Deze 8 films zie je vanaf deze week nieuw in de bioscoop

Met deze week o.a. 'Argylle' en 'The Zone of Interest'.

Onderstaande films zijn vanaf deze week nieuw te bekijken in de Nederlandse bioscopen.

Argylle (2024)
Regie: Matthew Vaughn | Cast: Sofia Boutella, Henry Cavill, Dua Lipa, Bryce Dallas Howard | Onze recensie
Wanneer de verhalen van de teruggetrokken auteur Elly Conway's fictieve spionage-romans de geheime acties van een echte spionage organisatie beginnen te weerspiegelen, behoren rustige avonden thuis tot het verleden. Begeleid door haar kat Alfie en Aiden, een kat-allergische spion, races over de hele wereld om de moordenaars een stap voor te blijven als de lijn tussen Conway's fictieve wereld en haar echte begint te vervagen.

The Zone of Interest (2023)
Regie: Jonathan Glazer | Cast: Sandra Hüller, Christian Friedel, Freya Kreutzkam, Ralph Herforth | Onze recensie
Kampcommandant Rudolf Höss woont met zijn gezin in een mooie, ruime dienstwoning met een grote tuin, die grenst aan de muur van Auschwitz. Zijn vrouw Hedwig voelt zich de koning te rijk. In deze omgeving creëert ze een paradijs voor haar gezin, en dit laat ze zich niet meer afnemen.

Scotoe (2024)
Regie: Jamel Aattache, Mohammed Chaara, Sinan Eroglu | Cast: Melisa Pamuk, Emma Deckers, Saïd Boumazoughe, Daphne Deckers | Onze recensie
Sino (Sinan Eroglu) en Mo (Mohamed Chaara) groeien op in dezelfde wijk in Amsterdam. Ze leren het klappen van de zweep al op jonge leeftijd kennen en ontwikkelen zich in no time tot twee streetwise rechercheurs. Wanneer ze een grote cocaïnesmokkel op het spoor komen zien ze dat als een enorme kans om zichzelf te bewijzen. Maar hun 'unieke' Turkse en Marokkaanse werkmethodes zorgen ervoor dat ze door de hoofdcommissaris (Daphne Deckers) van de zaak worden gehaald. Ze zetten het onderzoek stiekem door en als Sino's vrouw Esra (Melisa Asli Pamuk) in de zaak verstrikt raakt, moeten ze alles op alles zetten om hun baan en familie te redden.

Breaking Social (2023)
Regie: Fredrik Gertten | Cast: Rutger Bregman, Gerald Bryson, Sarah Chayes, Pasquale Cioffi | Onze recensie
In de hoopvolle documentaire 'Breaking Social' volgt docu-veteraan Fredrik Gertten (Push, Bikes vs Cars) activisten die wereldwijd in opstand komen tegen sociale ongelijkheid en corruptie. De inspirerende verhalen worden afgewisseld met reflecties van Rutger Bregman en Sarah Chayes.

Verliefd op Bali (2024)
Regie: Johan Nijenhuis | Cast: Jim Bakkum, Edwin Jonker, Soy Kroon, Nadja Hüpscher | Onze recensie
Na het overlijden van haar Indische oma, overtuigt influencer Jenny haar moeder en zus om met haar naar Bali te gaan. Ze zijn totaal verschillend en komen ieder met hun eigen motivatie en vragen naar het eiland. Terwijl Jenny haar carrière probeert te redden, wil Dewi vooral op zoek naar haar roots en hoopt Cornelie dat de reis haar en haar dochters dichter bij elkaar brengt.

Northern Comfort (2023)
Regie: Hafsteinn Gunnar Sigurðsson | Cast: Lydia Leonard, Timothy Spall, Ella Rumpf, Nick Blakeley | Onze recensie
Een succesvol auteur, een gespannen projectontwikkelaar en een influencer-koppel nemen deel aan een high-end vliegangstcursus. De laatste en ultieme uitdaging van de cursus is een echte vlucht van Londen naar IJsland, die nog dramatischer uitpakt dan de groep ooit had kunnen bedenken. Gestrand in IJsland zullen de 'Fearless Flyers' hun angsten onder ogen moeten komen om zo hun vleugels uit te kunnen slaan... én te kunnen vliegen.

Almamula (2023)
Regie: Juan Sebastián Torales | Cast: Nicolás Díaz, María Soldi, Cali Coronel, Martina Grimaldi
In het afgelegen Santiago del Estero in Noord-Argentinië, worstelt de jonge Nino met zijn identiteit en de homofobe houding in zijn buurt. Zijn ouders, op zoek naar een veiliger omgeving, besluiten de familie tijdelijk naar het platteland te verhuizen. Daar, ver van de stedelijke onrust, vindt Nino zichzelf terug in de diepten van een mysterieus bos, dat volgens lokale legendes wordt achtervolgd door de Almamula, een angstaanjagend wezen dat personen straft die zich overgeven aan vleselijke zonden...

Just Super (2022)
Regie: Rasmus A. Sivertsen, Jean-Luc Julien | Cast: Hennika Huuse, Todd Bishop Monrad Vistven, Johannes Kjærnes, Tobias Santelmann
Je hoeft geen superheld te zijn om super te zijn. Hedvig heeft papa's superheldenkostuum kleiner gemaakt, zodat hij niet langer de superleeuw kan zijn. De gamer Hedvig is onhandig, maar als vader neef Adrian kiest als de volgende held, moet Hedvig reageren.