Algemeen

Pixars 'Toy Story 4' blijft 'Child's Play' met speels gemak de baas

X-Men: Dark Phoenix en Men in Black: International zijn dikke zomerflops.

Beste filmliefhebber,

Wij zien dat je een adblocker gebruikt. Dit vinden wij jammer, want FilmTotaal is dankzij onze advertenties gratis toegankelijk. Graag willen we je vragen een uitzondering te maken voor FilmTotaal. Hoe je dat moet doen lees je hier.

M.v.g FilmTotaal

door Bram de Groot om 21:15 in Algemeen
Pixars Toy Story 4 staat aan kop van de Noord-Amerikaanse box office met een mooie $118,0 miljoen. Het is de derde (Disney) film die in 2019 boven de $100 miljoen opent in de States. Wereldwijd staat de vierde Toy Story op een prima $238,0 miljoen.

De start met $118,0 miljoen is de op twee na hoogste opening van een Pixar-film. Finding Dory noteerde in 2016 een betere $135,1 miljoen en verleden jaar kwam Incredibles 2 uit op een waanzinnige $182,7 miljoen. De opening is net iets hoger dan de start van Toy Story 3 die in 2010 in première ging met $110,3 miljoen.


Het $10 miljoen kostende, nog redelijk netjes ontvangen Child's Play startte in de States met $14,1 miljoen. De wereldwijde score is nog niet bekend. Verder is opvallend dat Aladdin het financieel enorm goed doet. Dit weekend werd er wereldwijd nog eens $90 miljoen opgehaald. De blockbusters Men in Black: International en X-Men: Dark Phoenix kakten fors in wat betreft omzet.

Noord-Amerikaanse Box Office Top 10

Productiebudgetten zijn niet altijd officieel. Van de opbrengsten vloeit gemiddeld 55% terug naar de filmstudio. Onderstaande cijfers komen van Box Office Mojo.

1. (N) Toy Story 4 - $118.000.000 [week 1]
Totaal VS:
$118.000.000
Wereldwijd:
$238.000.000
Budget:
$175-200 miljoen
Release NL:
Woensdag


2. (N) Child's Play - $14.055.540 [week 1]
Totaal VS:
$14.055.540
Wereldwijd:
$14.055.540
Budget:
$10 miljoen
Release NL:
Draait | 3.5 ster


3. (3) Aladdin - $12.200.000 [week 5]
Totaal VS:
$287.510.128
Wereldwijd:
$810.110.128
Budget:
$183 miljoen
Release NL:
Draait | 2.5 ster


4. (1) Men in Black: International - $10.750.000 [week 2]
Totaal VS:
$52.689.654
Wereldwijd:
$182.089.654
Budget:
$110 miljoen
Release NL:
Draait | 1.5 ster


5. (2) The Secret Life of Pets 2 - $10.290.000 [week 3]
Totaal VS:
$117.583.535
Wereldwijd:
$194.683.535
Budget:
$80 miljoen
Release NL:
17.07.2019


6. (5) Rocketman - $5.650.000 [week 4]
Totaal VS:
$77.328.389
Wereldwijd:
$153.428.389
Budget:
$40 miljoen
Release NL:
Draait | 3.5 ster


7. (8) John Wick: Chapter 3 - Parabellum - $4.075.000 [week 6]
Totaal VS:
$156.067.424
Wereldwijd:
$289.167.424
Budget:
$55 miljoen
Release NL:
Draait | 4 sterren


8. (7) Godzilla: King of the Monsters - $3.700.000 [week 4]
Totaal VS:
$102.345.637
Wereldwijd:
$349.945.637
Budget:
$170 miljoen
Release NL:
Draait | 2 sterren


9. (4) X-Men: Dark Phoenix - $3.600.000 [week 3]
Totaal VS:
$60.159.311
Wereldwijd:
$232.959.311
Budget:
$200 miljoen
Release NL:
Draait | 2.5 ster


10. (6) Shaft - $3.555.000 [week 2]
Totaal VS:
$15.941.394
Wereldwijd:
$15.941.394
Budget:
$30-35 miljoen
Release NL:
Netflix | 28-06-19



12 Reacties

account_circleLog in of registreer om mee te praten.

John Wayne

Avatar

Als je ziet hoe slecht X-men, MIB, Godzilla en Shaft presteren mag je toch hopen dat er bij menig studio een alarmbel gaat rinkelen en dat ze gaan inzetten op meer originele producties.

MikeyMo

Avatar

Ja want Toy Story 4, Child's Play, Aladdin en John Wick 3 zijn allemaal originele films

SunChaser

Avatar

Toch apart dat het veel minder opbracht dan ze dachten

Sunspot

Avatar

Die trailers waren niks, van MIB. Nog steeds niet gezien en weet niet of ik het in bios ga zien, hoeft ook niet echt.

Maar ja, als je kijkt naar Smith en Lee Jones, tja, je weet dat het dan goed moet zijn zo een reboot

GreenHornet

Avatar

Ze hebben ook concurrentie van streaming diensten. Mensen moeten keuzen maken kijken liever een original op streamingdienst dan een slecht vervolg.

Frietgezicht

Avatar

@ Wayne, gaat ook gewoon om kwaliteit. Elke film die jij noemt heeft slechte recensies gekregen.
Films met meer kwaliteit zoals John Wick 3 doen het prima.

Mensen kunnen wel een eigen mening vormen maar ik en velen doen dat wel sneller thuis dan in de bios als de recensies slecht zijn.
Net als ik door goede mond- op mondreclame en goede kritieken begonnen ben met series als Chernobyl en When They See Us.

Boer

Avatar

Disney heeft gewoon by far de meest waardevolle IP op dit moment. Andere studio's moeten snel iets nieuws verzinnen, want straks komt een monopolie steeds dichterbij

JIGSAW8

Avatar

@mikeymo maar toy story 4 John wick 3 childs play en alladin zijn teminste wel goeie films dat kun je niet zeggen van xmen Godzilla mib en shaft. de recensies daarvan hebben ook invloed op een deel van t publiek gehad .

MikeyMo

Avatar

@JIGSAW8 Klopt maar het argument van @John Wayne was dat er nu toch wel een alarmbel moet gaan rinkelen bij de studio's om originele content te maken want het recyclen zou niet werken.

Terwijl de hele top 10, op Rocketman na, uit reeds bestaand materiaal bestaat.

En eerlijk is eerlijk: Rocketman kun je ook niet echt origineel noemen. Weer een muzikale biopic en de klassieke muziek van Elton om de oudjes naar de bios te lokken. Het had net zo goed Bohemian Rhapsody 2 kunnen heten ;)

adofmirosch

Avatar

De nieuwe chucky vond ik een hele leuke slasher film Smiley face

Goku32

Avatar

No shit dat is ook niet zo moeilijk om te snappen. Dat toy story bovenaan staat

eltorro

Avatar

Toy story 4 lijkt ook ook geraakt te zijn door de sequel vloek, de film presteert een stuk lager dan de verwachtingen, al gaat de film wel makkelijk uit de kosten komen. Het lijkt me trouwens eerder te komen dat veel films slechter presenteren door de overvolle film zomer/lente. De afgelopen maanden is er ongeveer elke week wel een grote blockbuster uitgekomen. Opvallend genoeg is de echte zomer best wel leeg qua blockbusters, zou dit te maken kunnen hebben met China?

@Boer: Ik denk juist dat dat strijden om het grootste marktaandeel niet goed is voor de films. Bij veel van de Disney films mis ik een eigen smoel of iets bijzonders, het zijn vooral 'oke' films. Ik hoop dat de andere studio's hun film makers meer vrijheid gaan gunnen en zich niet richten op het behouden van hun positie. Het lijkt er bijvoorbeeld op dat WB meer gaat inzetten op films met een lager budget.

nieuwslaatste nieuws

meest populair