Perfect Addiction [Prime Video]

Perfect Addiction [Prime Video] (2023)

Toegankelijk, goed verteerbaar drama met flitsende MMA-vechtscènes.

Leestijd: 2 min 21 sec
Vechtsporttrainer Sienna heeft nogal moeite met werk en privé gescheiden te houden. Ze is een gewilde coach die door sportschooleigenaar Julian onze zijn vleugels is genomen. Sienna traint de talentvolle maar agressieve MMA-vechter Jax en begint een passionele relatie met hem. Deze spat in duizenden stukjes uiteen als zij Jax betrapt met haar eigen zus.

Castille Landons, regisseur van de After-reeks, combineert in Perfect Addiction geijkte thema's als het trainen van een pupil voor de grote match met een tamelijk traditioneel boy-meets-girls-verhaal en een klassieke driehoeksverhouding. Als Sienna namelijk Jax bij het grofvuil heeft gezet neemt ze haar intrek bij de stiefbroer van een goede vriend. Deze Kayden blijkt ook al zo'n vechtersbaas te zijn en het patroon met Jax lijkt zich te herhalen.

Landon fêteert ons op een kabbelend jeugddrama dat bestaat uit gehaaste scènes die vol geplamuurd zijn met muziek. Het voelt aan als een lange videoclip. Dat houdt dan ook wel weer de vaart er lekker in en op het einde na lijkt elke minuut goed besteed. Scenarist Stephanie Sanditz, die zich baseerde op het boek van Claudia Tan uit de zogenaamde 'Perfect'-serie, wisselt lichtvoetige dramatische momenten af met keiharde confrontaties en zelfs stomende seks.

Toch wil het rauwe randje dat Landon tracht aan te brengen niet echt beklijven. Dit komt met name doordat personages slechts spaarzaam worden uitgewerkt. Sienna, wier stem trouwens als twee druppels water op die van zangeres Lady Gaga lijkt, wordt voortdurend tussen de twee vechters heen en weer geslingerd. En als die twee elkaar tegen het lijf lopen, bijvoorbeeld op een bruiloft, dan vliegen ze elkaar meteen in de haren.

Ondanks de schetsmatig neergezette personages worden ze wel vertolkt door aansprekende acteurs die eigenlijk een beter scenario verdienen. Hoofdrolspeler Kiana Madeira speelt een zelfbewuste en zelfverzekerde jonge trainer die zich niet in een hoek laat drijven. Vooral de interactie met tegenspeler Ross Butler, bij sommigen wellicht bekend van zijn rollen in 13 Reasons Why en Riverdale, zorgt voor de nodige onderhuidse en seksuele spanning.

De verslavende werking van liefde en puur fysieke aantrekkingskracht komt er bekaaid vanaf, ondanks de titel Perfect Addiction. Sienna's onmiskenbare vermogen om voor foute mannen te vallen steekt schril af tegen de ettelijke pogingen van Sanditz om een jonge succesvolle vrouw met haar op de tanden neer te zetten. Kayden is de ongepolijste diamant en Sienna's pion om voorgoed met haar gevoelens voor Jax af te rekenen.

Het mag geen verrassing zijn waar het uiteindelijk allemaal op uit zal draaien. Het is natuurlijk een kwestie van tijd voor Jax en Kayden elkaar treffen in de ring. Na een flitsende montage in die finale confrontatie volgt er nog een tamelijk overbodige slotakte. Perfect Addiction is door de combinatie van lichtvoetig toegankelijk drama en flitsende vechtscènes prima onderuitgezakt verteerbaar na een zware werkdag.

Perfect Addiction is te zien bij Prime Video.