Algemeen

Marvel spendeert godsvermogen aan promotie 'Avengers: Endgame'

Heeft de Marvel-film dat eigenlijk wel nodig?

Beste filmliefhebber,

Wij zien dat je een adblocker gebruikt. Dit vinden wij jammer, want FilmTotaal is dankzij onze advertenties gratis toegankelijk. Graag willen we je vragen een uitzondering te maken voor FilmTotaal. Hoe je dat moet doen lees je hier.

M.v.g FilmTotaal

door Bram de Groot om 22:30 in Algemeen
Met Avengers: Infinity War als grootste marketinginstrument voor Avengers: Endgame zou je zeggen dat Disney en Marvel een beperkt promotiebudget zouden schenken aan de vierde Avengers-film. Niets is minder waar. Er wordt een recordbedrag besteed aan de reclamecampagne.

Miljoenen gaat er om in de promotie van films, ook voor de titels in het Marvel Cinematic Universe. Er werd meer dan 150 miljoen dollar aan de campagne voor Avengers: Infinity War uitgegeven. Films als Spider-Man: Homecoming ($140 miljoen) en Guardians of the Galaxy Vol. 2 ($80 miljoen) kregen ook flinke promotiebudgetten. Aan de promotie van Avengers: Endgame wordt maar liefst meer dan 200 miljoen dollar uitgegeven!

Partners in de reclame
Marvel zoekt ook veel partners. Zo zijn er activiteiten met initiatieven / merken als Stand Up to Cancer, Mastercard, Ulta Beauty, Google, Coca-Cola, McDonald's, Hertz, General Mills en uiteraard Audi. Hieronder zie je een commercial van de verzekeringsmaatschappij Geico.


Poster kijkt naar verleden
En we hebben weer een nieuw affiche voor de film. Dit keer zien we drie grote Avengers, zoals ze nu zijn en zoals ze waren in hun eerste films. Vanaf 24 april in de Nederlandse bioscoopzalen!



14 Reacties

account_circleLog in of registreer om mee te praten.

Guyon2002

Avatar

Veel te veel promotie vindt ik. Wordt op Instagram weer eens helemaal doodgegooid met nieuwe beelden uit tv-spotjes

Janushhw

Avatar

Die poster zou de bluray hoes moeten worden. Zo gaaf

Jeroen Pasman

Avatar

Ik vind het taalgebruik ongepast.

chefry1983

Avatar

Waarom een vermogen uitgeven als mensen toch wel gaan kijken?

ZaphodBeeblebrox

Avatar

Jeroen Pasman,
Ik hoop dat je sarcastisch bent?

Swoopp

Avatar

Probeer niks te kijken van promos en trailers, ookal kunnen ze niet veel verklappen in 3 min bij een film van 3 uur hahaha.
Tenzij het mega Spoilers zijn, maar dan zijn ze niet slim aan het monteren geweest.

BlackPowerWolf

Avatar

Ik heb ook maar één trailer gezien, ik ging toch wel XD

BenjaminC

Avatar

Don’t get it. Why people can not just wait till the 24th of April and get surprised by the movie? Why all the trailers, spoilers, posters, stories, chats and all the energy before...?

Pato

Avatar

Some watch spoilers ... but not us!

Pato

Avatar

@BlackPowerWolf

Ik heb vandaag ook een trailer gezien ... zat voor mij op de weg ...

StarWars-SGPer

Avatar

^Guyon2002 Voor die hard fans als jij is het irritant, maar jij bent waarschijnlijk ook niet de doelgroep van die promotie

Goku32

Avatar

Dat halen ze er toch wel uit, ook al hadden ze helemaal geen reclame gemaakt. Iedereen gaat de film toch wel zien

MikeyMo

Avatar

Heeft deze film marketing nodig dan?

lamoteg

Avatar

Wij zijn er dagelijks mee bezig en zijn zeker dat we gaan en kunnen niet wachten. Maar er zijn er nog zoveel die niet weten dat hij uitkomt. Dus nog wat extra doelgroepen aanspreken

nieuwslaatste nieuws

meest populair