Marvel spendeert godsvermogen aan promotie 'Avengers: Endgame'

Marvel spendeert godsvermogen aan promotie 'Avengers: Endgame'

Heeft de Marvel-film dat eigenlijk wel nodig?

Met Avengers: Infinity War als grootste marketinginstrument voor Avengers: Endgame zou je zeggen dat Disney en Marvel een beperkt promotiebudget zouden schenken aan de vierde Avengers-film. Niets is minder waar. Er wordt een recordbedrag besteed aan de reclamecampagne.

Miljoenen gaat er om in de promotie van films, ook voor de titels in het Marvel Cinematic Universe. Er werd meer dan 150 miljoen dollar aan de campagne voor Avengers: Infinity War uitgegeven. Films als Spider-Man: Homecoming ($140 miljoen) en Guardians of the Galaxy Vol. 2 ($80 miljoen) kregen ook flinke promotiebudgetten. Aan de promotie van Avengers: Endgame wordt maar liefst meer dan 200 miljoen dollar uitgegeven!

Partners in de reclame
Marvel zoekt ook veel partners. Zo zijn er activiteiten met initiatieven / merken als Stand Up to Cancer, Mastercard, Ulta Beauty, Google, Coca-Cola, McDonald's, Hertz, General Mills en uiteraard Audi. Hieronder zie je een commercial van de verzekeringsmaatschappij Geico.


Poster kijkt naar verleden
En we hebben weer een nieuw affiche voor de film. Dit keer zien we drie grote Avengers, zoals ze nu zijn en zoals ze waren in hun eerste films. Vanaf 24 april in de Nederlandse bioscoopzalen!

Bekijk de afbeelding

NieuwsFilm

meest populair