'No Time to Die' gaat door met centjes binnenharken

Bond 25 ook in première in de States.

Verleden week debuteerde No Time to Die in heel wat bioscopen wereldwijd. In de States verscheen de 25e Bond-film een week later, maar ook nu kunnen de Noord-Amerikaanse fans naar hun plaatselijke bioscoop voor het laatste avontuur van de 007 van Daniel Craig.

Tijdens de nachtelijke voorpremières heeft No Time to Die een nette 6,3 miljoen dollar opgehaald. Dat is ten opzichte van eerdere voorpremières in coronatijd geen record, maar de score is wel hoger dan die van Spectre uit 2015, die toen zo'n 5,25 miljoen dollar ophaalde.

Wereldwijde score gaat oplopen
De verwachting is dat No Time to Die in het eerste Noord-Amerikaanse weekend zo'n 55-60 miljoen dollar gaat noteren. Buiten de States zou de teller dit weekend op zo'n 150 miljoen dollar gaan uitkomen en daarmee zou de mondiale tussenstand op zo'n 300 tot 350 miljoen dollar komen te staan.

De voorverkoop in de States voor de tickets zouden overigens wel hoger zijn dan die voor het premièreweekend van Venom: Let There Be Carnage dus wie weet pakt de opbrengst in de States (fors) hoger uit.

Dat No Time to Die van Cary Fukunaga veel geld op moet gaan brengen om uit de kosten te komen is wel duidelijk. Het productiebudget zou zo'n 300 miljoen dollar zijn geweest en er zijn honderden miljoenen gestoken in uitgebreide promotiecampagnes.

NieuwsFilm

meest populair