Recensie

Ninja Turtles (2014)

De reboot van de Teenage Mutant Ninja Turtles is vooral voor jeugdige bioscoopgangers interessant. Of dit ook de bedoeling van de makers was valt te bezien.

door Arjan Welles om 20:20 in RECENSIES
Ninja Turtles poster
Regie: Jonathan Liebesman | Cast: Megan Fox (April O’Neil), Will Arnett (Vernon Fenwick), William Fichtner (Eric Sacks), Alan Ritchson (Raphael), Noel Fisher (Michelangelo), Jeremy Howard (Donatello), Johnny Knoxville (Leonardo - stem), Tony Shalhoub (Splinter - stem), Whoopi Goldberg (Bernadette Thompson), Minae Noji (Karai), e.a. | Speelduur: 101 minuten | Jaar: 2014

Het is zaterdagavond en je mag als achtjarig jochie in je pyjama met natgekamde haartjes en een bakje paprikachips extra lang opblijven om naar de Teenage Mutant Hero Turtles (zoals ze in de jaren negentig bij ons heetten) te kijken. Dan zijn gemuteerde ninjaschildpadden supercool. Voor volwassenen ligt het anders. Voor hen zijn de vechtreptielen in een live-actionuitvoering net zo belachelijk als ze klinken. Er zijn onderhand vier pogingen gedaan om de Turtles naar de bioscoop te brengen. Voor het laatst in 2007, maar toen kwam alles uit de computer rollen. Zoals het bij superhelden wel vaker gebeurt vonden Michael Bay en consorten het nodig om de serie te rebooten. Na Transformers helpt Bay samen met regisseur Jonathan Liebesman wederom een jeugdherinnering om zeep.

Aan de andere kant van de Atlantische Plas kennen de vier gemaskerde reptielenbroers nog een heuse fanbase. Daar liep men witheet aan toen bleek dat de nieuwe Turtles-film simpelweg Ninja Turtles zou gaan heten. Daar moest toch echt Teenage en Mutant aan vooraf gaan. In ons land houden we het maar bij de korte titel. Waarschijnlijk geen Hollandse ziel die er om taant en als je je er wel om druk om maakt dan heb je écht te veel vrije tijd over. Met de moderne digitale technieken van vandaag de dag zou er zelfs van de Ninja Turtles nog wel iets te maken moeten zijn. Het lukt immers ook met de tamelijk onrealistische Vleermuisman, de Spinnenman en al die andere superhelden waar de filmganger warm voor loopt. Maar zelfs met de nieuwste technieken als motion capture binnen handbereik weet Liebesman niet het kleuterniveau te ontstijgen. Zijn schildpadden en hun sensei, de uit de kluiten gewassen rat Splinter, zien er lachwekkend beroerd uit. Hetzelfde gaat op voor schurk Shredder, die zo lijkt te zijn weggelopen uit een slecht videospel.

Het duurt trouwens wel even voor Raphael, Donatello, Michelangelo en Leonardo hun groene gezichten laten zien. Meer centraal staat namelijk het ambitieuze reportertje April O’Neil, gespeeld door een plastisch opgekalefaterde Megan Fox, die nagenoeg elke scène meent te moeten bevolken. Bimbo April heeft genoeg van het maken van suffe cameraverslagjes en denkt een flinke scoop te pakken te hebben. New York wordt geterroriseerd door de Foot Clan en hun leider Shredder. Op haar fietsje belandt April middenin een criminele exercitie van de boeven en is getuige van een geheimzinnige burgerwacht die later de Turtle-clan blijkt te zijn. Haar bazin, een veel te kleine rol van Whoopi Goldberg, gelooft er geen moer van en stuurt April de laan uit. Dan blijkt dat de wetenschapper en stadweldoener Sacks er ook nog iets mee te maken heeft en April meer van de heldhaftige schildpadden weet dan ze aanvankelijk dacht.

Het scenario van de Turtles-reboot is kinderlijk simpel gehouden, maar het valt te bezien of dit een pre is. Er is een criminele bende die stout wil zijn en angst wil zaaien. Er is een welvarende meneer die nog rijker wil worden en bovendien heel veel macht hoopt te vergaren. Het middel om deze ambitieuze doelen te bereiken is een virus dat over New York dreigt te worden uitgestort en waartegen alleen het bloed van de schildpadden helpt. Helaas is de kinderlijke simpelheid ook doorgevoerd in de personages en de humor waarmee ze het publiek aan het lachen moeten zien te krijgen. De Turtles houden van pizza: houd ze een negenennegentigkazenvariant onder hun neus en ze verklappen zelfs hun grote geheim. Wachtend in de lift beginnen ze een hiphopsessie. Het jongetje van acht moet er wellicht om schaterlachen, maar een volwassen bioscooppubliek is waarschijnlijk vroegtijdig op zoek naar zijn jas of - schande! - zijn mobieltje.

Wat er dan overblijft zijn de actiescènes en daarmee zou Liebesman nog wat schamele doch broodnodige punten kunnen scoren, ware het niet dat ze onoverzichtelijk en rommelig zijn opgebouwd. In het geval van een glijpartij in de sneeuw en een gevecht bovenop een wolkenkrabber duren ze bovendien veel te lang en wordt elke stilte volgebazeld door de Turtles. Zelfs in tijden van nood en bij noodzaak tot opperste concentratie moeten er humoristisch bedoelde dialogen tegenaan gegooid worden. Dit maakt Ninja Turtles tot een uiterst vermoeiende ervaring. Dit zijn honderd minuten die je nooit meer terugkrijgt. Cowabunga!

85 Reacties

account_circleLog in of registreer om mee te praten.

Olrik

Avatar

Niet al te positief...
Van alle foto's en trailers die ik van de film heb gezien was Splinter wel het aller beroerds om zo te zien.
Dit viel eerlijk gezegd al te verwachten, maar desondanks dat blijft het natuurlijk jammer.:N

eltorro

Avatar

Wel kut dat deze film gebasseerd op een kinder serie zo kinderachtig is geworden... Maar dus wel genoeg actie en een film die zich zelf niet serieus neemt. Misschien dan toch wel een bioscoop bezoekje waard, alleen wel vreemd van die slechte CGI dan.

nietselam

Avatar

Nu wil ik(34) hem helemaal zien!
De dingen die genoemd worden vind ik niet eens echt negatief.

Ed Crane

Avatar

Haha, 1 ster. Ongeveer zo goed als Teenage Mutant Ninja Turtles 3 (1993) dus...

Okay fanboys, kom maar op met de kritiek op deze recensie 8-)

JamesBond

Avatar

Hahahahaha, hilarisch dit! 1 ster maar! :D

Brein8998

Avatar

Hahahahah was te verwachten dat ie slecht zou worden, maar 1 ster? Hahaha geweldig :+ Ook een leuke recensie om te lezen trouwens :P

Roeltje

Avatar

Ik ga absoluut naar de bios tijdens de nationale filmdagen! :D

Brein8998

Avatar

Roeltje "Ik ga absoluut naar de bios tijdens de nationale filmdagen! :D"

Haha omdat je er niet meer dan 5 euro aan wilt besteden? Haha

Brein8998

Avatar

"Maar zelfs met de nieuwste technieken als motion capture binnen handbereik weet Liebesman niet het kleuterniveau te ontstijgen. Zijn schildpadden en hun sensei, de uit de kluiten gewassen rat Splinter, zien er lachwekkend beroerd uit. "

Hahaha

Roeltje

Avatar

Nou als ik de recensie zo lees vind ik 5 euro wel genoeg...

jeroen92

Avatar

Vind de muziek gewoon al schijt in deze trailer

YOLO

Avatar

Wachtend in de lift beginnen ze een hiphopsessie. Het jongetje van acht moet er wellicht om schaterlachen, maar een volwassen bioscooppubliek is waarschijnlijk vroegtijdig op zoek naar zijn jas of - schande! - zijn mobieltje.


Heel andere woorden heeft nu.nl over de desbetreffende lift scene en de "volwassen" doelgroep.

Maar het gaat om de Turtles, en zodra die eindelijk hun opwachting maken stelen ze de show. Ze zijn behoorlijk geestig - een scène in een lift is zelfs erg grappig - en krikken het slappe verhaal met een vlakke heldin en een saaie schurk aardig omhoog. Ideaal jeugdsentiment dus voor ouders die 25 jaar terug zelf kind waren en nu kinderen hebben - mits die boven de 12 zijn dan.

Banned

Avatar

" … Liebesman nog wat schamele doch broodnodige punten kunnen scoren, ware het niet dat ze onoverzichtelijk en rommelig zijn opgebouwd. "

Die man heeft nog geen enkele deftige actie scène op het scherm kunnen toveren.

Brein8998

Avatar

YOLO "..."

De recensies van nu.nl kloppen voor geen meter.

johnwayne

Avatar

Roeltje "Nou als ik de recensie zo lees vind ik 5 euro wel genoeg..."


Nou als ik het zo lees, vind ik al 5 cent teveel...

FilmMaster

Avatar

1ster? Kan me het niet voorstellen.

Kayton

Avatar

1 ster? Dat is wel erg weinig.Ik wist dat dit niet de beste film zou worden maar zo slecht had ik ook niet gedacht. Maar ik ga hem heel erg binnenkort wel zelf eens zien.

WalterHWhite

Avatar

De manier van schrijven van deze recensie is nog het meest dramatisch, wat een niveau zeg... :X O+

dawgrule

Avatar

Ik ben van mening dat je wel iets minder streng had mogen zijn bij het geven van deze recensie. Het is een film voor/van Nickelodeon, gebaseerd op een kinderserie, met een kinderlijk simpel verhaal. Boeven tegen de helden. Kortom het is voor kinderen. Ik heb de film nog niet gezien maar ik heb begrepen dat de film wel deels het gevoel van vroeger terug brengt. De interactie tussen de schildpadden is als van ouds. Ik begrijp wel dat de mensen eromheen (lees; Megan Fox) gewoon irritant zijn.

Ik ga de film binnenkort zien met zeer lage verwachtingen en met het idee in m'n achterhoofd dat het voor kinderen is. Ik hoop een stukje sentiment terug te kunnen halen als ik de verwachtingen niet te hoog leg.

to be continued...

WalterHWhite

Avatar

Brein8998 "De recensies van nu.nl kloppen voor geen meter."


Maar zijn in ieder geval wel van een hoger niveau >Smiley face

eppy

Avatar

Ik vind het ook een beetje kort door de bocht, deze recensie. Het is zowiezo op een jonger publiek gericht en gemaakt door Nickolodeon.
En heb van de anderen gehoord dat zij 100% verrast waren.

Mark

Avatar

Vond de film nog geeneens zo slecht, blijkbaar heb ik geen smaak Smiley face

JamesBond

Avatar

WalterHWhite "De manier van schrijven van deze recensie is nog het meest dramatisch, wat een niveau zeg... :X O+"


Ik heb toch het idee dat de waardering die aan de film wordt gegeven door de recensent onderbouwd is, dus in die zin valt er niks te zeggen over het niveau... En "de manier van schrijven", tja, als die persoon een intense hekel heeft aan deze film, dan heeft hij volgens mij al het recht om dat duidelijk te maken. Ergens moet je hem daar dankbaar voor zijn, aangezien je nu met een gerust hart weer Blue Sky kunt gaan maken en deze film negeren :D

Ereptile

Avatar

Wat een recensie om te lezen zeg haha :P Mjah ondanks dat het misschien in samenwerking met Nickelodeon is gemaakt, had deze film toch wel de grens kunnen leggen tussen kinderlijke en volwassen humor? Zodat de film zowel de huidige jeugd, als de jeugd van de jaren 90 aanspreekt.

Maar goed vanaf het begin af aan, met het ontwerp van de Turtles, is er kritiek geweest op deze film. En deze film hoef ik dus ook niet te zien. Over 10 jaar misschien weer een reboot...

rjnacken

Avatar

FT "...natgekamde haartjes en een bakje paprikachips"

Hmm.. toevallig een fan van Nico Dijkshoorn?

chakib82

Avatar

Nou ik heb de film al gezien en de film krijgt van mij 3 sterren.
De film is gemaakt in de lijn van Transformers.
De film is wat grappig maar is simpel gehouden voor de jeugdige kijkers daar draait het om.
Shredder lijkt verdacht veel op the samurai uit de wolverine 2013

Redelijk gescoord in de VS en in 2016 de sequel.

benjamin

Avatar

dawgrule "Ik ben van mening dat je wel iets minder streng had mogen zijn bij het geven van deze recensie. Het is een film voor/van Nickelodeon, gebaseerd op een kinderserie, met een kinderlijk simpel verhaal. Boeven tegen de helden. Kortom het is voor kinderen. "


Dat is toch echt wel een lui excuus, 'maar het is voor kinderen' - alsof dat plots betekent dat geen enkele moeite meer moet gedaan worden. Films als How To Train Your Dragon kunnen anders toch bewijzen dat het mogelijk is ook jongere doelgroepen aan te spreken mét enige kwaliteit.

Scheerzeep

Avatar

Waarom krijgt deze film ook al weer überhaupt een ster? Ik bedoel... ik lees eigenlijk niets positiefs?

aspers

Avatar

Practige recensie! De ergernis druipt er vanaf. :D
Waarschijnlijk al geschreven tijdens het zien van de film!? ;)

dawgrule

Avatar

benjamin "Dat is toch echt wel een lui excuus, 'maar het is voor kinderen' - alsof dat plots betekent dat geen enkele moeite meer moet gedaan worden. Films als How To Train Your Dragon kunnen anders toch bewijzen dat het mogelijk is ook jongere doelgroepen aan te spreken mét enige kwaliteit."



Lui excuus? Als ik de recensie mag geloven is de beoordeling deels zo laag omdat het zo kinderlijk overkomt... En tóch wordt de film daarom afgerekend. Ik oordeel puur vanuit deze recensie, nogmaals; ik heb de film nog niet gezien.
De toon van de [strike]recensie[/strike] Afbrander valt me ook wat tegen. Zelf in de algemene uitleg van het verhaal komt de irritatie/ergernis van de schrijver naar boven. Ik bedoel wat voor toegevoegde waarde heeft de zin "een plastisch opgekalefaterde Megan Fox" Ik heb het idee dat de schrijver óf een Bay-hater is óf verkeerde verwachtingen had van deze film...


Als je je irriteert snap ik tevens wel dat je niet meer kunt lachen om de humoristische dialogen. Maar Megan Fox is gewoon leuk om naar te kijken en het is een film met een enorm budget. In de trailer zal de scene in de sneeuw er best wel tof uit. Het grootste nadeel is dat de film teveel generaties tegelijk wil aanspreken. Waardoor geen enkele generatie de volledige voldoening krijgt.

SunChaser

Avatar

Met 4 miljard dollar alleen al aan de kassa, dvd en verhuur en tv en merchandise niet meegerekend heeft Bay transformers niet echt ommzeep geholpen lijkt me

Paranoid

Avatar

Wat een vreselijk slecht geschreven recensie zeg. Werkelijk waardeloos slecht beargumenteerd. Heeft Bay nog een jeugdherinnering om zeep geholpen? Ach, mannetje toch. Dan heb je vast The Secret of the Ooze en Turtles in Time niet gezien. En als je die twee niet hebt gezien, dan ben je vast geen grote fan en zal deze film ook niet zo veel uitmaken. Ik ben absoluut geen fan van Bay, maar zelfs ik word onderhand ziek van het constante "Michael Bay raped my childhood" gezeik. Ik zie ook niet wat "plastisch opgekalefaterde" toevoegt, net als andere verkleinwoorden. Als het acht jarige jongetje met de natte haaryjes extra lang opblijft om TMHT te zien, en hij schaterlacht bij het zien van de hip hop sessie, dan hebben de makers dus iets goed gedaan. Ik heb echt het idee dat reviews, niet alleen deze, de film compleet afzeiken alleen omdat Bay en Fox ermee te maken hebben. Een film afzeiken is prima, maar beargumenteer het dan tenminste. Dat is nou wat deze recensie niet, of slecht, doet.

Frietgezicht

Avatar

Helaas is de kinderlijke simpelheid ook doorgevoerd in de personages en de humor waarmee ze het publiek aan het lachen moeten zien te krijgen. De Turtles houden van pizza: houd ze een negenennegentigkazenvariant onder hun neus en ze verklappen zelfs hun grote geheim. Wachtend in de lift beginnen ze een hiphopsessie. Het jongetje van acht moet er wellicht om schaterlachen, maar een volwassen bioscooppubliek is waarschijnlijk vroegtijdig op zoek naar zijn jas of - schande! - zijn mobieltje.


Grappig dit stukje want ik lees(en hoor op youtube) juist in veel reviews dat de Turtles prima zijn alleen ze spelen helaas in een slechte film.
De Turtles zijn prima gemaakt(je kan moeilijk karakters a la Ceasar verwachten) en vooral de lift-scene is leuk en past bij hun karakters.
Dit is het tegenovergestelde. Ik heb volgens mij alleen maar negatieve reviews gezien(niet zo negatief als deze) maar de Turtles zelf komen er overal wel goed uit.

Is geen commentaar op de review want moet de film nog kijken maar wel opvallend want als de Turtles zelf geslaagd zijn kan een vervolg altijd een stuk beter als het verhaal en badguys gewoon beter zijn.

Chrischzz

Avatar

SunChaser "Met 4 miljard dollar alleen al aan de kassa, dvd en verhuur en tv en merchandise niet meegerekend heeft Bay transformers niet echt ommzeep geholpen lijkt me"


Financieel gezien niet nee..
Maar dara is dan ook alles mee gezegd..

r3b00t

Avatar

Wat een dubieuze recensie. Had de schrijver niet gewoon een slecht humeur? Toen ik in de bios zat moest heel de zaal continue lachen om de grappen en was er geklap bij enkele herkenbare momenten uit de tekenfilm series van vroeger. Zeker geen 5 sterren, maar prima vermaak. 6.5/10

daniel12345

Avatar

Ik ben het totaal niet eens met de recensie van Film Totaal. Zelf heb ik de film 8 augustus al in de voorpremiere gezien, en ik was aangenaam verrast. Ik was vroeger (en eigenlijk nog steeds) echt een Turtle fan, en had daarom ook erg veel zin in deze film. Nadeel was wel dat ik al heel veel over de film heb gelezen en gezien, voordat ik de film in de bios zag.

De vier turtles zagen er tof uit, zo hebben ze allemaal hun eigen karaktereigenschappen en trekjes, die ik allemaal herken uit de tekenfilm. Met Schredder ben ik ook erg blij, hij wordt hier vergeleken met de Samoerai ui The Wolverine. Dat vind ik niet, ik vergelijk hem meer met de Super Schredder uit de tweede Turtle film. Helaas vecht hij in die film niet. Dat is in de nieuwe film wel anders... Wat zagen de vecht scenes met Schredder er tof uit. Ook de vecht scenes van de Turtles vond ik tof en origineel.

April O'Neil had van mij wel wat minder in beeld gemogen. Helaas is het verhaal van deze film rondom haar personage gebouwd. Daardoor krijgen de hoofdpersonages wat minder screentijd, maar nog steeds genoeg. Het is een eerste film van mogelijk een lange serie. En er moet wat worden opgebouwd.

De recensie heeft het over meer screentijd voor Whoopi Goldberg.... Die had er van mij uit gemogen. Splinter is mij wel wat tegengevallen, de eerste keer dat ik hem in vol ornaat in beeld zag schrok ik ff. Die lange snorharen en kop passen totaal niet bij de splinter zoals deze moet zijn in de tekenfilm en vooral de 3 eerdere Turtle films. Ook met William Fichtner is verder niets gedaan, ook al begint deze rol veelbelovend.

Al dat gedram over dat de film is gemaakt voor kinderen vind ik ook onzin. Deze film is juist voor een wat breder publiek. De Turtles hebben er nog nooit zo 'ruig' en realistisch uitgezien. Natuurlijk is deze film voor 12 jaar en ouder, dat moet ook. Ik denk dat 4 moordende turtles waarbij het bloed in het rond vliegt de film pas echt om zeep zou helpen omdat het dan een hele andere film zou worden.

De humor was ook wel in orde vond ik. Niet te overdreven, en de juiste turtles zeiden de juiste dingen. Ook de eigen toevoegingen waren leuk bedacht. Donatello met zijn uitschuifbare 'Bo' en brilletje, en Michelangelo met zijn skateboard. Dat de Turtles onder het vechten van alles roepen en zeggen, is juist exact hetzelfde als in de tekenfilm en de serie's, en hoort bij hen, geweldig....

Al met al, er is aan de verwachtingen van de fans voldaan. En zelfs zijn er nieuwe verhaallijnen en kleine veranderingen/verhaallijntjes aan toegevoegd die wel leuk zijn.

Volgende week ga ik nog een keer naar de IMAX voorstelling... Cowabanga

Arteron

Avatar

Chrischzz "Financieel gezien niet nee..
Maar dara is dan ook alles mee gezegd.."


En toch... De fans waren ook ontevreden over Transformers 2 en 3 en toch gaan ze allemaal weer naar 4... Valt dan toch mee lijkt me...

Chrischzz

Avatar

Arteron "En toch... De fans waren ook ontevreden over Transformers 2 en 3 en toch gaan ze allemaal weer naar 4... Valt dan toch mee lijkt me..."


Omdat je stiekum toch hoopt dat het beter wordt..
Omdat 3 toch wel iets beter was dan 2.

Ik had trouwens helemaal geen plannen om 4 in de bios te bekijken.. Tot wat vrienden vroegen of we toch een avondje bios konden doen.. Dan wil je ook weer geen spelbreker worden..

Helaas..


Gelukkig heb ik me wel weer uitermate vermaakt met Guardians.. die 2 uur was stukken beter en leuker dan de afgelopen 7 uur Transformers..

Mellie

Avatar

Recensie "Na Transformers helpt Bay samen met regisseur Jonathan Liebesman wederom een jeugdherinnering om zeep.
"


Wil je je jeugdherinnering echt om zeep helpen? Kijk dan de orginele tekenfilmserie eens op Youtube! Wat een slecht verhaal die serie!

Begrijp me niet verkeerd! Ik was helemaal gek van de serie. Laatst echter uit nostalgie weer een keer de serie bekeken, en dat had ik gewoon niet moeten doen! Mijn herinnering was beter!

FilmPegasus

Avatar

Ik heb de film nog niet gezien, maar ben wel een liefhebber van Michael Bay. Een regisseur die ten onrechte wordt afgeschoten, terwijl hij in zijn genre een sterke regisseur is. Ik hou van de Transformers-franchise en ik betwijfel dus of deze Ninja Turtles voor mij zo slecht is als de recensie doet uitschijnen. Ben benieuwd.

benjamin

Avatar

dawgrule "Lui excuus? Als ik de recensie mag geloven is de beoordeling deels zo laag omdat het zo kinderlijk overkomt... En tóch wordt de film daarom afgerekend. "


Het is in het algemeen vaak gebruikt als lui excuus dat het 'voor kinderen' is - alsof het dan niet goed zou moeten zijn - maar in dit geval heb je het dus meer over de recensie zelf wat inhoudt dat ik je eerste post wat verkeerd geïnterpreteerd had.

Nu, ergens snap ik je punt dat een film voor kinderen kinderlijker mag zijn, maar aan de andere kant krijg ik soms de indruk dat men hier ook 'te kinderachtig' kan bedoelen als zo'n geval waarbij de doelgroep niet al te serieus wordt genomen. En dat terwijl Disney en Dreamworks toch vaker iets maken dat helemaal af is en niet doet alsof het publiek te dom is.

Paranoid "Ik heb echt het idee dat reviews, niet alleen deze, de film compleet afzeiken alleen omdat Bay en Fox ermee te maken hebben. "


Dat lees je wel vaker, maar ik zie hier toch argumenten (personages, actie, verhaal en humor worden even aangehaald) die maken dat een film niet te geslaagd is. En als iedereen enkel Bay bevooroordeelt en z'n films niet de oorzaak maar het slachtoffer zijn, waarvan zou die 'haat' dan komen.

SunChaser

Avatar

Chrischzz "Financieel gezien niet nee..
Maar dara is dan ook alles mee gezegd.."


De cijfers zeggen dat Bay t goed heeft gedaan. Anders was T1 geflopt en de rest niet gemaakt . Fans willen t zien, hardcore fanboys hebben altijd wat te zeuren

Barbossas

Avatar

1 ster vind ik wel erg weinig hoor. Het is geen hoogvlieger, maar verdiend wel een ster meer. En je moet er ook rekening mee houden dat de humor net als in de serie wat kinderachtig is omdat het ook Teenage turtles zijn.

twisted

Avatar

Vind de recensie ook een beetje over the top...
Had kaartjes gewonnen om hem vorige week in Amsterdam (IMAX) te zien. Als een mega Turtle fan, en mijn zoon nu ook weer, moet ik zeggen dat ze echt inspelen op de huidige generatie jeugd. Als ik mijn zoon de turtles laat zien uit de jaren 80/90 inclusief de films, snapt hij niet dat ik dat ooit "gaaf" vond. Op zo'n moment merk je dat de lat heel anders ligt als in mijn jeugd.
Al met al, vind ik deze film absoluut geen flop, heb enorm genoten, grafisch is het een spectakel en ze hebben de Turtles de persoonlijkheid gegeven waar ze bekend om staan. Laat deel twee maar snel komen, want dit was gewoon nostalgisch vermaak in een nieuw jasje.

Ed Crane

Avatar

Mark "Vond de film nog geeneens zo slecht, blijkbaar heb ik geen smaak Smiley face"


Nee, jij hebt'm een 10/10 gegeven.

Ed Crane

Avatar

dawgrule "Ik ben van mening dat je wel iets minder streng had mogen zijn bij het geven van deze recensie. Het is een film voor/van Nickelodeon, gebaseerd op een kinderserie, met een kinderlijk simpel verhaal. Boeven tegen de helden. Kortom het is voor kinderen. Ik heb de film nog niet gezien maar ik heb begrepen dat de film wel deels het gevoel van vroeger terug brengt."


Dat de film hoofdzakelijk voor kinderen zou zijn, zoals velen hier zeggen, is natuurlijk geen excuus. Er is een verschil tussen 'voor kinderen' en 'kinderachtig'. Die eerste film uit 1990 was ook grotendeels voor kinderen, maar die was niet kinderachtig. Die film had een echt verhaal, emotie en echte personages. Deze film lijkt dat volledig te missen.

Daarnaast is de film niet puur voor kinderen, anders zou deze niet het grote budget hebben gekregen. Zo'n budget laat zien dat men mikt op meerdere doelgroepen. Ook op de doelgroep oudere tieners en volwassenen die genoegen nemen met een kinderachtige film.

WeaponX

Avatar

Ik vond de trailer er best wel slecht en kinderachtig uitzien maar 1 ster is nou ook wel heel laag. Het zal niet mijn type film zijn maar het lijkt me toch wel leuk zondagmiddag vermaak. Ben overigens wel blij dat Guardians zo goed is ontvangen, als het zo'n recensie kreeg als dit dan was ik als Marvel fan in een hoekje gaan zitten janken haha.

Ed Crane

Avatar

WalterHWhite "De manier van schrijven van deze recensie is nog het meest dramatisch, wat een niveau zeg... :X O+"


Nee, dat heet een 'polemiek'. Dat is gewoon een bepaalde, bekende, geaccepteerde vorm van recenseren en ik vind het heerlijk dat Film Totaal dat ook heel af en toe doet als een film echt slecht is.

Ed Crane

Avatar

Paranoid "Dan heb je vast The Secret of the Ooze en Turtles in Time niet gezien."


De reden dat hij Turtles In Time niet gezien heeft is denk ik vooral omdat dat geen film is, maar een videogame.

Ed Crane

Avatar

dawgrule "Ik bedoel wat voor toegevoegde waarde heeft de zin "een plastisch opgekalefaterde Megan Fox" Ik heb het idee dat de schrijver óf een Bay-hater is óf verkeerde verwachtingen had van deze film... "


Of misschien vindt hij Megan Fox plastisch opgekalefaterd. Wat ook zo is.

Ed Crane

Avatar

dawgrule "Als je je irriteert snap ik tevens wel dat je niet meer kunt lachen om de humoristische dialogen. Maar Megan Fox is gewoon leuk om naar te kijken en het is een film met een enorm budget. In de trailer zal de scene in de sneeuw er best wel tof uit."


Ik weet dat je de film (ongezien) probeert te verdedigen, maar zelfs met je eigen woorden klinkt het nog gewoon als een enorme butfilm :+

sickboy1984

Avatar

Ik heb de film gezien en qua oordeel met ik het helemaal eens met deze recensie. Maar god, wat is dit slecht geschreven zeg.

Frietgezicht

Avatar

Ed Crane geniet hiervan hoor hahaha :+

YOLO

Avatar

Ed Crane "De reden dat hij Turtles In Time niet gezien heeft is denk ik vooral omdat dat geen film is, maar een videogame."

Klein weetje. Teenage Mutant Ninja Turtles III werd/word onterecht Turtles In Time genoemd. Dat had te maken met de tagline van Teenage Mutant Ninja Turtles III. The Turtles are back....in time.

Blockbuster

Avatar

Slechtste Michael Bay productie ooit? Of kent iedereen nóg slechtere?

The Island? Pain & Gain? :D Ik vind de Nightmare On Elm Street een ongelooflijke draak.

Ninja Turtles lijkt me wel leuk. Kan toch nooit slechte zijn dan die andere delen. Deel 1 was best leuk, plus een redelijk succes. Alleen TMNT was prut.

Ed Crane

Avatar

Frietgezicht "Ed Crane geniet hiervan hoor hahaha :+"


Ach, even achterstallig onderhoud. Maar ik had het beter allemaal in één bericht kunnen zetten, geef ik toe :+

iza

Avatar

Zijn schildpadden en hun sensei zien er lachwekkend beroerd uit. Hetzelfde gaat op voor de schurk Shredder, die zo lijkt te zijn weggelopen uit een slecht videospel.

Terwijl ik toch moest lachen dacht ik: 'Gelukkig.. bedankt voor deze recensie!'

Het plan van NuttSacks om nog rijker te worden dankzij een geneesmiddel nadat hij iedereen geïnfecteerd heeft is naar mijn mening een verhaallijn die vrijwel iedereen vaker in films/games/boeken heeft gezien? Toch hoor je daar niemand over.

De vader van April is een wetenschapper die gespecialiseerd is in de ontwikkeling van een mens overstijgend wonder middel en zijn baas probeert te profiteren van zijn ontwikkelingen. Waar hebben we dat recentelijk nog eerder gezien?

Tevens niks gelezen over het uitermate belachelijke Armor / wapenpak van Shredder wiens uiterlijk verdacht veel lijkt op iets soortgelijks wat we niet lang geleden in The Wolverine zagen? Tevens vind niemand die 100 messen aan zijn armen ontiegelijk belachelijk? - scissorhands bullsh!t! (wat heeft dat nou te maken met een Ninja / Shadow Warrior?)

De kritiek die ik voel jegens Splinter in deze nieuwe film lijkt eindeloos en om jullie niet langer lastig te vallen kijk ik gewoon dit nog een keer

Tatanka

Avatar

Dat het een slechte film is vind ik prima, maar de recensie is helemaal om te huilen.
Slechte teksten zonder goed onderbouwde argumenten. Gewoon een filmpje afzeiken. Ben je vroeger gepest op school omdat je van de Turtles hield? Slechte kopie van een tekst van Dijkshoorn. Bah.

nick84

Avatar

Helemaal eens met Tatanka. Dat het misschien geen goeie film oke kan best. ik heb geen idee, nog niet gezien. Maar 1 ster?? Dat slaat helemaal nergens op. O+

Frietgezicht

Avatar

Recensent Arjan Welles verstopt zich in een riool volgens het laatste nieuws.

YOLO

Avatar

Brein8998 "De recensies van nu.nl kloppen voor geen meter."

Is ook niet gebeurd op feiten, maar op meningen. :P Dus wat jij schrijft klopt niet :E

Pedrobear

Avatar

Ik heb de film gezien en ik heb me wel vermaakt... natuurlijk ging ik niet naar de film voor het verhaal, WIE WEL?? entertainment, dat zat er zeker in... enige minpunt is dat ze wel moesten letten op hun taalgebruik omdat er ook kinderen meekijken.. maar het was zeker wel lachen.

Zolang je je kan vermaken vind ik elke film wel top.

Frietgezicht

Avatar

Pedrobear " enige minpunt is dat ze wel moesten letten op hun taalgebruik omdat er ook kinderen meekijken.."


Kom jij uit een Christelijk dorpje?Film is vanaf 12 jaar dus als ze dan niet tegen wat grof taalgebruik kunnen(en zo grof zal het niet zijn uberhaubt)
En als kids jonger dan 12 jaar gaan is dat dan niet het probleem van de makers van deze film natuurlijk.

Pedrobear

Avatar

Frietgezicht "Kom jij uit een Christelijk dorpje?Film is vanaf 12 jaar dus als ze dan niet tegen wat grof taalgebruik kunnen(en zo grof zal het niet zijn uberhaubt)
En als kids jonger dan 12 jaar gaan is dat dan niet het probleem van de makers van deze film natuurlijk."


van mij mocht het zelfs groffer, maar zij hadden jammergenoeg het lef niet om dat te doen... en enige reden dat ik kan opnoemen is dus kinderen..

Hancock

Avatar

Tatanka "Dat het een slechte film is vind ik prima, maar de recensie is helemaal om te huilen.
Slechte teksten zonder goed onderbouwde argumenten. Gewoon een filmpje afzeiken. Ben je vroeger gepest op school omdat je van de Turtles hield? Slechte kopie van een tekst van Dijkshoorn. Bah."


Ja met jou ben ik het eens!

Heb 'm ook met me zoontje gezien en vond 'm zeker wel vermakelijk maar dan wel op kinderniv .
Me zoontje vond de film trouwens VET!
Dus een geslaagde film .

Frietgezicht

Avatar

Pedrobear "van mij mocht het zelfs groffer, maar zij hadden jammergenoeg het lef niet om dat te doen... en enige reden dat ik kan opnoemen is dus kinderen.."


Oh zo,dan begreep ik je verkeerd!

Havoc

Avatar

Wat een enorm slechte review dit. Een beetje mee laten slepen in de anti-Bay-hype? Turtles die alles doen voor pizza en dansen in een lift om tijd door te komen is een slecht ding? Nee, dit zijn de turtles. Het zou slecht zijn als het niet zo was. Dat kinderen hier vooral van genieten is ook niet raar, het is veelal een film voor kinderen. Ik, als 28 jarige die opgegroeid is met de tekenfilmserie, de comics en de andere films, heb erg genoten van deze film. Maar deze review? Waardeloos. Ik had meer verwacht van Filmtotaal.

benjamin

Avatar

Vind nu eerlijk gezegd niks mis met de review: zoals ik het lees wordt er kritiek gegeven op de zwakke actie, flauwe humor en weinig overtuigende personages en verhaal - wat wil je nog meer.

YOLO

Avatar

Havoc "Wat een enorm slechte review dit. Een beetje mee laten slepen in de anti-Bay-hype? Turtles die alles doen voor pizza en dansen in een lift om tijd door te komen is een slecht ding? Nee, dit zijn de turtles. Het zou slecht zijn als het niet zo was. Dat kinderen hier vooral van genieten is ook niet raar, het is veelal een film voor kinderen. Ik, als 28 jarige die opgegroeid is met de tekenfilmserie, de comics en de andere films, heb erg genoten van deze film. Maar deze review? Waardeloos. Ik had meer verwacht van Filmtotaal."
Aangezien jij genoten hebt van de film vind je uiteraard deze review slecht. Dat is gewoon logisch.

In feite is het onzin om te vertellen/schrijven dat een review slecht is. Een review is gebaseerd op diens mening. En die kan nooit goed of slecht zijn, want er zit geen objectiviteit in.

Havoc

Avatar

YOLO "Aangezien jij genoten hebt van de film vind je uiteraard deze review slecht. Dat is gewoon logisch.

In feite is het onzin om te vertellen/schrijven dat een review slecht is. Een review is gebaseerd op diens mening. En die kan nooit goed of slecht zijn, want er zit geen objectiviteit in."


Als een review over Turtles mij zegt dat het niet goed is dat er een komische scene tussen Mikey en een pizza in zit, is duidelijk de verkeerde recensent op de film gezet.

YOLO

Avatar

Havoc "Als een review over Turtles mij zegt dat het niet goed is dat er een komische scene tussen Mikey en een pizza in zit, is duidelijk de verkeerde recensent op de film gezet."
Nou nee. Want komedie is iets persoonlijks.

JamesBond

Avatar

Havoc "Dat kinderen hier vooral van genieten is ook niet raar, het is veelal een film voor kinderen."


En dan toch 12+ Beetje vreemd lijkt me... Alle eerdere films waren namelijk gekeurd voor Alle Leeftijden (of 6+), dus ik heb eerder het idee dat Bay een mislukte poging heeft gedaan om deze film wat meer te maken gericht op jongeren.

En waarom komt iedereen met het slappe argument "het is vooral voor kinderen"? Ja, kan wel zo zijn, maar dat betekent toch niet dat we onze blik op de film moeten aanpassen naar die van een kind? 'The LEGO Movie', 'Frozen' en 'How To Train Your Dragon 2' zijn ook allemaal gemaakt voor kinderen, maar daar kunnen volwassenen ook van genieten. Dus als iemand mij kan uitleggen wat het grote verschil is tussen een goede animatiefilm waar volwassenen ook van kunnen genieten en dit soort prut die volwassenen die met de turtles zijn opgegroeid bagger vinden, dan heb ik niks gezegd...

C1000-Manneke

Avatar

Deze recensie neem ik dus echt niet serieus. De recensent was al bevooroordeeld door slechte berichten op internet, denk ik. En ja, dan ga je er ook met een negatief gevoel heen. En dan ligt zo'n recensie voor de hand. Ik ben er vanavond geweest, en moet zeggen het is een vermakelijke film. Het zag er allemaal goed uit. Kan me wel vinden in de kritiek over o.a. Shredder. Die ziet er een beetje 'te' badass uit. Had wel wat minder gemogen. Ook vind ik Megan Fox voor de rol van April O'Neil niet de beste keus. De muziek vond ik super goed. En de humor was zeker leuk. Om de scene in de lift (degene die de film hebben gezien weet wat ik bedoel) moest de zaal erg lachen. Ik zou de film 3 sterren geven van de 5. Want het verhaal was inderdaad vrij simpel.

Frietgezicht

Avatar

YOLO "Nou nee. Want komedie is iets persoonlijks."


Waarom reageer je op mensen die de recensie afkraken?Laat de recensent zelf reageren maar ga niet het vuile werk opknappen als een slijmende butler. sssstttt

benjamin

Avatar

C1000-Manneke "Deze recensie neem ik dus echt niet serieus. De recensent was al bevooroordeeld door slechte berichten op internet, denk ik. En ja, dan ga je er ook met een negatief gevoel heen. En dan ligt zo'n recensie voor de hand. "


Of je zou ook ermee kunnen leren leven dat er andere meningen zijn in plaats van een smoesje te verzinnen waardoor die niet serieus te nemen zijn.

Havoc

Avatar

YOLO "Nou nee. Want komedie is iets persoonlijks."

Dan snap je dus niet wat Turtles is. Easy as that.

benjamin

Avatar

Havoc "Dan snap je dus niet wat Turtles is. Easy as that."


Een film als deze moet op zichzelf staan, dus ook mensen die niet eerst uren research gedaan hebben mogen een mening vormen.

asseldm

Avatar

Stel azijnzeikers!
BEST MOVIE EVER!

Havoc

Avatar

benjamin "Een film als deze moet op zichzelf staan, dus ook mensen die niet eerst uren research gedaan hebben mogen een mening vormen."

Je begrijpt totaal niet wat ik bedoel. Pizza + Turtles is als Luke Skywalker + Lichtzwaard. Dat hoort bij elkaar.

benjamin

Avatar

Havoc "Je begrijpt totaal niet wat ik bedoel. Pizza + Turtles is als Luke Skywalker + Lichtzwaard. Dat hoort bij elkaar."


En dan? Dat betekent toch niet dat iemand die dat (of in dit geval de uitwerking ervan in de film) niet goed vindt, daar geen recht toe heeft.

Vrankenstein

Avatar

Als kind was ik een te gekke fan van the turtles, deze moet ik hoe dan ook zien :P wel enorm jammer dat hij in België pas 15 oktober in de zalen komt... Overigens moet ik de grote meerderheid hier bijtreden, wat een beroerde recensie zeg! & dat zeg ik zeker niet omdat ik fan vd reeks ben.

Hogader

Avatar

Aan de recensie te lezen heeft de recensent deze al getyped voor de film in productie was en achteraf een paar verhaal dingen genoemd.

Deze recensie verdiend duidelijk maar 1 ster, alhoewel dat nog vrij hoog is. Niet omdat ik het niet eens ben met de mening van deze recensent (dat zou immers onlogisch zijn), maar simpelweg omdat aan alles te lezen valt dat de recensent persoonlijke frustraties jegens oa Bay en Fox de recensie laat bepalen.

benjamin

Avatar

Hogader "Deze recensie verdiend duidelijk maar 1 ster, alhoewel dat nog vrij hoog is. Niet omdat ik het niet eens ben met de mening van deze recensent (dat zou immers onlogisch zijn), maar simpelweg omdat aan alles te lezen valt dat de recensent persoonlijke frustraties jegens oa Bay en Fox de recensie laat bepalen."


Als je echt wil, zal je altijd lezen wat je wil lezen blijkbaar - waarom krijgt regisseur Liebesman dan hier duidelijk kritiek en wordt de kritiek die Bay kreeg over het simpelweg Ninja Turtles noemen afgedaan als iets belachelijk.

Zwartepietisfout

Avatar

Ik vond het eigenlijk best wel een vermakelijke film! Had het niet verwacht omdat Michael Bay zijn invloed hierin had. Ik ben niet zo'n fan zijn Transformers films, vandaar. Maar van mij mag deel 2 komen!

marcjeb

Avatar

De recensie is echt niet te pruimen, wat een fouten en slechte onderbouwing. Deze film deed mijn jeugd met de turtles in ieder geval weer opbloeien. De film was een en al vermaak en de humor was goed !! Blij dat er een vervolg op komt !

Ninja Turtles

acties