Featured

Marvel onthult toekomstplannen tot 2019

Aankondigingen van Black Panther, Captain Marvel, Avengers 3: Part I & II en veel concept art!

Beste filmliefhebber,

Wij zien dat je een adblocker gebruikt. Dit vinden wij jammer, want FilmTotaal is dankzij onze advertenties gratis toegankelijk. Graag willen we je vragen een uitzondering te maken voor FilmTotaal. Hoe je dat moet doen lees je hier.

M.v.g FilmTotaal

door Jim Pedd op 29.10.2014 om 21:10 in Featured
Nadat Warner Bros. onlangs in een investeerdersmeeting de toekomstplannen van het DC filmuniversum onthulde, kon een reactie van Marvel natuurlijk niet uitblijven. Die kwam vandaag en zoals we gewend zijn van de studio gebeurde dat met veel spektakel. In dit liveblog kun je precies terugvinden hoe dat allemaal gebeurde.

Met veel bombarie maakte Marvel het volledige plan voor Phase 3 bekend. Daarbij werden maar liefst vier films over compleet nieuwe personages aangekondigd. Ook is nu bekend dat Chadwick Boseman de rol van Black Panther mag spelen. Hieronder de complete lijst van films die Marvel tot en met 2019 uitbrengt. De fase gaat uiteraard van start met de film Ant-Man, die in augustus van het volgende jaar in de bioscoop uitkomt.

23 april 2015: Avengers: Age of Ultron
6 augustus 2015: Ant-Man
6 mei 2016: Captain America: Civil War
4 november 2016: Doctor Strange
5 mei 2017: Guardians of the Galaxy 2
28 juli 2017: Thor: Ragnarok
3 november 2017: Black Panther
4 mei 2018: Avengers: Infinity War - Part I
6 juli 2018: Captain Marvel
2 november 2018: Inhumans
3 mei 2019: Avengers: Infinity War - Part II

20:27: Tijd om de blog af te sluiten! We hopen dat jullie ervan genoten hebben en er de komende tijd nog veel te mogen maken. Eén dezer dagen publiceren we nog een overzicht met alle feiten die vandaag bekend zijn geworden. Zodat de boel ook duidelijk wordt, want wat hebben we vandaag een aankondigingen gekregen... Fijne avond nog!

20:18: Scheerzeep vraagt of er in Age of Ultron al gehint wordt naar Captain Marvel en of er iets bekend is over wat er gaat gebeuren met Jeremy Renners Hawkeye. Over beiden is helaas niets over gezegd.

20:08: Mochten jullie nog vragen hebben, stel ze gerust, we blijven de blog nog even updaten.

20:04: Tot slot nog een vraag over Civil War. Feige laat weten dat wereldwijde registratie van supermensen inderdaad een rol gaat spelen en dat er een specifieke gebeurtenis is die leidt tot de registratie van superhelden. Geheime identiteiten vormen daar echter geen integraal deel van, omdat die niet zo belangrijk zijn in de filmuniversumversie van het verhaal.

20:01: Een solofilm voor Black Widow zit er voorlopig niet in. Het personage werkt volgens Feige te goed met de Avengers. Hetzelfde zou gelden voor Hulk.

20:00: Nog iets waar Marvel actief naar kijkt: een film over de Runaways. Feige is groot fan van het scenario dat er ligt, maar zegt dat het nog niet klaar is om verfilmd te worden. Iets voor de verre toekomst dus.

19:59: Easter eggs naar de Inhumans volgen snel, waarschijnlijk al in Age of Ultron. Maar bevestigen wilde Feige het niet. Overigens meldde hij wel dat de Inhumans op die manier opgezet moeten worden voor toekomstige films.

19:56: eentje die we bijna gemist hadden... Een aankondiging over Captain Marvel volgt "vrij snel". Die moet dan een hoofdrolspeler en een regisseur bevatten. Ook over de Inhumans moeten we snel al meer te horen krijgen.

19:54: Goede vraag van Alexanderleveld. Hij vraagt zich af wat de Infinity Gems precies zijn. Daar zijn er zes van, die gecombineerd de gebruiker grote kracht geven. We kennen er een paar in het filmuniversum: de Tesseract (die in Captain America geïntroduceerd werd), de Aether (uit Thor: The Dark World), de Orb (Guardians of the Galaxy) en nog de staf van Loki. Gecombineerd in de Infinity Gauntlet geven de Gems de gebruiker ervan de mogelijkheid te beslissen over het leven en de dood in het universum. In de comics gebruikt slechterik Thanos ze om zo de dood te versieren. En dank aan YOLO voor deze handige video:

19:53: Als vervolgens iemand informeert naar de Spider-Man geruchten, zegt Feige dat die ofwel "helemaal niet" kloppen, of dat het nieuws "nog niet klaar is om aan te kondigen."

19:52: Feige laat ook weten dat Mark Ruffalo's Hulk in alle Avengers-films speelt. Een solofilm behoort nog tot de mogelijkheden, maar daar zegt hij over: "We zullen zien."

19:51: Ook laat Feige weten dat Doctor Strange nog niet gecast is. Anders was dat vandaag aangekondigd. Wel is dus Black Panther aangekondigd. Chadwick Boseman mag die rol spelen en zal al in Captain America: Civil War in kostuum verschijnen. "Hij is een grote speler in Civil War," aldus Feige. Mogelijk neemt hij de rol op zich die Spider-Man in de comics heeft in de Civil War. De Civil War in het filmuniversum verschilt overigens compleet van de comics.

19:50: Iemand vraagt aan Feige wat de plannen na 2019 zien. "Als er meer jaren na 2019 volgen, zijn er meer mogelijkheden," vertelde hij daarop. Feige onthulde ook dat deze presentatie eigenlijk tijdens de Comic-Con plaats had moeten vinden, maar dat niet alles klaar was daarvoor.

19:48: Overigens is er nu een Q&A bezig, die houden we ook in de gaten. Zo de eerste updates, maar we wilden eerst de logo's en concept art voor jullie plaatsen.




19:47: Hieronder de logo's.






















19:39: Zo direct krijgen jullie de logo's en afbeeldingen die al online staan. En uiteraard een compleet overzicht. Interessant is dat Marvel niks heeft laten weten over de casting van Doctor Strange, waarmee het ineens niet meer zo zeker lijkt dat Benedict Cumberbatch die rol heeft.

19:36: En dat waren de aankondigingen van de filmstudio. Ze lieten ook nog wat concept art van Black Panther zien.

19:35: Hieronder een foto van de titels en logo's. Let wel: Serpent Society klopt dus niet..

19:34: Nu weten we ook wie de rol van Black Panther speelt: Chadwick Boseman! De studio kondigt heel wat aan vandaag!

19:33: Neemt Marvel ons toch even in het ootje! Serpent Society is niet echt, want de derde Captain America-film heet gewoon Civil War.

19:32: De beelden tonen Steve Rogers en Tony Stark bij een hutje, waar ze samen hout hakken. Iets heeft het team versalgen en ze voelen zich niet heel lekker. Ze hebben een discussie over de reden achter vechten. "Isn't that why we fight?" vraagt Tony. "So we can win and go home?" Waarop Steve een houtblok kapotmaakt. Hij heeft immers geen thuis.

19:31: Het logo en de infinity gauntlet:

19:30: Deel 1 komt op 4 mei 2018 uit en deel 2 op 3 mei 2019. Op dat gebied heeft Marvel dus goed gekeken naar de plannen van Warner Bros., dat zijn Justice League-film in twee delen splitst. Nu is het de beurt aan Joss Whedon overigens, om een scène van Age of Ultron te laten zien. Dat is niet de scène die morgen online staat.

19:29: Naar de infinity gems is slechterik Thanos (Josh Brolin) hard op zoek, om zo met harde hand over het universum te kunnen heersen. De beelden die verder vertoond worden zijn van een infinity gauntlet in actie. Die Thanos in handen heet... De titel: Avengers: infinity War. Dat is pas deel 1, dat in 2018 uitkomt. Deel 2 volgt in 2019.

19:28: Dan is er nog een film die op 4 mei 2018 uit moet komen. Dat wordt... De mensen in de zaal krijgen een trailer te zien... Die toont Nick Fury en clips van de Avengers... Getoond worden de infinity gems in het Marvel Cinematic Universe. De staf van Loki is er, zoals de geruchten al gaan, inderdaad een!

19:27: Feige belooft dat Danver gevangen zit tussen twee realiteiten: de Aarde en de ruimte. Op 2 november 2018 nog een film: Inhumans!

19:26: 6 juli 2018 brengt nog een nieuw personage: Captain Marvel! De dame in kwestie heet Carol Danvers.

19:25: Easter eggs voor Black Panther zijn er genoeg. Zo zou er ook iets in Age of Ultron zitten volgens Feige. Is dat dan Andy Serkis zijn rol als Klaw, die we in de trailer al zagen?

19:24: Thor 3 moet overigens direct na de gebeurtenissen van Age of Ultron verder gaan. En op 3 november 2017 gaat Black Panther in première!

19:23: Guardians of the Galaxy zal op 5 mei 2017 uitkomen. Dan is het 28 juli 2017, waarop Thor: Ragnarok uit zal komen. Een teaser laat het logo, geschreven in steen zien. Ragnarok staat daaronder gebrand. Voor de film keren Tom Hiddleston én Chris Hemsworth terug.

19:21: Over Doctor Strange vertelt Feige blij te zijn het bovennatuurlijke naar het filmuniversum te mogen brengen. Strange verliest het vermogen te opereren en reist rond over de wereld om zijn handen te fiksen. Tot hij de Ancient One ontmoet, die hem traint in de magische kunsten.

19:19: DOCTOR STRANGE! De volgende titel van Marvel staat voor 6 november 2016 gepland en daarmee zijn die geruchten dus ook al deels bevestigd. Nu nog de naam van Cumberbatch laten vallen...?

19:18: En toen had Captain America 3 een titel! Captain America: SERPENT SOCIETY! Vanaf 6 mei 2016 in de bioscoop.

19:17: Feige meldt dat er veel nieuwe en frisse ideeën voor de studio zijn de komende jaren.


19:15: Whedon wordt aangewezen in het publiek. En dan laat Feige een tijdlijn zien. Op dit moment gaat die tot Ant-Man in 2015. Krijgen we dan toch meer filmtitels? Feige meldt dat Guardians of the Galaxy over een paar dagen de tweede best verdienende film van het jaar is.

19:11: Het Marvel-logo wordt op het scherm geprojecteerd... Kevin Feige bevindt zich nu op het podium. Hij vertelt dat hij iets gaat laten zien wat iedereen al gezien heeft. "Dankzij de mannen van Hydra." Het is de trailer van Avengers: Age of Ultron die nu speelt. Dan hebben wij hem natuurlijk ook voor jullie:

19:09: Nu is de organist echt klaar en kan het beginnen!

19:06: Ook gespot in de zaal: de gebroeders Russo & Scott Derrickson. De Russo's zijn de regisseurs van de Captain America-films en Derrickson regisseert Doctor Strange.


19:04: Joss Whedon zou gesignaleerd zijn in de zaal.

19:02: Schijnbaar gaat de organist die er zit nu zo langzamerhand stoppen met zijn muziek. De afgelopen minuten heeft hij Halloweenmuziek, Star Trek en Phantom of the Opera gespeeld. Die organist zit overigens altijd bij voorstellingen in het El Capitan Theatre, spelend voordat de film begint. Zouden ze hier ook moeten doen!

19:01: Ze zijn nog niet begonnen... Ieder moment nu!

18:53: Er wordt gezegd dat pas vorige week besloten is tot het houden van dit evenement. Interessant?

18:50: Interessant is trouwens dat Marvel nog nooit dit soort evenement georganiseerd heeft. Normaliter doet de studio zijn aankondigingen op de Comic-Cons.

18:47: Hier een foto van het El Capitan Theater, waar het gebeuren op dit moment plaatsvindt.




18:44: Slashfilm is aanwezig bij het evenement en wordt vertegenwoordigd door Peter Sciretta. Hij plaatste onderstaande foto op zijn Twitter-account en laat zien dat Disney het gebeuren dus belangrijk genoeg vindt om op te laten nemen.

18:33: Ook een goede mogelijkheid: de aankondiging van een vrouwelijke held in het Marvel filmuniversum. Daar zijn er vinden veel mensen niet genoeg van, terwijl de studio naast Scarlett Johanssons Black Widow genoeg goede mogelijkheden heeft. Zo was er deze week weer een gerucht over de aanwezigheid van Captain Marvel in Age of Ultron.

Daar komt overigens bij dat nu we weten dat Warner Bros. een solofilm voor Gal Gadots Wonder Woman maakt, Marvel enigszins achterloopt. Wie weet maakt de filmstudio vanavond een flinke inhaalslag.

18:20: Marvel heeft de komende jaren nogal veel films gepland. Studiohoofd Kevin Feige heeft al eens laten weten tot 2028 plannen gemaakt te hebben. Of die volledig gerealiseerd worden is natuurlijk nog afwachten, maar de plannen zijn er. Voorlopig weten we tot 2018 wanneer films uitkomen. Hieronder een lijstje.
23 april 2015: Avengers: Age of Ultron
17 juli 2015: Ant-Man
6 mei 2016: Captain America 3
8 juli 2016: nog niet bekend (waarschijnlijk Doctor Strange)
5 mei 2017: nog niet bekend (waarschijnlijk Thor 3)
28 juli 2017: Guardians of the Galaxy 2
3 november 2017: nog niet bekend
4 mei 2018: nog niet bekend
6 juli 2018: nog niet bekend

18:11: We lezen vooral dat jullie aankondigingen rond Phase 3 van het overkoepelende plan van de filmstudio verwachtingen. Gehoopt lijkt ook te worden op een verwezenlijking van de geruchten over Spider-Man.

18:06: Over krap een uur begint Marvel!

15:28: Wat er volgt is natuurlijk nog de vraag. Gespeculeerd wordt er al volop. Zo zou Marvel de aangekondigde nieuwe beelden van Avengers: Age of Ultron alvast vertonen aan de filmpers. Interessanter is speculatie over de aankondiging van de rol van Doctor Strange. Daarover hadden we gisteren echter al nieuws: de rol zal gespeeld worden door Benedict Cumberbatch.

Er zijn natuurlijk nog veel meer mogelijkheden. Onlangs maakten Warner Bros. en DC Comics bekend welke films tot 2020 uit zullen komen. Sindsdien doet het gerucht de ronde dat Marvel iets soortgelijks zou doen. Er zijn nog een aantal releasedata bekend van Marvel-films, waar nog geen titels bij passen. Dat zou dus ook zomaar kunnen volgen vandaag.

Nog interessanter is een gerucht dat ook al een tijdje rondzingt. Sony zou meer willen doen met zijn rechten op de Spider-Man franchise. De studio is namelijk niet tevreden met de prestaties van de laatste twee films in de franchise. Nu Marvel begint met een Civil War in de films, waar Spider-Man een hoofdrol in speelde in de comics, zou het zomaar kunnen dat Spider-man zich ook bij het Marvel filmuniversum voegt.

Zelf gokken we op een grote aankondiging rond de toekomstplannen die Marvel met zijn filmfranchise heeft. Onlangs liet Robert Downey Jr. al weten dat er snel aankondigingen zouden volgen. Misschien dat die er nu zijn. Wat denken jullie?



105 Reacties

account_circleLog in of registreer om mee te praten.

bioshock300

Avatar

Omg! ben benieuwd, denk zelf ook dat het over spiderman zal gaan dat sony de rechten terug aan marvel geeft? of deelt?!

StarWars2015

Avatar

Is er toevallig ook een livestream?

Frietgezicht

Avatar

bioshock300 "omg! ben benieuwd, denk zelf ook dat het over spiderman zal gaan dat sony de rechten terug aan marvel geeft? of deelt?!"


Rustig rustig. Misschien is het allemaal niet zo bijzonder en valt het vies tegen. Laten we maar weinig verwachten. Beter na het nieuws een harde plasser dan nu eentje en vanavond een slappe.

Steve-O

Avatar

Zal me niks verbazen als de Phase 3 films aangekondigd worden met misschien wat castingmeldingen. Lijkt me apart als Sony en Disney de handen ineen slaan om Spider-Man bij het MCU te voegen, ik denk dat daar alleen maar ingewikkelde rechten aan te pas komen.

Scheerzeep

Avatar

Gewoon wat film- en castingaankondigingen waarschijnlijk (waar we allang van op de hoogte zijn).

Timothy

Avatar

Frietgezicht "Beter na het nieuws een harde plasser dan nu eentje en vanavond een slappe."


Wat een onzin! Beter zowel nu als vanavond een harde piemel. Maar dat staat los van dit nieuws ;-)

On topic: inderdaad eerst vanavond maar eens afwachten.

Mas7

Avatar

Wat ik hoop dat er gaat gebeuren:

Aankondiging casting Benedict Cumerbatch als Dr. Strange
Dit gaat vrijwel zeker gebeuren. Goede casting en ik ben benieuwd hoe Cumberbatch de rol gaat invullen!


Duidelijkheid Phase III
Een definitief beeld van wat ons te wachten staat in Phase III! Naast Ant-man & Dr. Strange misschien bevestiging van Black Panther (gezien verwijzingen in Avengers: Age of Ultron), Ms. Marvel, Inhumans, Thor 3 en Captain America 3?

Misschien wordt de subtitel van Captain America 3 bekend gemaakt: Iets wat verwijst naar Civil War.

Spider-man maakt overstap naar MCU
Het nieuws dat Spider-man thuis komt! Als hij de overstap maakt dan is de timing perfect omdat Spidey een centrale rol heeft in de 'Civil War' verhaallijn. Laat het alsjeblieft zo zijn!!!


NOOT:
Zelf denk ik dat Avengers 3 wordt uitgesteld en dat er een tussenfilm komt met de titel 'Civil War' en dat daarna Avengers 3 verschijnt waar de overlevenden van Civil War (lees: New Avengers) samen met The Guardians of the Galaxy het opnemen tegen Thanos!


Marvel: You Rock!!!!

Paranoid

Avatar

Ik denk dat er alleen meer duidelijkheid over fase 3 wordt gegeven; wat films aankondigen die de meesten al hadden verwacht en natuurlijk dat Cumberbatch de rol van Strange heeft.

nicolaas1982

Avatar

StarWars2015 "Is er toevallig ook een livestream?"

die is er,
ik kreeg zojuist een link door op twitter.... kan de link even niet 123 vinden nu...

nicolaas1982

Avatar

StarWars2015 "Is er toevallig ook een livestream?"


http://marvel.com/news/movies/23537/sign_up_for_our_special_marvel_studios_event_liveblog

nicolaas1982

Avatar

Dus over 2 uur begint het alles..
kan ik mee leven :P

Kamajiisama

Avatar

Of....Disney koopt Marvel.....:}

Glennekeeeee

Avatar

Mas7 "

NOOT:
Zelf denk ik dat Avengers 3 wordt uitgesteld en dat er een tussenfilm komt met de titel 'Civil War' en dat daarna Avengers 3 verschijnt waar de overlevenden van Civil War (lees: New Avengers) samen met The Guardians of the Galaxy het opnemen tegen Thanos!


Marvel: You Rock!!!!"


dan noemen ze avengers 3 toch gewoon 'Avengers 3: Civil war' en komt de clash met thanos pas in Avengers 4...

geertvdheide

Avatar

Kamajiisama "Of....Disney koopt Marvel.....:}"

Marvel is sinds 2009 eigendom van Disney, dus dit is al realiteit :)

Bluemeister

Avatar

Ik ben echt een grote Marvel fan (dat is veel breder dan alleen de films) maar ik moet wel concluderen dat als ik persoonlijk alle films op een rijtje zet het eind cijfer niet fantastisch is:

Iron Man 1: 8
The incredible Hulk: 5,5
Iron Man 2: 6
Thor: 5,5
Captain America 1: 4,5
Avengers: 8,5
Thor 2: 5
Iron Man 3: 5
Captain America 2: 7,5
Guardians of the Galaxy: 7

Eindcijfer: 6,25

Dat is een magere voldoende, het niveau moet wel echt ophoog naar mijn mening.

brawljeff

Avatar

@Bluemeister

Nog nooit zo met iemand eens geweest op het gebied van Marvel films. Ook al kunnen Incredible Hulk en Guardians wel halve punt omhoog.

Benieuwd naar de persconferentie!

Ed Crane

Avatar

Ik vind The Incredible Hulk eigenlijk nog één van de betere Marvel-films, vreemd dat ie zo ongeliefd is terwijl de middelmatige/ saaie Marvel-films er wel mee wegkomen :? Maar goed, smaken verschillen.

Frietgezicht

Avatar

Ed Crane "Ik vind The Incredible Hulk eigenlijk nog één van de betere Marvel-films, vreemd dat ie zo ongeliefd is terwijl de middelmatige/ saaie Marvel-films er wel mee wegkomen :? Maar goed, smaken verschillen."


Haha ja jij vindt die film beter dan The Dark Knight Rises :E

Ereptile

Avatar

Er zou toch een alternatieve trailer voor Age of Ultron omen vandaag??? :)

YOLO

Avatar

Cool, ze pakken het groot aan. T+)

nicolaas1982

Avatar

Docter strange op 16 nov 2016 woah!
Dat is echt kicke man :P

Steve-O

Avatar

Captain America Serpent Society?

YOLO

Avatar

Thor 3 Ragnarok. Duidelijk een verwijzing naar Civil War. :Y

bioshock300

Avatar

Ragnarok is dat niet de vernietiger van asgard? en thor naar een ander universum verdwijnt!?

JamesBond

Avatar

Tot nu toe klinkt alles zeer veelbelovend! :)

Steve-O

Avatar

Was natuurlijk wel te verwachten dat ze nog voor WB met een zwarte en vrouwelijke superheld in de hoofdrol zouden komen. Dat Avengers 3 in twee delen word gesplitst is dan weer wel komisch.

benjamin

Avatar

"Op dat gebied heeft Marvel dus goed gekeken naar de plannen van Warner Bros., dat zijn Justice League-film in twee delen splitst"

Euh, de eerste geruchten over het opsplitsen gaan al even mee en ik denk zelfs dat die dateren van voor het hele uitgestippelde plan van DC werd bekend gemaakt....

shellghost

Avatar

Nu al zin in alle films. :W :W :W

YOLO

Avatar

Steve-O "Captain America Serpent Society?"

Nee gelukkig niet. Civil War is het dus. T+)

Glennekeeeee

Avatar

Langs éen kant toch wel spijtig dat marvel en DC een gelijkaardig plannetje hebben voor de komende tijd.

en wat ik ook niet snap is dat CA3, dé aanleiding naar Avengers 3 eigenlijk toch? dat die als eerste aan bod komt in phase 3, dan krijg je nog allemaal tussenschotels op je bord...

YOLO

Avatar

Maar geen Spider-Man in MCU's Civil War. :'(

Kayton

Avatar

Dit klinkt allemaal veel belovend! Ben benieuwd...

gotrunks

Avatar

YOLO "Maar geen Spider-Man in MCU's Civil War. :'("


Er is een Q en A dus nog niet afgelopen:P

alexanderleveld

Avatar

ZO dat is heeel wat, klinkt allemaal erg goed. The Avengers Infinity War lijkt dus echt een soort hoogtepunt/climax te worden van dit Universum. Jammer van Spider Man, maar aan de andere kant verdient Spider Man de weg die ze nu ingeslagen zijn bij Sony. Erg fan van en hopelijk krijgen ze de kans dit Spidey universum mooi af te krijgen. Ik denk dat de rol van Spidey in Civil War of wordt overgenomen of wordt weggelaten, weet niet helemaal of het een erg grote rol is?

YOLO

Avatar

Glennekeeeee "en wat ik ook niet snap is dat CA3, dé aanleiding naar Avengers 3 eigenlijk toch? dat die als eerste aan bod komt in phase 3, dan krijg je nog allemaal tussenschotels op je bord..."
In CA3 draait het meer om MCU's Cilvil War, maar in Avengers 3 gaat het meer om Thanos & infinity gauntlet. Ik denk dat Guardians of the Galaxy 2 meer een Thanos connectie heeft mbt Avengers 3. Maar de gevolgen van Cilvil War hebben wel invloed op de samenstelling van Avengers.

alexanderleveld

Avatar

Wat zijn de infinity Gems eigenlijk? Dat heb ik even gemist geloof ik.

Jim

Avatar

alexanderleveld "Wat zijn de infinity Gems eigenlijk? Dat heb ik even gemist geloof ik."

Leg 't zo voor je uit in de blog!

Kayton

Avatar

Nou, Marvel houdt ons dus nog even aan het lijntje wat betreft Spider-Man.

Banned

Avatar

Wat een ingewikkelde boel zeg. Ik kan niet meer volgen. Ik zie alleen dat we teveel Marvel films op ons bord zullen krijgen.

YOLO

Avatar

alexanderleveld "Ik denk dat de rol van Spidey in Civil War of wordt overgenomen of wordt weggelaten, weet niet helemaal of het een erg grote rol is?"
Spidey stond wel aan de zijde van Tony en imho best wel een grote rol. Maar wie kan iemand anders wel zijn rol overnemen.

alexanderleveld "Wat zijn de infinity Gems eigenlijk? Dat heb ik even gemist geloof ik."
Niet opgelet tijdens de Thor films of Captain America. Anders moet je maar Guardians of the Galaxy kijken, daarin krijg je een uitleg.
Of Youtube.

gotrunks

Avatar

Kayton "Nou, Marvel houdt ons dus nog even aan het lijntje wat betreft Spider-Man."

Question about who will direct Civil War and talks of Spider-Man
2:52
Feige says he can't confirm anything until it's official or until he knows it

YOLO

Avatar

Jim "Leg 't zo voor je uit in de blog!"

Jim de Tesseract komt ook voor in Captain America.

afbeelding

Angelater

Avatar

Ereptile "Er zou toch een alternatieve trailer voor Age of Ultron omen vandaag??? :)"

Morgen, nadat de nieuwste Agents Of S.H.I.E.L.D. te pindakazen is :)

Jim

Avatar

YOLO "Jim de Tesseract komt ook voor in Captain America.

afbeelding"


:) Bedankt! Ik schrijf alles gauw gauw op, omdat ik de gebeurtenissen live bij moet houden. Geen tijd dus om alles te checken. Bedankt voor de oplettendheid!!

YOLO

Avatar

Graag gedaan Jim. :+

gotrunks "Question about who will direct Civil War and talks of Spider-Man
2:52
Feige says he can't confirm anything until it's official or until he knows it"

Afwachten maar.

Ereptile

Avatar

Wat een nieuws allemaal zeg! :W Hier had ik echt niet op gerekend! Maar Marvel gaat echt lekker met hun MCU! :D

gotrunks

Avatar

Angelater "Morgen, nadat de nieuwste Agents Of S.H.I.E.L.D. te pindakazen is :)"


In amerika is dat vandaag:P

alexanderleveld

Avatar

Wel top zo'n liveverslag, bedankt voor het antwoord. Inderdaad afwachten!

Scheerzeep

Avatar

Zal er ook gehint worden naar Captain Marvel in Age of Ultron? En is er iets gezegd over de toekomst van Hawkeye?

Mysterio

Avatar

Make My Marvel

Frietgezicht

Avatar

Lekker bezig Jim,fijn gelijk het nieuws op FT.

Maarre waar blijft Spidey :(

Mysterio

Avatar

Nuff Said! En nu maar aftellen

nicolaas1982

Avatar

Wat een waanzinnig nieuws was dit zeg!
Het staat nu allemaal vast en nu op naar age of ultron en de start van phase 3 met Ant-man ....

Zit hier echt te stuiteren gewoon!

Scheerzeep

Avatar

Dus als ik het goed begrijp wordt de volgende CA de Civil Wars film en wordt daar op doorgeborduurd tot en met deel 1 en 2 van The Avengers 3. Thanos blijft dan dus nog steeds op de achtergrond? Is er iets gezegd over zijn rol nog en of The Avengers en the Guardians gaan samenwerken?

YOLO

Avatar

nicolaas1982 "Wat een waanzinnig nieuws was dit zeg!
Het staat nu allemaal vast en nu op naar age of ultron en de start van phase 3 met Ant-man ...."
Dat dacht ik dus ook. Maar dat blijkt dus anders te zijn.
De start van Phase 3 begint met Captain America Civil War.
Check de blog om 19:17 in het Phase 2 plaatje dan zie je Ant-Man staan.

Bluemeister

Avatar

Spiderman naar Marvel was echt onmogelijk dat heb ik geen enkele seconde geloofd, die concept art van Black Panther is echt ubervet!

Bluemeister

Avatar

YOLO "Dat dacht ik dus ook. Maar dat blijkt dus anders te zijn.
De start van Phase 3 begint met Captain America Civil War.
Check de blog om 19:17 in het Phase 2 plaatje dan zie je Ant-Man staan."


Volgens mij is Ant-Man gewoon phase 3 hoor en wordt elke phase afgesloten met een Avengers.

YOLO

Avatar

Bluemeister "Volgens mij is Ant-Man gewoon phase 3 hoor en wordt elke phase afgesloten met een Avengers."
Bril kopen! :P
afbeelding

Bluemeister

Avatar

Blijven Scarlett Witch en Quicksilver ook actief in het Marvel universum? Spelen ze dus ook in toekomstige Marvel fims?

Scheerzeep

Avatar

Bluemeister "Blijven Scarlett Witch en Quicksilver ook actief in het Marvel universum? Spelen ze dus ook in toekomstige Marvel fims?"


Goede vraag inderdaad!

Secret1994goesFilm

Avatar

Zeer leuk artikel :)
(was wel van boven naar beneden aan het lezen ;) )

MisterMarvel

Avatar

Holy shit. Waarom reageert er niemand op het nieuws dat de Black Panther film aangekondigd is en de concept art. Wat ziet dat er dik uit. Echt de Marvel film waar ik naar uit kijk los van natuurlijk de Civil War en Infinity Gauntlets. Maar als solo film echt te tof voor woorden. AWESOME!!!! Wakanda here we come

miguyouni

Avatar

Amai dat ziet er allemaal heel goed uit ik ben een groot fan van de films van marvel dus ik hoop dat de films die nu zijn aangekondigt even goed of zelfs nog beter worden dan de voorgangers :)

bramme

Avatar

MisterMarvel "Holy shit. Waarom reageert er niemand op het nieuws dat de Black Panther film aangekondigd is en de concept art. Wat ziet dat er dik uit. Echt de Marvel film waar ik naar uit kijk los van natuurlijk de Civil War en Infinity Gauntlets. Maar als solo film echt te tof voor woorden. AWESOME!!!! Wakanda here we come"

Groot gelijk! De concept art is echt glorious!
MARVEL♥
Eén iets wat ik mij wel afvraag is of ze Civil War deftig gaan uitbouwen. Het lijkt mij echt onmogelijk om heel deze verhaallijn te klaren in 1 Captain America film. Dit is in feite iets waar de gehele Phase 3 om zou moeten draaien, hopelijk doen ze dat ook. Want aangezien Thor in deeltje drie Ragnarok voorgeschoteld krijgt, zal die ws niks met die verhaallijn te maken hebben. Dr Strange en Black Panther eventueel wel, en volgens de verhaallijn moet het ook, maar ik vrees dat hun origin-story wat te veel aandacht zal afsnoepen van het overkoepelende CW-verhaal.

Maar uhm, heb groot vertrouwen in de studio, kan echt niet wachten om te zien wat ze ermee doen.
Fantastische tijden voor de stripfans!
Nerdgasm :)

Bane1

Avatar

Ik ben toch niet de enige die denkt ´Uhmm wat zal WB/DC morgen uit brengen...?´
:E:E:E

Roeltje

Avatar

Heerlijk dit om te lezen!!!!!!!
Geweldig nieuws, ik kijk uit naar alle films!

:W

warrior2011

Avatar

Klinkt allemaal heel goed! Inhumans! Ik hoop wel dat ze het toch nog voor elkaar krijgen met spider-man. Ben ook benieuwd of ze de defenders in één van de avengers films stoppen.

M0vieFreak

Avatar

Goed nieuws allemaal! Al hoefde van mij niet Avengers 3 in twee gesplitst worden. Captain America word dus wel Civil War!

Glennekeeeee

Avatar

Bluemeister "Blijven Scarlett Witch en Quicksilver ook actief in het Marvel universum? Spelen ze dus ook in toekomstige Marvel fims?"


wat denk je nu zelf?

Steve-O

Avatar

M0vieFreak "Goed nieuws allemaal! Al hoefde van mij niet Avengers 3 in twee gesplitst worden. Captain America word dus wel Civil War!"

Ik vind het niet zo gek dat het part 1 en 2 word. De Guardians en alle nieuwe superhelden zitten er waarschijnlijk allemaal in.
Zelfde geldt voor de eerste JLA films.

nicolaas1982

Avatar

YOLO "Dat dacht ik dus ook. Maar dat blijkt dus anders te zijn.
De start van Phase 3 begint met Captain America Civil War.
Check de blog om 19:17 in het Phase 2 plaatje dan zie je Ant-Man staan."


Hahahahahaha wat bizar!
ant-man werd toch altijd aangekondigd als de eerste phase 3?
hoe dan ook :P
gaat goed komen ;)

Bluemeister

Avatar

Glennekeeeee "wat denk je nu zelf?"


Ik heb geen idee daarom vraag ik het ook...

CineMan

Avatar

Vanaf thanos in avengers roep ik al infinity war mijn lievelings comic serie
zo happy beter sluiten ze een deal met fox en sony

Bane1

Avatar

SCENE UIT AGE OF ULTRON :9

een meningsverschil tussen Tony en Steve..


LINK 1

Link 2

YOLO

Avatar

bramme "G
Eén iets wat ik mij wel afvraag is of ze Civil War deftig gaan uitbouwen. Het lijkt mij echt onmogelijk om heel deze verhaallijn te klaren in 1 Captain America film. Dit is in feite iets waar de gehele Phase 3 om zou moeten draaien, hopelijk doen ze dat ook. Want aangezien Thor in deeltje drie Ragnarok voorgeschoteld krijgt, zal die ws niks met die verhaallijn te maken hebben. Dr Strange en Black Panther eventueel wel, en volgens de verhaallijn moet het ook, maar ik vrees dat hun origin-story wat te veel aandacht zal afsnoepen van het overkoepelende CW-verhaal."
Wat betreft Black Panther.
Daarover was iets over gezegd.
Patrick Cavanaugh: "We will see Black Panther in Civil War in costume".

Wat betreft Ragnarok. Dat is een cyborg Thor kloon gemaakt door o.a. Tony Stark en Pym. 3x maal raden aan welke kant hij staat mbt CW.

Decepticon

Avatar

YOLO "Bril kopen! :P
afbeelding"
Blijft vreemd dat Ant-Man als een Phase 2 film wordt aangekondogd/vermeld, terwijl het na Avengers: Age Of Ultron komt.
Ik vind en zie een Avengers film als aflsluiting van een Phase en zie Ant-Man dan ook echt als het begin van Phase 3. Ik denk dat de hele wereld dit wel zo beoordeeld.
Maar goed, ze hebben vast wel iets goeds bedacht waarom dit zo valt.

Maar iig een geweldige wereld aankondiging! Krijgen we dus een echte cliffhanger met Avenger: Infinity Part 1!

eltorro

Avatar

Verdomme, al weer geen Hulk film, maar weer wel een saaie Captain en Thor film. En tegen de tijd dat er een kans is op een Hulk film ben ik al weer bijna 30. Terwijl de Hulk film uit 2003 1 van de beste superhelden films tot nu toe was.

Wat is er toch aan de hand met het superhelden genre. Watchmen flopt, Batman speelt zich af in New York, Punisher flopt ook, Ghost Rider wordt opgeborgen en de Marvel films zijn tegenwoordig allemaal precies hetzelfde (op Guardians of the Galaxy na). Het lijkt wel alsof hoe meer superhelden films er uitkomen, hoe moeilijker het wordt om de echt goeie te vinden.

eltorro

Avatar

Verdomme, al weer geen Hulk film, maar weer wel een saaie Captain en Thor film. En tegen de tijd dat er een kans is op een Hulk film ben ik al weer bijna 30. Terwijl de Hulk film uit 2003 1 van de beste superhelden films tot nu toe was.

Wat is er toch aan de hand met het superhelden genre. Watchmen flopt, Batman speelt zich af in New York, Punisher flopt ook, Ghost Rider wordt opgeborgen en de Marvel films zijn tegenwoordig allemaal precies hetzelfde (op Guardians of the Galaxy na). Het lijkt wel alsof hoe meer superhelden films er uitkomen, hoe moeilijker het wordt om de echt goeie te vinden.

kaedir

Avatar

Marvel goes Twilight Saga.


Ik heb liever echte killer films als X-Men en Batman! Gelukkig zit X-Men bij Fox anders werd het nu zo hard verkracht door Marvel :)

horizon

Avatar

eltorro "

Wat is er toch aan de hand met het superhelden genre. Watchmen flopt, Batman speelt zich af in New York, Punisher flopt ook, Ghost Rider wordt opgeborgen en de Marvel films zijn tegenwoordig allemaal precies hetzelfde (op Guardians of the Galaxy na). Het lijkt wel alsof hoe meer superhelden films er uitkomen, hoe moeilijker het wordt om de echt goeie te vinden."

Ding ding ding

Marvel verzadigt het superhelden genre zo ontzettend erg dat de standaard superheldenfilm gewoon grauwe massa wordt. En DC gaat dezelfde kant op. Guardians of the Galaxy scoorde zo omdat het anders was dan een Cpt America of Spiderman of Thor.
Iron Man heeft het geluk gehad om met Robert Downey precies de juiste acteur te hebben gevonden die de nodig flair meegaf, maar zijn films zijn ook in de achteruit gegaan tov deel 1.

Punisher's beste film was natuurlijk die met Lundgren en Krabbé. :)

Het probleem bij de superhelden zit hem ook grotendeels in de generieke verhalen. X-Men First Class is een voorbeeld hoe je ook een interessant achtergrond verhaal in een superhelden film kunt neerzetten. Is dan ook de beste superhelden film in de laatste jaren.

Bluemeister

Avatar

eltorro "Verdomme, al weer geen Hulk film, maar weer wel een saaie Captain en Thor film. En tegen de tijd dat er een kans is op een Hulk film ben ik al weer bijna 30. Terwijl de Hulk film uit 2003 1 van de beste superhelden films tot nu toe was.

Wat is er toch aan de hand met het superhelden genre. Watchmen flopt, Batman speelt zich af in New York, Punisher flopt ook, Ghost Rider wordt opgeborgen en de Marvel films zijn tegenwoordig allemaal precies hetzelfde (op Guardians of the Galaxy na). Het lijkt wel alsof hoe meer superhelden films er uitkomen, hoe moeilijker het wordt om de echt goeie te vinden."


Ok, echt alles wat je zegt is onzin!

De Hulk film uit 2003 was echt verschrikkelijk slecht en daar denken heel veel mensen zo over.
Batman speelt zich af in NY? Dat is toch gewoon in Gotham
Watchmen krijgt overal hartstikke goede cijfers
De eerste Punisher film was niet heel sterk meer middelmatig
Ghost Rider wordt opgeborgen omdat de twee films van hem misschien wel de slechte Marvel fims ooit zijn (Op Elektra na dan wellicht)
Captain America the Winter soldier was alles behalve saai

Ed Crane

Avatar

Frietgezicht "Haha ja jij vindt die film beter dan The Dark Knight Rises :E"


Dat zegt niet zo veel, ik vind Thor ook beter dan The Dark Knight Rises :+

Frietgezicht

Avatar

Bluemeister "Ok, echt alles wat je zegt is onzin!

De Hulk film uit 2003 was echt verschrikkelijk slecht en daar denken heel veel mensen zo over.
Batman speelt zich af in NY? Dat is toch gewoon in Gotham
Watchmen krijgt overal hartstikke goede cijfers
De eerste Punisher film was niet heel sterk meer middelmatig
Ghost Rider wordt opgeborgen omdat de twee films van hem misschien wel de slechte Marvel fims ooit zijn (Op Elektra na dan wellicht)
Captain America the Winter soldier was alles behalve saai"


amen!

horizon

Avatar

Batman Begins was nog Gotham.

TDK & TDKR absoluut geen Gotham meer. Misschien qua naam maar echt geen batman-gotham meer.

brawljeff

Avatar

@Horizon

Mee eens, dat vond ik het enige minpunt aan The Dark Knight

Ed Crane

Avatar

O god nee, Marvel gaat het geheel nu dus opschroeven naar 3 superheldenfilms per jaar :} dat realiseer ik me nu pas. En dan hebben we het dus alleen nog over hun MCU, nog niet over Spider-Man en X-Men...

Aan de ene kant klinken de plannen beter dan waar ze tot nu toe mee aan komen zetten. Ze lijken nu na 10 films toch een beetje naar het echte werk toe te gaan. Aan de andere kant doet die hele Civil war en Registration Act natuurlijk denken aan X-Men en X-Men lijkt me toch beter. En zo'n Dragon Ball Z 'verzamel de stenen'-plot, daar kun je toch niet meer mee aan komen zetten? Kunnen ze net zo goed Thanos in elke film een onderdeel voor een doomsday raygun laten verzamelen of zo. Erg saai en lui natuurlijk. Wat vooral jammer, eigenlijk vrij belachelijk is, is dat er geen Hulk en Black Widow film komt. Maar goed, Marvel komt in ieder geval met een solo-film voor een zwarte superheld, dan DC (naast Cyborg) maar met een solo-film voor een vrouw.

Episch lijkt het wel te worden.

benjamin

Avatar

Eltorro "Maar weer wel een saaie Captain en Thor film.
"

Ik weet niet waarom Marvel niet verder zou gaan zoals bij The Winter Soldier en kiezen in de plaats weer een saaie Captain film te maken.

YOLO

Avatar

benjamin "Ik weet niet waarom Marvel niet verder zou gaan zoals bij The Winter Soldier en kiezen in de plaats weer een saaie Captain film te maken."

Waarom zou een Captain Marvel film saai zijn? Carol Danvers (voormalige Ms. Marvel) is wel een lid van the Avengers (en diens andere versies) en ze deed ook mee met de leden van the Guardians of the Galaxy.

Kevin Feige of Marvel explained, "This film has been in the works almost as long as Doctor Strange or Guardians of the Galaxy before it came out, and one of the key things was figuring out what we wanted to do with it. Her adventures are very earthbound, but her powers are based in the cosmic realm.”

benjamin

Avatar

YOLO "Waarom zou een Captain Marvel film saai zijn? "

Gaat het over Captain Marvel - ik had de indruk dat Eltorro verwees naar Captain America, waarvan ik dus betwijfel of die saai zou zijn.

YOLO

Avatar

Of het is toch een Captain America waarbij Eltorro niet helemaal begrijpt dat Captain America 3 een heel belangrijke Marvel verhaal gaat verfilmen.

Banned

Avatar

Wie is Captain Marvel ?

Ereptile

Avatar

Banned "Wie is Captain Marvel ?"


Captain Marvel. Interessant verhaal want ik dacht in het begin ook dat Captain Marvel eigenlijk van DC Comics was. Wat eigenlijk ook zo was, maar Marvel heeft die titel van DC Comics overgepakt.

De Captain Marvel die we in het MCU gaan zien, is de vrouwelijke versie genaamd Carol Danvers. De eerste vrouwelijke superheld van Marvel in een solo-film. Voorheen heette ze Ms. Marvel!

ridjieddo

Avatar

Op naar de 100 reacties :D

OT: its good to be a comic book fan, ik word er helemaal emotioneel van:'( wat staat ons te wachten de komende jaren:D en dan heb ik het nog niet eens over de films van DC, spiderman, fantastic four, xmen, star wars en de defender TV series!

lsnoeren

Avatar

Ik ben Erg benieuwd welke films ze gaan betrekken bij de civil war. Ik neem aan dat ze niet Iron man en Captain America in elke film gaan stoppen maar films zoals Thor Ragnarok en Black Panther zullen toch een connectie moeten hebben met de Civil War.. De verhaallijn over de Civil War is te groot om in een film te stoppen

eltorro

Avatar

Bluemeister "Ok, echt alles wat je zegt is onzin!

De Hulk film uit 2003 was echt verschrikkelijk slecht en daar denken heel veel mensen zo over.
Batman speelt zich af in NY? Dat is toch gewoon in Gotham
Watchmen krijgt overal hartstikke goede cijfers
De eerste Punisher film was niet heel sterk meer middelmatig
Ghost Rider wordt opgeborgen omdat de twee films van hem misschien wel de slechte Marvel fims ooit zijn (Op Elektra na dan wellicht)
Captain America the Winter soldier was alles behalve saai"

Ik had het uiteraard over Captain America, over Captain Marvel valt helemaal niet te oordelen.

De vorige 2 Captain America films hadden allebei een erg saai en standaard verhaal. De 2de had wel betere actie. Het grootste nadeel blijft vooral dat Captain America zelf een erg saai karakter blijft. Dus ik heb niet veel goede hoop voor de derde film. Daarnaast kan deze film het personage Iron Man ook verpesten en dat zou zonde zijn.

Ik heb geen idee waarom de Hulk film uit 2003 slecht zou kunnen zijn. Het verhaal is prima, visueel is de film bovengemiddeld, de actie is vet, de VFX zijn goed en de Hulk kan in die film gewoon lekker volledig losgaan.

Wat ik bedoelde is dat het jammer was dat Watchmen flopte aan de box office, vooral omdat dat misschien wel de beste superhelden film tot nu toe is.

De eerste Punisher film heb ik nooit gezien, maar de andere 2 waren erg fijne film. Vooral de laatste ging erg lekker over de top en durfde zich zelf niet serieus te nemen. En laten we eerlijk zijn een held die de badguys nog een keer na schiet nadat ze al dood zijn, is gewoon heerlijk.

De eerste Ghost Rider film was niet zo bijzonder, maar de 2de was erg fijn. Visueel was de film erg sterk, genoeg actie en natuurlijk ook een film die zichzelf niet zo serieus nam.

YOLO

Avatar

lsnoeren "Ik ben Erg benieuwd welke films ze gaan betrekken bij de civil war. Ik neem aan dat ze niet Iron man en Captain America in elke film gaan stoppen maar films zoals Thor Ragnarok en Black Panther zullen toch een connectie moeten hebben met de Civil War.. De verhaallijn over de Civil War is te groot om in een film te stoppen"
Er is een gerucht dat Black Panther de rol van Spider-Man gaat overnemen. Thor's Ragnarok kan 2 kanten opgaan. Ragnarok: Thor's cyborg kloon die in Civil War comics voorkwam of het is Ragnarok: het Noorse einde van de wereld verhaal.

eltorro "De vorige 2 Captain America films hadden allebei een erg saai en standaard verhaal. De 2de had wel betere actie. Het grootste nadeel blijft vooral dat Captain America zelf een erg saai karakter blijft. Dus ik heb niet veel goede hoop voor de derde film. Daarnaast kan deze film het personage Iron Man ook verpesten en dat zou zonde zijn."
Komop zeg. De nieuwe CA is de Civil War verhaal lijn. En waarom zou CA het personage Iron Man dan gaan verkloten. Ze worden geen buddies meer, maar ze staan tegenover elkaar.

eltorro "Wat ik bedoelde is dat het jammer was dat Watchmen flopte aan de box office, vooral omdat dat misschien wel de beste superhelden film tot nu toe is."
Het is de beste comic aller tijden, maar dat maakt de verfilming nog niet de beste superhelden film. :P

eltorro

Avatar

YOLO "Het is de beste comic aller tijden, maar dat maakt de verfilming nog niet de beste superhelden film. :P"
De comic heb ik niet gelezen. En ik zou niet zo snel een betere superhelden film weten dan Watchmen8-)

Ik heb volgens mij de eerste stripboek liggen van de civil war verhaal lijn. Maar wat Iron Man juist altijd een fijn personage maakt is zijn lakse houding en dan vooral tegen de overheid. War Machine is meer het schoothondje van de overheid en dat maakt hem af en toe ook zo irritant. Maar nu worden de rollen omgedraaid en dat kan ten koste van zijn personage gaan. Ik zou liever de rol van Captain Merica en Iron man zien omgedraaid worden.

benjamin

Avatar

eltorro "Maar nu worden de rollen omgedraaid en dat kan ten koste van zijn personage gaan. "

Of niet, vergeet niet dat Ultron eigenlijk een beetje van hem afkomstig zou zijn en dat wel eens een impact kan hebben op een personage. Anders moeten we eerst de film afwachten...

Ed Crane

Avatar

eltorro "Het is de beste comic aller tijden, maar dat maakt de verfilming nog niet de beste superhelden film."


Ieder z'n eigen favoriet natuurlijk, maar Watchmen is wel een goede kandidaat voor beste superheldenfilm toch? Welke is anders de beste superheldenfilm? Watchmen lijkt me een even legitieme keuze als ik de film zie, m.n. de ultimate cut. Een flinke zit, maar erg goed.

nieuwslaatste nieuws

meest populair