Eerste recensies 'Captain Marvel'!

Eerste recensies 'Captain Marvel'!

Opnieuw een klapper in het Marvel Cinematic Universe?

Komende maanden verschijnen er veel superheldenfilms in de bioscoop. Het is Captain Marvel die aftrapt in haar eerste solofilm, die tevens dient als herkomstfilm. De eerste recensies staan ondertussen online. Wat zeggen deze over de 21e film in het Marvel Cinematic Universe?

Captain Marvel is na 136 getelde recensies lekker 'fresh' op Rotten Tomatoes. De Tomatometer staat op het moment van schrijven op een prima 84%, met een wat modale 7,0 als gemiddelde beoordeling. De 'Critics Consensus' luidt: "Vol met actie, humor en visuele sensatie introduceert Captain Marvel de nieuwste held van de MCU met een oorsprongsverhaal dat effectief gebruikmaakt van de herkenbare formule van de franchise." Hieronder een aantal regels uit recensies.

Geen 'blast from the past'
Laten we starten met twee "rotten" recensies. De eerste quote komt van indieWire: "Noch een 'blast from the past', noch een inspirerende blik op de toekomst, aan het einde van de dag is het gewoon weer een Marvel-film. En niet een bijzonder goede." Ook niet zo positief was Stephanie Zacharek van TIME Magazine: "Larson krijgt een paar kansen in Captain Marvel om dat normale, gebrekkige maar sterke mens te zijn. Maar daar zijn er gewoon niet genoeg van, en ze zijn nauwelijks de focus van de film."

Absolute triomf?
De positieve reacties zijn wisselend van toon. De film lijkt toch niet helemaal te overtuigen zoals enkele van de voorgangers. "Meer een solide bouwsteen voor toekomstige avonturen, dan een solofilm die je moet zien," aldus de recensent van The Atlantic. En op Washington Post valt te lezen: "Hoe wankel en niet gefocust Captain Marvel vaak lijkt, de film slaagt erin zijn doel met vertrouwen waar te maken. Uiteindelijk slaagt Larson, zij het wat dof en niet als een absolute triomf."

FilmTotaal recensie
De Filmtotaal-recensie (4 sterren) van Thierry Verhoeven staat ook online!