Blu-ray review 'Incredibles 2' - Hyper snel vervolg!

Parr familie geeft Pixar financieel succesvolste film tot op heden.

Regie: Brad Bird | Cast: Craig T. Nelson (Bob Parr/Mr. Incredible), Holly Hunter (Helen Parr Elastigirl), Sarah Vowell (Violet Parr), Huck Milner (Dashiell Parr/Dash), Eli Fucile (Jack-Jack Parr), Bob Odenkirk (Winston Deavor), Samuel L. Jackson (Lucius Best/Frozone), Brad Bird (Edna Mode), e.a. | Speelduur: 118 minuten | Bioscooprelease: 31.05.2018 | FilmTotaal recensie: 4 sterren

Een paar maanden geleden was het eindelijk zover: de fans van The Incredibles konden naar de bioscoop voor het langverwachte vervolg. Het was opnieuw Brad Bird die regisseerde en de stemmencast was uiteraard ook weer van de partij. Met heel wat nieuwe superhelden en slechteriken werd Incredibles 2 uiteraard een monsterhit, nadat afgelopen jaren ook Finding Nemo en Monsters, Inc. succesvolle vervolgen kregen.

Walt Disney Studios H.E. bracht Incredibles 2 - goed voor een dikke $1,2 miljard - onlangs uit op Blu-ray. Hieronder een blik op die uitgave.

In het $200 miljoen kostende Incredibles 2 heeft Bob Parr (alias Mr. Incredible) samen met zijn vrouw Helen (oftewel Elastigirl) en hun drie kinderen (Violet, Dash en Jack Jack) een enigszins normaal leven. Althans, voor een superheldenfamilie. De gezinssituatie komt echter onder druk te staan wanneer Bob in zijn eentje voor de kleine Jack Jack moet zorgen, terwijl zijn vrouw de wereld probeert te redden.

Bekijk de afbeeldingDiscs 1 x Blu-Ray | Retail release: november 2018 | Beeld: 1080p HD 16 x 9 (2.39 : 1) | Geluid: o.a. Engels DTS-HD 7.1 | Ondertitels: o.a. Nederlands | EAN: 8717418531980 | Ook verkrijgbaar op: Dvd | Met dank aan: Walt Disney Studios Home Entertainment

De schijf van deze Blu-ray uitgave van Incredibles 2 zit verpakt in een iets dikkere blauwe keepcase. De cover toont de filmposter; de achterkant toont een zeer beperkt aantal extra's. De leeftijd: 6 jaar.

Beeld

Uiteraard geen slecht woord over deze High Def-weergave. Animatiefilms springen eigenlijk altijd van het scherm en Disney-uitgaven zijn doorgaans van topkwaliteit, en dit is dus nu ook weer het geval. Als er al iets opgemerkt moet worden, dan is het dat de animatiefilm niet beeldvullend is. Dit is bij de jongere kijker vaak wel gewenst. Maar dat is een minor bij deze geweldige HD-beeldweergave!

Geluid

Met Michael Giacchino (Ratatouille, Rogue One: A Star Wars Story) als leverancier van de muziek zit het uiteraard op dit punt ook weer goed. Het geheel klinkt flink avontuurlijk en er wordt gelukkig ook voldoende ruimte gegeven aan geluidseffecten die de muziek vaak goed weten te overstemmen. De surround-kanalen worden ook veelvuldig getest, met veel gerace van links naar rechts en van voren naar achteren! Installatie vol aan, en genieten.

Bonusmateriaal

Naast het audiocommentaar van schrijver en regisseur Brad Bird en onder meer enkele animatoren staan er (slechts) drie extra's op de schijf. Deze zijn benaderbaar via een prachtig geanimeerd hoofdmenu!

BAO: Dit is de gebruikelijke Pixar-short met dit keer de soort van aandoenlijke Baozi. Vermakelijk, maar niet zo memorabel als andere shorts.

Aunt Edna: Uiteraard keert ook dit figuurtje met de stem van regisseur Brad Bird terug in de hoofdfilm. Check deze aardige korte animatiefilm rond Edna.

De Passie van Brad Bird: Een featurette van bijna 20 minuten over de regisseur en zijn eerdere werk. Niet echt een heel inhoudelijke featurette. Wel soms wat te Amerikaans.

Hyper snel en uiteraard vermakelijk vervolg!

Uiteraard is het geweldig om na bijna 15 jaar de Incredibles weer in actie te zien. Dit keer nog fraaier geanimeerd, met dezelfde humor. Toch is de charme van het eerste deel weg en moet de film het vooral hebben van de kleinere situaties tussen de verschillende personages. Al met al wel groots vermaak voor de jongere kijkers. De trailer van Incredibles 2 met Nederlandse stemmen hieronder: