Algemeen

'Don't Breathe' profiteert van nazomerdip; 'The Light Between Oceans' geen bedreiging

Noord-Amerikaanse Box Office kent deze week geen monsterscores.

door Bram de Groot om 19:14 in Algemeen
Wat betreft de titels waren er afgelopen weekend weinig grote veranderingen in de Noord-Amerikaanse bioscopen. Wel daalde de omzet behoorlijk. Niet geheel raar; de zomer is voorbij en er waren geen grote releases. De koploper bleef daardoor hetzelfde: de sterk ontvangen horrorfilm Don't Breathe van Fede Alvarez was ook de enige film die fors boven de $10 miljoen noteerde.

The Light Between Oceans én Hell or High Water

Het drama The Light Between Oceans van regisseur Derek Cianfrance (The Place Beyond the Pines, Blue Valentine) en met Michael Fassbender, Alicia Vikander en Rachel Weisz kwam uit op een magere $5,0 miljoen, goed voor de zesde stek. De film werd voor aanvang wat wisselend ontvangen. De score op Rotten Tomatoes staat op 61 procent, de IMDb noteert een 7,4. Op de negende plaats staat het uiterst sterk ontvangen Hell or High Water (RT = 98%, IMDb = 8,3) van David Mackenzie (Starred Up). In het vierde weekend werd de misdaadfilm breder verspreid en noteerde een nette $4,5 miljoen. Totaal staat de film met o.a. Dale Dickey, Ben Foster en Chris Pine op $14,4 miljoen.

Suicide Squad vs Man of Steel

De $175 miljoen kostende DC-film Suicide Squad noteerde nagenoeg $10 miljoen rond om door te groeien naar bijna $300 miljoen in de States en $672,9 miljoen wereldwijd. Zowel in de States als wereldwijd staat de score nu hoger dan die van Man of Steel. Die DC-film wist $668,0 miljoen op te halen bij een productiebudget van $225 miljoen.



De Noord-Amerikaanse Box Office Top 10:


1. (1) Don't Breathe - $15,700,000

Totaal: $51,123,952 | Wereldwijd: $53,125,193 | Budget: $10 mln | Release NL: 29.09.2016 | Trailer


2. (2) Suicide Squad - $10,005,000

Totaal: $297,422,209 | Wereldwijd: $672,922,209 | Budget: $175 mln | Release NL: Draait (FT Recensie) | Trailer


3. (6) Pete's Dragon - $6,471,000

Totaal: $64,222,939 | Wereldwijd: $92,422,939 | Budget: $65 mln | Release NL: 05.10.2016 | Trailer


4. (3) Kubo and the Two Strings - $6,467,000

Totaal: $34,328,436 | Wereldwijd: $39,728,436 | Budget: $60 mln | Release NL: Draait (FT Recensie) | Trailer


5. (4) Sausage Party - $5,300,000

Totaal: $88,446,124 | Wereldwijd: $97,122,884 | Budget: $19 mln | Release NL: donderdag | Trailer


6. (N) The Light Between Oceans - $4,984,000

Totaal: $4,984,000 | Wereldwijd: $4,984,000 | Budget: $20 mln | Release NL: 10.11.2016 | Trailer


7. (8) Bad Moms - $4,740,000

Totaal: $102,527,194 | Wereldwijd: $140,177,194 | Budget: $20 mln | Release NL: Draait (FT Recensie) | Trailer


8. (7) War Dogs - $4,705,000

Totaal: $35,217,809 | Wereldwijd: $50,417,809 | Budget: $40 mln | Release NL: Draait (FT Recensie) | Trailer


9. (12) Hell or High Water - $4,500,000

Totaal: $14,651,633 | Wereldwijd: $14,651,633 | Budget: $12 mln | Release NL: 20.10.2016 | Trailer


10. (5) Mechanic: Resurrection - $4,276,000

Totaal: $14,418,786 | Wereldwijd: $14,418,786 | Budget: $40 mln | Release NL: Draait (FT Recensie) | Trailer



4 Reacties

account_circleLog in of registreer om mee te praten.

benjamin

Avatar

Morgan maakt zo te zien alles behalve indruk.

horizon

Avatar

Bad Mom's is wel een dikke hit in de VS zeg.

Indie Jones

Avatar

Kubo begint langzamerhand een flop te lijken. Heel jammer...

esteban

Avatar

Over Kubo zou ik me nog niet al te veel zorgen maken. Momenteel volgt het vierde LAIKA avontuur in de US min of meer hetzelfde traject als de drie vorige titels, die exact hetzelfde budget hadden. Maar dan wel met enige vertraging vanwege de totale overload aan zomergeweld in de bioscopen. De US resultaten gaan film na film in licht dalende lijn, maar de foreign market ging in stijgende lijn.

Buiten de US moet Kubo nog in héél wat markten verschijnen, waaronder enkele belangrijke ... En hoewel 'Coraline' de enige Laika-titel is die (heel nipt, de regels van het box-office spel in gedachten gehouden) break-even wist te draaien in de bioscoop, hebben we desondanks steeds opnieuw films gekregen met hetzelfde budget. Dus ik vermoed dat deze studio een ontzettend goedkope promotie-strategie in handen heeft.

NieuwsFilm

meest populair