POLL: Laat jij je beïnvloeden door negatieve recensies?

Een film wordt slecht ontvangen; ga jij dan nog naar de bioscoop?

Een recensie over een film is slechts een mening van een persoon. Ze worden geschreven door uiteenlopende personen: mensen die het voor de fun doen, maar ook critici die er hun brood mee verdienen. Tel je de uiteenlopende recensies bij elkaar op, dan krijg je een gemiddeld ontvangst; iets waar een website als Rotten Tomatoes goed in is. De vraag in deze POLL: laat jij je wel eens beïnvloeden door een negatief ontvangst?

Slecht ontvangst...

Dit jaar werden er meerdere blockbusters erg zwak ontvangen. Denk niet alleen aan de DC-films Batman v Superman: Dawn of Justice en het recente Suicide Squad, maar ook aan andere grote titels als Warcraft, Alice Through The Looking Glass en Gods of Egypt. Met name de DC-films wijzen uit dat een zwak ontvangst niet direct hoeft te leiden tot een magere omzet aan de bioscoopkassa's. Dit liet bijvoorbeeld de Transformers-franchise ook al zien.

Goed ontvangen!

Het kan uiteraard ook andersom; goed ontvangen blockbusters/bioscoopfilms die het niet waarmaken aan de Box Office. Denk dan aan de klassiekers als The Wizard of Oz (1939) en Citizen Kane (1941) en recentere titels als Children of Men (2006), HUGO (2011), Crimson Peak (2015) en zelfs de IMDb Top 250-leider The Shawshank Redemption (1994). Voorgaande prima ontvangen films wisten het publiek (in eerste instantie) niet in grote getale warm te laten lopen.

Succes met stemmen

LET OP: Onderstaande vraag gaat er logischerwijs vanuit dat je een bioscoopbezoekje in gedachten had voor een uiteindelijk negatief ontvangen film! En laat je onderbouwing achter op de gebruikelijke plaats.

De poll is geëindigd, je kan niet meer stemmen.