De sterkste nieuwkomer van deze week is niet echt een verrassing: De Nieuwe Wildernis (4 sterren). De film kreeg zoveel media-aandacht de afgelopen weken dat het bijna niet anders kon dan dat de film sterk in première zou gaan. Op de 110 schermen waarop de film te zien was, verdiende deze in totaal 567.833 euro. Gemiddeld was deze goed voor 5.162 euro per scherm. De nummer twee van deze week, 2 Guns (3,5 sterren), deed het gemiddeld beter: op 75 schermen haalde deze 6.534 euro binnen. Genoeg dus voor een totale opbrengst van 490.052 euro.
Daarop volgt, met een stuk lagere opbrengst, de derde en laatste nieuwkomer van de week: Hoe Duur was de Suiker (3 sterren). Deze haalde 340.956 euro op, en was op 100 schermen te zien. We're the Millers (3 sterren) deed het nog minder goed, en levert in zijn vijfde week 26,4% in. De film staat in totaal al op 2,2 miljoen euro. Dat is meer dan White House Down (3,5 sterren), dat in zijn derde week al flink terug aan het zakken is. Daarvan is de totale opbrengst tot nu toe pas 1,2 miljoen euro.
The Smurfs 2 (2,5 sterren) kan daarentegen wel een succes genoemd worden. Na negen weken in Nederland gedraaid te hebben, staat de totale opbrengst van de film op 4,7 miljoen euro. Niet bepaald weinig dus voor een film over deze kleine blauwe wezentjes. Blue Jasmine (3,5 sterren) van Woody Allen heeft het nog net gehaald, de grens van één miljoen euro. De film mocht in zijn zesde week nog maar 102.097 euro mee naar huis nemen.
Speciale aandacht deze week voor twee films die buiten de top tien vielen. De film met de meeste Gouden Kalf nominaties, Wolf (3,5 sterren), mocht daar niet bepaald van profiteren. De opbrengst bleef in week twee steken op 71.885 euro, dat is een daling van 36,8% ten opzichte van vorige week, toen de film nog 113.746 euro binnenhaalde. In totaal staat de teller daarmee op 194.306 euro. En dan is er natuurlijk nog het, als we de critici mogen geloven, Nederlandse succes van het jaar Borgman (4 sterren). Dat profiteerde ook niet zichtbaar van de Gouden Kalf nominaties. In zijn vijfde week leverde de film 36,8% in ten opzichte van vorige week, waardoor de opbrengst bleef steken op 56.767 euro. In totaal staat deze film van Alex van Warmerdam nu op 510.869 euro.
DW | VW | Film | Opbrengst | Totale opbrengst | Schermen | Per scherm | Trailer |
Bekijk hieronder de trailer van de hoogste binnenkomer deze week, De Nieuwe Wildernis.