Poll

POLL: Slechtste superheldenfilms

Sinds 1998.

Beste filmliefhebber,

Wij zien dat je een adblocker gebruikt. Dit vinden wij jammer, want FILMTOTAAL is dankzij onze advertenties gratis toegankelijk. Graag willen we je vragen een uitzondering te maken voor FILMTOTAAL. Hoe je dat moet doen lees je hier.

M.v.g FT

door Bram de Groot om 21:51 in Poll
Een paar maanden geleden keken we naar de beste moderne superheldenfilm en nu is het tijd om te laten weten welke hedendaagse superheldenfilm jij het slechtst vindt. Hieronder tref je de wekelijkse POLL.

Om de lijst een beetje in te korten tref je hieronder een selectie met twintig van de 61 superheldenfilms die sinds Blade (1998) / X-Men (2000) zijn verschenen. Alle films werden op een bepaalde manier geen enorm succes. Veelal werden de titels slecht tot rampzalig door de critici en het publiek ontvangen en dit resulteerde vaak tot een flop aan de wereldwijde Box Office. Denk dan vooral aan titels als Catwoman (2004) en Fantastic Four (2005). Ook tref je de financieel beter presterende films aan - zoals Suicide Squad, 2016 - aan en zitten er titels tussen die het redelijk deden, maar wel het einde betekende van een gewenste filmreeks. Denk aan Superman Returns (2006) en The Amazing Spider-Man 2 (2014).

Ben je het niet eens met de POLL, mis je een titel of wil je graag iets anders toevoegen, dan kan dat uiteraard op de gebruikelijke plaats.

Succes met stemmen!



54 Reacties

account_circleLog in of registreer om mee te praten.

Robbepost

Avatar

Sow! Daar staat wat bagger tussen zeg!
Mijn stem is naar Fantastic Four 2015 gegaan. Wat een gedrocht...... die Dr. Doom slaat nergens op.

Ed Crane

Avatar

The Dark Knight Rises

Brein8998

Avatar

Fant4stic. Zonder twijfel.

GreenHornet

Avatar

Ze hadden beter films kunnen weg laten die wel hoge box office hadden. Die zijn niet slecht.

Robbepost

Avatar

Serieus Ed? Je vind oa Catwoman beter?

Sharky13

Avatar

Dat is idd een bijzonder rijtje slechte films. Ik heb toch gekozen voor Blade: Trinity. Is op zich niet eens de slechtste film in dit overzicht, maar wel vergeleken met het verwachtingspatroon wat ik bij deze film had. De eerste twee Blade films vond ik toch hoogst vermakelijk, dus dan verwacht je ook wat. Maar deze film slaat volledig de plank mis, te beginnen al met de enorm slechte casting (met uitzondering van Ryan Reynolds en de altijd lekkere Jessica Biel). Zelfs mister Snipes himself vond ik erg zwak in dit derde deel. Al met al dus zeer teleurstellend

chefry1983

Avatar

Ik stem voor daredevil. Slechte film, slecht acteerwerk en slechte schurken. Ik moet wel toegeven dat ik niet alle films heb gezien.
De daredevil serie op netflix is wel erg goed

ThomasOMalley

Avatar

Allemaal troep.

Blade: Trinity, Hulk en The League of Extraordinary Gentlemen kan ik dan nog kijken zonder zelfmoordneigingen.

Decepticon

Avatar

The Spirit

Zo slecht, ik kan me er zelfs weinig meer van herinneren en ik vermoed dat de meeste mensen die niet eens gezien hebben.

Ed Crane

Avatar

@Robbepost:
Catwoman is ergens nog wel hilarisch en had geen pretenties.

Frietgezicht

Avatar

Het ergste is dat ik alles gezien heb

McGraig

Avatar

Superman IV is waarschijnlijk de belabberdste 'grote' superheldenfilm. Uit het rijtje twijfelde ik tussen Catwoman en Fantastic Four maar Halle Berry was tenminste nog leuk om naar te kijken. Fantastic Four 2015 dus

shellghost

Avatar

Ik heb de meeste weten te ontwijken, behalve The last stand....

Ed Crane

Avatar

Iemand 'Electra Woman & Dyna Girl' (2016) gezien?

Gigan72

Avatar

95% van de MCU en andere superhelden filns is bagger
Wonder Woman nag ook wel op de lijst wat een troep was dat zeg.

Ereptile

Avatar

Van de films die ik heb gezien in dit rijtje.. Catwoman... Want films zoals Fantastic Four (2015) wilde ik niet eens zien.

noah81

Avatar

Er zitten een aantal hele slechte tussen maar ik heb gekozen voor batman vs superman. Die was zo slecht..

Master Of Films

Avatar

Zo is het vandaag shit sunday. Er wordt een partij stront aangeboden om te stemmen. Als er de vraag was gesteld:
Welke van onderstaande superheldenfilms vind jij het beste? dan had ik makkelijker kunnen uitkiezen. #WayTooMuch

Goku32

Avatar

Ik heb alles gezien in deze lijst. Poehh moeilijk om 1 slechte film te kiezen want er staan er zoveel tussen die naar poep ruiken. Decpeption ik heb spirit gezien poehh echt slecht inderdaad. Maar ik ga zelf voor die laaste fantastic four film want zo slecht Die Doom en het sloeg allemaal nergens op

Gigan72

Avatar

@green hornet
De opbrengst van een film zegt niets over de Kwaliteit van de film.

Ed Crane

Avatar

Ik vraag me af of iedereen die op Catwoman stemt de film ook daadwerkelijk heeft gezien.

eltorro

Avatar

Van mij had Iron Man 2, Thor 1, Thor 2 en Spider-man homecoming hier ook wel tussen gemogen. Uiteraard met Iron man 2 als de slechtste superhelden film sinds 1998

horizon

Avatar

Sommige films van deze lijst waren nog wel oké. TASM deel twee is zelfs gewoon erg goed.

Maar er staat genoeg ellende tussen. Ik mis die ene film: maximum override. Staat op Netflix en is heel heel heel erg slecht.

Master Of Films

Avatar

horizon "TASM deel twee is zelfs gewoon erg goed."
..erg goed hé..dat is interessant.

Frietgezicht

Avatar

TASM 2 is idd een toppertje. Vooral die Electro is de beste badguy ooit in een film hoewel Rhino ook wel top was.

rainking

Avatar

Op Catwoman gestemd. Fant4stic was een hele goeie kanshebber, maar daarvan vind ik de eerste helft nog enigszins te pruimen.

Spider-fan

Avatar

Blade: Trinity, Catwoman, Elektra vond ik slecht. Suicide Squad viel voornamelijk erg tegen, net als Batman vs. Superman, al wil ik die laatste nog een tweede kans geven.

De eerste twee Fantastic Four films vind ik wel leuk. De derde is niet goed, maar toch niet zo slecht als ik dacht. Green Lantern en Jonah Hex vind ik toch wel geinig, de tweede is voornamelijk heel kort.

Maar verreweg de slechtste vind ik The Spirit, maar die zullen de meesten inderdaad niet gezien hebben, ook omdat het een wat oudere minder bekende figuur is bij velen.

Ed Crane

Avatar

Als ik het lijstje mag geloven zijn de Mega Mindy-films top.

Mav Damian

Avatar

Lol Ed Mega Mindy XD
Zo te zien heb ik heel veel van deze superheldenfilms in deze lijst niet gezien. Maar goed ook denk ik. Dan heb ik toch wel op Catwoman gestemd.

Artificialis

Avatar

Ik heb nooit zo begrepen waarom Daredevil, X-Men 3 en Spider-Man 3 zo negatief zijn ontvangen. Van Daredevil ken ik eigenlijk alleen de director's cut, die ik persoonlijk erg goed vond. X-Men 3 en Spider-Man 3 zijn minder goed dan hun voorgangers, maar ze hebben echt wel hun goeie momenten.

Ed Crane

Avatar

Welke goeie momenten heeft Spider-Man 3?

Frietgezicht

Avatar

Ik ga Spider-Man 3 niet verdedigen want het is geen goede film maar mensen doen alsof deel 1 en 2 zo fantastisch zijn en deel 3 grote bagger.

Deel 3 heeft veel minpunten die deel 1 en 2 ook hebben zoals een slecht gecaste Peter Parker en slecht gecaste en irritant schreeuwende Mary Jane(die een slet is in deze trilogy) die gered moet worden aan het einde,een liefdesverhaal met beroerde saaie dialogen, matige badguys(het power rangers masker in deel 1 was ook dramatisch) en de scenes waar mensen Spidey komen helpen zijn ook pijnlijk om te zien.



Spidey 2 heeft op de treinscene na(die lachwekkend eindigt met alle mensen die zijn identiteit geheim houden) ook geen goede scenes.
Of is de scene waarin May haar val red met een paraplu legendarisch hahaha.

Die hele trilogy is matig.

Gigan72

Avatar

@Ed

De aftiteling.

De 3 Spiderman films van Raimi zijn niet super slecht deel 2 is echt wel goed maar Kirsten Dunst verpest voor mij de films zo langdradig die scenes met haar

Sunspot

Avatar

Easy, uiteraard Fantastic Four 2015!

Zo schandalig slecht, leek alsof het zich continu afspeelde in dat gebouw, saai, kutgevechten, Doom vertyfd etc. 120 miljoen weggegooid.

Slecht, gewoon superslecht!

Sunspot

Avatar

@Sharky13

yep, had ik dus ook, als tiener deel 1 gezien in de bios, deel 2 ook in bios, was zo vet toen.

Toen later Trinity, wat een teleurstelling. Grote fout was denk ook om Reynolds en Biel hoofdrollen te geven.

Ik wilde gewoon Blade zien asskicken, niet 2 van die irritante gasten opeens erbij, paste gewoon niet ook.

Sunspot

Avatar

Vond Catwoman helemaal niet zo slecht.

Alleen een foute keuze, ze had gewoon voor Storm moeten gaan, ze speelde haar al en ze had toen nog echt stardom!

Maar ze wilde per se Catwoman doen. Sowieso was Xmen een succes, ze had gewoon Storm moeten maken, desnoods Wolvie en wat cameo's erin en zo.

Zou een hit worden denk, maar goed, heeft niet zo mogen zijn.

Master Of Films

Avatar

Niemand de nieuwe Spider-man 3 Editors Cut gezien. IMHO een iets betere versie dan normale versie.

Er schijnt ook nog een onofficiele Redemption Fan Edit van Spider-man 3 op het interweb te zweven.

Frietgezicht

Avatar

@ Sunspot,alsof Berry mag kiezen of ze een Catwoman-film of Storm-film mag maken. Ze had ze graag beide gedaan dan.

Blade Trinity was idd zonde na 2 heerlijke films. Ook die badguy(Dracula himself toch??) gespeeld door die talentloze zoutzak uit Prison Break was een lachwekkende casting.

Sunspot

Avatar

@Frietgezicht

Spiderman 1 en 2 zijn top, bedenk dat het wel dat het een tijd geleden is, beginnend Xmen tijdperk.

Het is gewoon goed gemaakt, alleen die sfeer al, had comic-vibe! Goeie acteurs, genoeg emotie, vette gevechten, vooral voor die tijd.

maar ook Spiderman, je voelde dat hij moest vechten en dat hij het zichzelf moeilijk maakte door zijn waarden en normen.

Dat was gewoon tig keer meer Spiderman dan die Tom Holland, de volgende Iron Man volgens mij, hij lijkt er wel klaargestoomd voor te worden, belachelijk.

Maar goed, Spiderman is niet iemand die een Stark-suit nodig heeft man, grote fout!

Sowieso een boutfilm Homecoming, kiddy movie ook nog.

Gigan72

Avatar

Het idee van Dracula in Blade 3 is op zich niet slecht Drcula is toch wel vampier nr 1.
Alleen de uitwerking in de film is slecht gedaan en dan nog eens die acteur wat nergens op slaat... een gemiste kans.

Sunspot

Avatar

@Frietgezicht

Ja, toen wel.

Frietgezicht

Avatar

@ Sunspot, je brengt het alsof het feiten zijn. Spider-Man 1 en 2 zijn niet top,zijn gewoon matig(ja zo kan ik ook wat zeggen :P)

In die tijd waren we idd minder gewend dus kwamen ze nog met veel weg maar als je kijkt naar bijv Blade 2 en X-Men 2 zie je hoeveel beter het toen al kon in plaats van al die onzin.
Emoties? In Spider-Man 1 en 2?Haha

Ed Crane

Avatar

Eigenlijk is hij niet dracula, hij is Dagon, een bloeddorstige Sumirische god waar legendes uit zijn voortgekomen waar Bram Stoker zogenaamd zijn inspiratie vandaan zou hebben gehaald voor zijn boek/ personage Dracula.

Dus.

Frietgezicht

Avatar

@ Gigan72, yep,Dracula is zelfs een ontzettend top idee. Ik dacht er niet eens aan dat die zou bestaan in het Blade-universum.
Na Deacon Frost en een soort Vampieren-jagers(ook een slim idee,beesten waar de vampieren zelfs vrees voor hebben) kon je op zich moeilijk weer een normale vampieren badguy erin gooien(net als in die Underworld-reeks je ook vergeet wie nou de badguy is in welke film,niet zo memorabel)

En toen je in die trailer de opgraving zag van de eeuwenoude vampier Dracula die vrijkwam leek het ook echt super interessant.
Maar ze verpesten het compleet. Niet alleen zijn plannen en dialogen enz maar ook zo'n beroerde acteur.

Net als 2 sidekicks helemaal niet zo'n beroerd idee was,had best kunnen werken allemaal maar deze regisseur was gewoon bagger. Had Del Toro wel willen zien met een deel 3.

Frietgezicht

Avatar

Wel grappig trouwens dat op FT zo ontzettend veel films staan die nooit gemaakt zijn en ze het nooit opschonen.
Als je naar het profiel van de regisseur van Blade Trinity gaat staat er ook een link naar 'X-Men Origins: Magneto'

Artificialis

Avatar

Ed Crane " Welke goeie momenten heeft Spider-Man 3?"

De geboorte van Sandman zag er mooi uit. De confrontatie met Harry vond ik prima, ik was blij dat die verhaallijn tot een einde kwam. De scene in het restaurant met Bruce Campbell. Spider Man's duistere kostuum. Ik vond het effect op Peter's gedrag niet storend maar interessant. Ik vond Venom's ontwerp prima, zeker nadat het Eddie Brock verliest en deze gestalte aannam:

Venom

Het probleem met de film is dat er gewoon teveel content in zit, teveel verhaallijnen. Daardoor lijkt alles zo rommelig en half uitgewerkt. Ik heb Venom's rol altijd als een introductie gezien voor een 4e film. Jammer dat het nooit zover is gekomen.

Sunspot

Avatar

^

Geboorte van Sandman was toentertijd een unicum geloof ik.

Sowieso was Spiderman 3 goed genoeg achteraf :D.

Sunspot

Avatar

@Frietgezicht

Nog een keer kijken een aantal films!

Akke Moeka Hara

Avatar

Ik heb niet alles gezien, maar vind er een boel leuke en goede tussenzitten.
De eerste twee Fantastic four vond ik redelijk leuk en alles behalve irritant.
Blade Trinity vond ik zeker top en Wolverine ook.
Last stand wat minder.
Al met al zijn we best verwend met films.

Ed Crane

Avatar

@Artificials:
Ah, bedankt. Ben het er zelf niet mee eens, maar ik ga er verder niet op in, ik was gewoon benieuwd.

Ik ben het zelf met Friet eens dat die hele trilogie overrated is, maar ieder z'n ding uiteraard.

Tycho Nestoris

Avatar

Suicide Squad

Sindsdien ben ik praktisch gestopt met het kijken van superheldenfilms.

Noortje World

Avatar

De eerste 2 spiderman films waren gewoon goed. De laatste was wat minder. Ik heb gelukkig niet alle films gezien poeh. Ik hou niet zo van superhelden films. Vindt er geen reet aan. Alleen spiderman vond ik leuk de eerste twee delen en homecoming. Ik heb voor suicide squad gekozen, puur omdat deze film zoveel aandacht kreeg voor saus. Ik mis wel Wonder Woman in dit lijstje die was ook bagger !!

Dirk Diggler

Avatar

Vreemd is dat er meer Superhelden films zijn dan alleen die van Marvel en DC, waarom staan TMNT, The Phantom, Max Steel, Barb Wire, The Spirit (zo kan ik nog wel doorgaan) er niet tussen. Oja niet te vergeten de russische equivalent van the Avengers: Guardians. Die was me een partij slecht zeg.

Oh The Spirit staat er wel op, my bad.

nieuwslaatste nieuws

meest populair