macht de hoofdrol spelen, organiseert Molly door slim ondernemen binnen no-time haar eigen games waarbij Hollywoodsterren, beruchte CEO's en advocaten aanschuiven. Haar gelukkige hand, beruchte Viper Room en de miljoenen die over haar tafel gaan, leveren haar de titel "the poker princess' op. Dan verspeelt een zakenman 4 miljoen bedrijfsgeld aan haar tafel en komen met Molly's getuigenis ook de details over haar pokerwedstrijden op straat te liggen.

Entertainment One bracht Molly's Game - goed voor een redelijke $53,4 miljoen wereldwijd - onlangs uit op Blu-ray schijf. Hieronder een blik op de uitgave.

Bekijk de afbeelding
Discs 1 x Blu-Ray | Retail release: mei 2018 | Beeld: 1080p HD 16 x 9 (2.39 : 1) | Geluid: o.a. Engels DTS-HD 7.1 | Ondertitels: oa. Nederlands | EAN: 8713045249489 | Ook verkrijgbaar op: Dvd | Met dank aan: Entertainment One

De schijf van deze Blu-ray uitgave van Molly's Game zit verpakt in een standaard Blu-ray keepcase. Op de voorkant zien we Chastains Molly Bloom en Idris Elba's Charlie Jaffey. De achterkant wijst op een erg basic uitgave, al staat er vermeld dat er één extra te zien is. De leeftijd: 12 jaar.

Beeld

Entertainment One levert een prima Blu-ray uitgave op. De High Definition-beelden zien er goed uit, met een uitstekende scherpte, geen ruis en een prachtige detailweergave tijdens de meer donkere scènes. Mooi zijn ook de verschillende settings in de film. Van een donkere pokerkamer tot een licht kantoor van Elba's advocaat. Dit ziet er allemaal keurig uit.

Geluid

eOne levert een DTS-HD 7.1 geluidstrack op en dat is nog niet vaak gebeurd. Molly's Game barst van de dialoog, maar speelt ook vaak in drukkere omgevingen af. Dit zorgt voor een ruimtelijke track met voldoende achtergrondgeluiden via de surround speakers. En dan is er ook nog de muzikale ondersteuning opgeleverd door componist Daniel Pemberton, bekend van de blockbuster King Arthur: Legend of the Sword en het binnenkort te verschijnen Ocean's 8.

Bonusmateriaal

Entertainment One laat via de achterkant van de Blu-ray hoes weten dat de extra Building an Empire is opgenomen. Dit blijkt een uiterst snelle online featurette met veel beelden uit de film, quotes van onder meer Aaron Sorkin en de echte Molly Bloom, geen Nederlandse ondertiteling en een speelduur van enkele minuten. Een aanvullende docu met de echte Molly Bloom had fraai geweest.

Krachtig debuut voor Aaron Sorkin

Molly's Game is een prima biopic van debuterend regisseur Sorkin en zet uiteraard goed in op de personageontwikkeling, met krachtige rollen van Chastain, Elba, Kevin Costner en ook Michael Cera. Toch is de film ook wel wat lang voor het verhaal dat er wordt verteld en 20 minuutjes minder had best gekund. Sorkin leverde onlangs het script op voor de tv-film A Few Good Men met Alec Baldwin. Het lijkt er niet op dat Sorkin snel een nieuwe film gaat regisseren.