Het was een week van veel verandering in de Nederlandse box office, maar slechts twee dingen bleven hetzelfde. Het eerste is Verliefd op Ibiza (2,5 sterren), dat nog altijd op de eerste plek bivakkeert. Romantische stelletjes domineren klaarblijkelijk de box office, ondanks de concurrentie die A Good Day to Die Hard (2 sterren) biedt. Deze film kon niet op tegen het romantische geweld van de Nederlanders in Ibiza. Waar de opbrengst van die eerste film met 11,1% toenam ten opzichte van vorige week, tot 1.117.172 euro, was die van de nieuwste Die Hard slechts 931.690 euro.
De flauwe humor van Wendy van Dijk in Ushi Must Marry (1 ster) bleek goed voor een mooie derde plek, en een totaal van 624.277 euro. De film haalde gemiddeld op de 107 schermen waar deze te zien was 5.834 euro binnen. Datzelfde geldt voor de vierde film op de lijst, en de derde nieuwkomer: Zambezia: De Verborgen Vogelstad (3 sterren). Deze avonturenfilm haalde 423.737 euro binnen in zijn eerste week, en was op 80 schermen goed voor 5.296 euro.
A Haunted House (1,5 sterren) draaide op 39 schermen en wist een mooie 230.066 euro op te brengen, gezien dat geringe aantal schermen. De zevende nieuwkomer, natuurdocumentaire Chimpanzee (2,5 sterren), deed het minder goed (en was op 83 schermen te zien); deze bracht 214.324 euro in het laatje. De tweede continue factor ten opzichte van vorige week is Nijntje de film (3,5 sterren), dat wederom op de tiende plek staat. De opbrengst van deze film steeg met 22,9% ten opzichte van vorige week tot een bedrag van 207.119 euro.
DW | VW | Film | Opbrengst | Totale opbrengst | Schermen | Per scherm | Trailer |
Bekijk hieronder de trailer van de hoogste binnenkomer deze week, A Good Day to Die Hard.